NotĂcies de Sarfa
NotĂcies de Sarfa
Sarfa ha començat les obres per marxar de Palafrugell a Begur
EstĂ previst que les cotxeres i les oficines estaran enllestides el 2007
ALBERT VILAR. Begur Palafrugell
L'empresa de Palafrugell Sarfa, que es dedica al transport de viatgers des de l'any 1921, ha començat les obres de construcciĂł de les cotxeres, que es complementen amb un edifici per a taller, magatzem i oficines, al polĂgon industrial de Begur, ja que no va trobar terrenys a Palafrugell. El nou emplaçament de Sarfa estĂ previst que estigui enllestit la primavera que ve. A la finca on Ă©s ara, que es troba dins el nucli de Palafrugell, s'hi faran blocs de pisos i locals comercials.
+ La finca del nou garatge i les oficines de Sarfa, al polĂgon de Begur, ahir al migdia. Foto: A.V.
En aquests moments ja s'ha aplanat la finca i s'ha fet el tancament per començar a executar el projecte, per al qual l'empresa tĂ© permĂs des del maig. L'edifici, al centre de la finca, que fa 6.378 m², albergarĂ el taller de manteniment i reparaciĂł, de 550 m²; el magatzem, de 180 m², i les oficines, de 650 m². I l'entorn de la finca servirĂ com a aparcament per a uns 40 autocars.
Sarfa sempre havia previst quedar-se a Palafrugell. Fins i tot, quan es va quedar la concessiĂł de la nova estaciĂł d'autobusos, ja havia arribat a un acord amb l'alcalde anterior, Frederic Suñer (CiU), per adquirir unes finques del costat, que feien 3.000 m². Però la majoria del consistori es va oposar a aquesta venda. I el tema va quedar aparcat. Amb l'actual govern d'esquerres (format pels grups Entesa i PSC), es va intentar buscar una soluciĂł, nomĂ©s per a les cotxeres, però com que no es va arribar a cap acord, Sarfa va buscar a fora, i va trobar la finca al polĂgon de Begur.
El govern palafrugellenc confia que el nou emplaçament només serveixi de garatge i les oficines es mantinguin a Palafrugell, ja sigui a l'estació, on hi ha prou espai al segon pis, o a l'emplaçament actual, si bé tota la finca es reconvertirà en tres blocs de pisos. «Per ara, no ens ha comunicat cap cessament d'activitat», va dir el portaveu de l'Ajuntament, Juli Fernández, que va afegir: «Sabem que marxen els cotxes, però res més.»
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2096185
EstĂ previst que les cotxeres i les oficines estaran enllestides el 2007
ALBERT VILAR. Begur Palafrugell
L'empresa de Palafrugell Sarfa, que es dedica al transport de viatgers des de l'any 1921, ha començat les obres de construcciĂł de les cotxeres, que es complementen amb un edifici per a taller, magatzem i oficines, al polĂgon industrial de Begur, ja que no va trobar terrenys a Palafrugell. El nou emplaçament de Sarfa estĂ previst que estigui enllestit la primavera que ve. A la finca on Ă©s ara, que es troba dins el nucli de Palafrugell, s'hi faran blocs de pisos i locals comercials.
+ La finca del nou garatge i les oficines de Sarfa, al polĂgon de Begur, ahir al migdia. Foto: A.V.
En aquests moments ja s'ha aplanat la finca i s'ha fet el tancament per començar a executar el projecte, per al qual l'empresa tĂ© permĂs des del maig. L'edifici, al centre de la finca, que fa 6.378 m², albergarĂ el taller de manteniment i reparaciĂł, de 550 m²; el magatzem, de 180 m², i les oficines, de 650 m². I l'entorn de la finca servirĂ com a aparcament per a uns 40 autocars.
Sarfa sempre havia previst quedar-se a Palafrugell. Fins i tot, quan es va quedar la concessiĂł de la nova estaciĂł d'autobusos, ja havia arribat a un acord amb l'alcalde anterior, Frederic Suñer (CiU), per adquirir unes finques del costat, que feien 3.000 m². Però la majoria del consistori es va oposar a aquesta venda. I el tema va quedar aparcat. Amb l'actual govern d'esquerres (format pels grups Entesa i PSC), es va intentar buscar una soluciĂł, nomĂ©s per a les cotxeres, però com que no es va arribar a cap acord, Sarfa va buscar a fora, i va trobar la finca al polĂgon de Begur.
El govern palafrugellenc confia que el nou emplaçament només serveixi de garatge i les oficines es mantinguin a Palafrugell, ja sigui a l'estació, on hi ha prou espai al segon pis, o a l'emplaçament actual, si bé tota la finca es reconvertirà en tres blocs de pisos. «Per ara, no ens ha comunicat cap cessament d'activitat», va dir el portaveu de l'Ajuntament, Juli Fernández, que va afegir: «Sabem que marxen els cotxes, però res més.»
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2096185
Nadal inaugura la nueva base de autobuses Sarfa en Begur (Gi
Nadal inaugura la nueva base de autobuses Sarfa en Begur (Girona)
GIRONA, 10 May. (EUROPA PRESS) -
El conseller de PolĂtica Territorial y Obras PĂşblicas, Joaquim Nadal, inaugurĂł hoy en Begur la nueva base de autobuses de Sarfa (Grupo Sarbus), tras cerrarse la que han tenido en Palafrugell.
La base ocupa casi 6.300 metros cuadrados del polĂgono industrial Riera d'EsclanyĂ , y tiene espacio para 50 vehĂculos, con que se da servicio transporte urbano, interurbano y discrecional en la provincia de Girona, especialmente la Costa Brava.
Entre las innovaciones incorporadas, figuran un sistema de recogida selectiva de materiales del taller, reutilización de aguas de lavado, y control telemático de tráfico y reparaciones.
La nueva base será el centro de control de tráfico de las lĂneas de autobuses de la compañĂa, que el año pasado transportĂł a unos 2,2 millones de pasajeros, informĂł la empresa en un comunicado.
Joaquim Nadal felicitĂł a la compañĂa y al grupo, al que considerĂł un ejemplo de Ă©xito en la orientaciĂłn de negocio. AñadiĂł que la Generalitat y los ayuntamientos "no pueden trabajar solos; hace falta la participaciĂłn de la empresa privada, para dar un buen servicio de movilidad".
TambiĂ©n asistieron el alcalde de Begur, Joan CatalĂ ; el presidente honorĂfico del grupo, Miquel MartĂ i Carceller; el presidente del grupo, Miquel MartĂ i Escursell; el director general de Transporte Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, y el delegado de la Generalitat en Girona, Jordi Martinoy.
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 81831.html
GIRONA, 10 May. (EUROPA PRESS) -
El conseller de PolĂtica Territorial y Obras PĂşblicas, Joaquim Nadal, inaugurĂł hoy en Begur la nueva base de autobuses de Sarfa (Grupo Sarbus), tras cerrarse la que han tenido en Palafrugell.
La base ocupa casi 6.300 metros cuadrados del polĂgono industrial Riera d'EsclanyĂ , y tiene espacio para 50 vehĂculos, con que se da servicio transporte urbano, interurbano y discrecional en la provincia de Girona, especialmente la Costa Brava.
Entre las innovaciones incorporadas, figuran un sistema de recogida selectiva de materiales del taller, reutilización de aguas de lavado, y control telemático de tráfico y reparaciones.
La nueva base será el centro de control de tráfico de las lĂneas de autobuses de la compañĂa, que el año pasado transportĂł a unos 2,2 millones de pasajeros, informĂł la empresa en un comunicado.
Joaquim Nadal felicitĂł a la compañĂa y al grupo, al que considerĂł un ejemplo de Ă©xito en la orientaciĂłn de negocio. AñadiĂł que la Generalitat y los ayuntamientos "no pueden trabajar solos; hace falta la participaciĂłn de la empresa privada, para dar un buen servicio de movilidad".
TambiĂ©n asistieron el alcalde de Begur, Joan CatalĂ ; el presidente honorĂfico del grupo, Miquel MartĂ i Carceller; el presidente del grupo, Miquel MartĂ i Escursell; el director general de Transporte Terrestre de la Generalitat, Manel Villalante, y el delegado de la Generalitat en Girona, Jordi Martinoy.
http://www.europapress.es/catalunya/not ... 81831.html
-
palamalaguti
- N2

- Entrades: 12
- Membre des de: 19 març 2008, 09:43
Re: Nadal inaugura la nueva base de autobuses Sarfa en Begur (Gi
A ver si el cambio, le toca pronto a la base de Cerdanyola. 
botones
Re: Nadal inaugura la nueva base de autobuses Sarfa en Begur (Gi
Pura ignorà ncia, però aquestes coses qui les paga? Sarbus? PTOP? 50% cadascú? 
Re: NotĂcies de Sarfa
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 5?id=82334
Ricard Font presenta les inversions i millores en les lĂnies de Sarfa
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, junt amb el president de Moventis, Miquel MartĂ, presentaran el proper divendres, 2 de novembre, les noves unitats d’autobĂşs destinades al transport pĂşblic de la Costa Brava i les inversions i millores executades.
L’acte tindrà lloc, a les 10.00 hores, a la platja de Sant Pol de S’Agaró.
02-11-2012 10.00 | Platja de Sant Pol de S'AgarĂł (davant de l'Hotel S'AgarĂł) | Castell-Platja d'Aro (Baix EmpordĂ ) | Girona
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, juntament amb el president de Moventis, Miquel MartĂ, presentaran les noves unitats d’autobĂşs destinades al transport pĂşblic de la Costa Brava i les inversions i millores executades.
Ricard Font presenta les inversions i millores en les lĂnies de Sarfa
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, junt amb el president de Moventis, Miquel MartĂ, presentaran el proper divendres, 2 de novembre, les noves unitats d’autobĂşs destinades al transport pĂşblic de la Costa Brava i les inversions i millores executades.
L’acte tindrà lloc, a les 10.00 hores, a la platja de Sant Pol de S’Agaró.
02-11-2012 10.00 | Platja de Sant Pol de S'AgarĂł (davant de l'Hotel S'AgarĂł) | Castell-Platja d'Aro (Baix EmpordĂ ) | Girona
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, juntament amb el president de Moventis, Miquel MartĂ, presentaran les noves unitats d’autobĂşs destinades al transport pĂşblic de la Costa Brava i les inversions i millores executades.
Re: NotĂcies de Sarfa
Se han presentado 2 Mercedes Noge Titanium, 1 MAN Noge Touring III y 3 Scania Noge Titanium.
No se han pasado con los Titanium para linea regular? Es una carroceria más para discrecional y exclusivo-VIP, para eso algo más básica como la Touring.
No se han pasado con los Titanium para linea regular? Es una carroceria más para discrecional y exclusivo-VIP, para eso algo más básica como la Touring.
Re: NotĂcies de Sarfa
Sarfa reforça el servei a Girona amb 6 autobusos sostenibles i adaptats
Connecten l'Alt i el Baix EmpordĂ amb Barcelona i l'aeroport
XARXANOTĂŤCIES.CAT/COSTA BRAVA TV
Aquests divendres la companyia Sarfa ha presentat els flamants sis nous autobusos que faran les connexions amb la Costa Brava i que estan adaptats per a persones amb movilitat reduĂŻda. Quatre d'ells s'encarregaran de cobrir el trajecte entre l'Alt i el Baix EmpordĂ amb la capital catalana i l'aeroport de Barcelona - El Prat. La companyia ha fet una inversiĂł d'1.300.000 euros per als sis vehicles.
La millora es tradueix en tres aspectes. En primer lloc són autobusos adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. La porta del darrere del vehicle té una rampa perquè persones amb cadira de rodes puguin accedir a l'interior. Els vehicles a més, tenen capacitat per inclinar-se, de tal manera que les portes d'accés queden arran d'andana o vorera. La segona gran millora té a veure amb el medi ambient. Els sis autobusos compleixen amb la normativa EURO V de la Unió Europea i tenen sistemes d'estalvi de combustible i climatització interior. Pel que fa a la seguretat els autobusos estan estructuralment reforçats i tenen retrovisors d'última generació. Estan equipats amb cinturons de seguretat, alarma acústica per la marxa enrere i sistema contra incendis. A més l'interior és espaiós i confortable i pensat per facilitar les tasques de manteniment.
Els autobusos bà sicament uniran l'Alt i El Baix Empordà amb Barcelona i també s'encarregaran de fer rutes pel Gironès. Amb la compra d'aquests sis autobusos la companyia ja compta amb 150 vehicles. Sarfa transporta anualment 3 milions i mig de passatgers i forma part del grup Moventis, amb seu a Sant Cugat del Vallès.
Publicat 02/11/2012 16:25h
http://www.xarxanoticies.cat/infolocal/ ... id=1041725
Connecten l'Alt i el Baix EmpordĂ amb Barcelona i l'aeroport
XARXANOTĂŤCIES.CAT/COSTA BRAVA TV
Aquests divendres la companyia Sarfa ha presentat els flamants sis nous autobusos que faran les connexions amb la Costa Brava i que estan adaptats per a persones amb movilitat reduĂŻda. Quatre d'ells s'encarregaran de cobrir el trajecte entre l'Alt i el Baix EmpordĂ amb la capital catalana i l'aeroport de Barcelona - El Prat. La companyia ha fet una inversiĂł d'1.300.000 euros per als sis vehicles.
La millora es tradueix en tres aspectes. En primer lloc són autobusos adaptats per a persones amb mobilitat reduïda. La porta del darrere del vehicle té una rampa perquè persones amb cadira de rodes puguin accedir a l'interior. Els vehicles a més, tenen capacitat per inclinar-se, de tal manera que les portes d'accés queden arran d'andana o vorera. La segona gran millora té a veure amb el medi ambient. Els sis autobusos compleixen amb la normativa EURO V de la Unió Europea i tenen sistemes d'estalvi de combustible i climatització interior. Pel que fa a la seguretat els autobusos estan estructuralment reforçats i tenen retrovisors d'última generació. Estan equipats amb cinturons de seguretat, alarma acústica per la marxa enrere i sistema contra incendis. A més l'interior és espaiós i confortable i pensat per facilitar les tasques de manteniment.
Els autobusos bà sicament uniran l'Alt i El Baix Empordà amb Barcelona i també s'encarregaran de fer rutes pel Gironès. Amb la compra d'aquests sis autobusos la companyia ja compta amb 150 vehicles. Sarfa transporta anualment 3 milions i mig de passatgers i forma part del grup Moventis, amb seu a Sant Cugat del Vallès.
Publicat 02/11/2012 16:25h
http://www.xarxanoticies.cat/infolocal/ ... id=1041725
Re: NotĂcies de Sarfa
Hola, tinc un dubte i no se si va bé aquà o no!
La lĂnea 6 de Sarfa, la que en teoria fa Palafrugell-Calella de Palafrugell, encara funciona? I si es aixĂ, hi ha manera de trobar els horaris?
A la web de Sarfa surt la linea pero la web no em dona pas als horaris ni a la compra online. I en el google maps, al fer click sobre la linea, no dona pròxim horari de pas.
GrĂ cies!
La lĂnea 6 de Sarfa, la que en teoria fa Palafrugell-Calella de Palafrugell, encara funciona? I si es aixĂ, hi ha manera de trobar els horaris?
A la web de Sarfa surt la linea pero la web no em dona pas als horaris ni a la compra online. I en el google maps, al fer click sobre la linea, no dona pròxim horari de pas.
GrĂ cies!
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: NotĂcies de Sarfa
El servei estarĂ disponible del 16 de juny al 15 de setembre i inclourĂ un total de 15 parades que, durant tot el dia, faran un recorregut per diferents punts de Pals, com cĂ mpings i platges.
Consulteu aquĂ tota la informaciĂł detallada sobre el servei.
Per aquest estiu, l’Ajuntament de Pals i Moventis-Sarfa posen a disposició de veïns, visitants i turistes l’ampliació de l’itinerari 23 del servei regular d’autobús, reforçant el servei amb expedicions parcials que arribaran fins a les platges del municipi, afegint 10 noves parades a les 5 ja existents. El servei estarà disponible del 16 de juny al 15 de setembre. Dià riament, des de les 7.30 h fins a les 13.30 h i de les 16.00 h fins a les 20.30 h, realitzarà el recorregut amb un total de 7 expedicions que uniran els punts més estratègics i transitats del municipi.
El preu del bitllet senzill serĂ de 1,75€ per trajecte realitzat. A mĂ©s, hi haurĂ una tarifa diĂ ria per incentivar a les famĂlies a utilitzar el transport pĂşblic: a 4€ per adults i a 2€ per a infants entre 4 i 12 anys. Aquesta tarifa permet viatges il·limitats durant tot un dia. Els menors de 4 anys viatjaran de forma gratuĂŻta.
Segons l’alcalde de Pals, Sergi Brull : ”Degut a la gran afluència de poblaciĂł al nostre municipi durant el perĂode d’estiu, la lĂnia regular establerta s’havia quedat insuficient durant aquest perĂode per cobrir les necessitats del municipi pel que fa a transport pĂşblic”. L’alcalde explica que per aquest motiu “es va entrar en converses amb l’empresa Moventis-Sarfa per ampliar els serveis de transport. Pensem que aquest reforç de la lĂnia regular amb expedicions parcials durant l’època d’estiu suposarĂ una gran millora en matèria de mobilitat, que a mĂ©s pot contribuir a reduir el volum del trĂ nsit, i tambĂ© ajudem al medi ambient i augmentem la seguretat viĂ ria”.
Les parades i el recorregut d’aquestes expedicions són les següents: Cà mping Mas Patoxas, Pals, Can Padrès, Masos de Pals, Supermercat Jodofi, Cà mping Cypsela, Cà mping Neptuno, Golf Beach, Cà mping Interpals, Platja Gran, Torre Mora, Golf de Pals, Pà rquing El Grau, Cà mping Playa Brava, Basses d’en Coll, continuant de tornada a Golf Beach, Cà mping Neptuno, Cà mping Cypsela, Supermecat Jodofi, Masos de Pals, Can Padrès, Pals i Cà mping Mas Patoxas.
Des del consistori, es vol agrair la bona entesa amb l’empresa Moventis-Sarfa i la col·laboració i el suport de les empreses que han fet possible la implementació del servei: el Cà mping Playa Brava, Golf de Pals, Mas Patoxas, Cà mping Interpals, Supermercats Jodofi, Cà mping Neptuno i Hotel La Costa.
Consulteu aquĂ tota la informaciĂł detallada sobre el servei.
http://www.pals.cat/portal/index.php/ho ... l-municipi
Consulteu aquĂ tota la informaciĂł detallada sobre el servei.
Per aquest estiu, l’Ajuntament de Pals i Moventis-Sarfa posen a disposició de veïns, visitants i turistes l’ampliació de l’itinerari 23 del servei regular d’autobús, reforçant el servei amb expedicions parcials que arribaran fins a les platges del municipi, afegint 10 noves parades a les 5 ja existents. El servei estarà disponible del 16 de juny al 15 de setembre. Dià riament, des de les 7.30 h fins a les 13.30 h i de les 16.00 h fins a les 20.30 h, realitzarà el recorregut amb un total de 7 expedicions que uniran els punts més estratègics i transitats del municipi.
El preu del bitllet senzill serĂ de 1,75€ per trajecte realitzat. A mĂ©s, hi haurĂ una tarifa diĂ ria per incentivar a les famĂlies a utilitzar el transport pĂşblic: a 4€ per adults i a 2€ per a infants entre 4 i 12 anys. Aquesta tarifa permet viatges il·limitats durant tot un dia. Els menors de 4 anys viatjaran de forma gratuĂŻta.
Segons l’alcalde de Pals, Sergi Brull : ”Degut a la gran afluència de poblaciĂł al nostre municipi durant el perĂode d’estiu, la lĂnia regular establerta s’havia quedat insuficient durant aquest perĂode per cobrir les necessitats del municipi pel que fa a transport pĂşblic”. L’alcalde explica que per aquest motiu “es va entrar en converses amb l’empresa Moventis-Sarfa per ampliar els serveis de transport. Pensem que aquest reforç de la lĂnia regular amb expedicions parcials durant l’època d’estiu suposarĂ una gran millora en matèria de mobilitat, que a mĂ©s pot contribuir a reduir el volum del trĂ nsit, i tambĂ© ajudem al medi ambient i augmentem la seguretat viĂ ria”.
Les parades i el recorregut d’aquestes expedicions són les següents: Cà mping Mas Patoxas, Pals, Can Padrès, Masos de Pals, Supermercat Jodofi, Cà mping Cypsela, Cà mping Neptuno, Golf Beach, Cà mping Interpals, Platja Gran, Torre Mora, Golf de Pals, Pà rquing El Grau, Cà mping Playa Brava, Basses d’en Coll, continuant de tornada a Golf Beach, Cà mping Neptuno, Cà mping Cypsela, Supermecat Jodofi, Masos de Pals, Can Padrès, Pals i Cà mping Mas Patoxas.
Des del consistori, es vol agrair la bona entesa amb l’empresa Moventis-Sarfa i la col·laboració i el suport de les empreses que han fet possible la implementació del servei: el Cà mping Playa Brava, Golf de Pals, Mas Patoxas, Cà mping Interpals, Supermercats Jodofi, Cà mping Neptuno i Hotel La Costa.
Consulteu aquĂ tota la informaciĂł detallada sobre el servei.
http://www.pals.cat/portal/index.php/ho ... l-municipi
Re: NotĂcies de Sarfa
Sarfa s'adjudica el servei urbà de Llançà , pels pròxims 2 anys.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... &lawType=2
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... &lawType=2
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: NotĂcies de Sarfa
Diari de Girona, 21 de gener de 2025 ha escrit: Les sindicatures de greuges del Baix EmpordĂ insten a replantejar a fons el transport interurbĂ
Els ens de PalamĂłs, Palafrugell, Sant Feliu de GuĂxols i CruĂŻlles-Monells-Sant SadurnĂ de l'Heura han adreçat la demanda a ajuntaments i Consell Comarcal per les queixes rebudes
Les principals mancances sĂłn males connexions interurbanes i deficients amb Girona i Barcelona
RedacciĂł
La Bisbal d'EmpordĂ 21 GEN 2025 13:40
Les Sindicatures de Greuges i Defensories del CiutadĂ del Baix EmpordĂ reclamen un replantejament global del transport pĂşblic interurbĂ a la comarca. SĂłn de les poblacions de Palafrugell, PalamĂłs, Sant Feliu de GuĂxols i CruĂŻlles-Monells-Sant SadurnĂ de l’Heura que han rebut nombroses queixes sobre la qualitat del servei tant en les connexions entre poblacions, com amb Girona i Barcelona.
La demanda s'ha portat a terme arran de la propera concessió del servei de transport públic interurbà per tal que es replantegi a fons el servei i s'acabin amb "les mancances actuals, respongui eficaçment a les necessitats de la comarca i contribueixi a crear uns hà bits de mobilitat més sostenibles".
La petició s'ha traslladat als ajuntaments i al Consell Comarcal del Baix Empordà perquè es faci arribar al departament que correspongui de la Generalitat.
L’actuació s'ha fet d’ofici de manera coordinada per les quatre Sindicatures i Defensories actives al Baix Empordà .
Segons apunten, el servei té dos dèficits estructurals bà sics: la comunicació entre les poblacions de la comarca i la comunicació amb les capitals, Girona i Barcelona.
Pel que fa a les comunicacions entre els municipis de la comarca, "cal tenir en compte les caracterĂstiques especĂfiques del Baix EmpordĂ , una comarca que tĂ© quatre poblacions demogrĂ ficament importants que es reparteixen capitalitats en diversos Ă mbits (administratius, sanitaris, educatius...) i no disposen d’un transport pĂşblic que les comuniqui adequadament", apunten.
Trajectes llargs i amb retards
Pel que fa a les comunicacions amb Girona i Barcelona, "hi observem durades excessives dels trajectes i retards molt importants i sistemĂ tics en els horaris". Això es considera especialment greu "quan ho considerem des de la perspectiva de PalamĂłs i Palafrugell, dues poblacions que sumen mĂ©s de quaranta mil habitants i que no disposen de connexiĂł directa amb les capitals". El dèficit s’agreuja considerablement a l’estiu a causa de la massificaciĂł turĂstica.
Consideren que "Ă©s un bon moment per fer un nou plantejament que reculli les necessitats d’una comarca que cada vegada s’assembla mĂ©s a una Ă rea metropolitana, donada l’altĂssima mobilitat entre els diferents centres d’activitat econòmica i social".
Els alcaldes del Baix Empordà reclamen més freqüència d’autobusos
Els alcaldes del Baix Empordà reclamen més freqüència d’autobusos
Estan convençuts que la nova concessió necessita un replantejament "que doni solució als greus problemes de mobilitat en transport públic a la comarca" i que el nou planejament s’ha de fer amb la voluntat d’incidir en els hà bits de mobilitat d’una població acostumada al transport privat a causa de la ineficiència del transport públic i amb l’objectiu de trencar amb la concepció que el transport públic és un últim recurs per a les persones sense recursos econòmics o amb limitacions d’altra mena.
Creuen que s'han de prendre mesures per reduir les emissions de l'efecte hivernacle.
Des de les sindicatures conclouen que cal plantejar-se tres punts:
* Tenir en compte l’estructura poblacional de la comarca, caracteritzada per una capitalitat compartida de diverses poblacions, per tal de facilitar la connexió entre elles com si es tractés d’una à rea metropolitana.
* Millorar la comunicació de la comarca amb les capitals, Girona i Barcelona, i amb les estacions de tren de Caldes de Malavella i Flaçà .
* Elaborar el nou disseny del transport pĂşblic que no respongui simplement a la demanda actual sinĂł amb voluntat educativa i responent a criteris de sostenibilitat i de protecciĂł ambiental.
Finalment insten als grups municipals que estudiĂŻn i facin seva la necessitat d'una revisiĂł integral del transport a la comarca i als governs i Consell Comarcal elevar-ho a la Generalitat.
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.


