Informació facilitada per "Tot Barcelona"
Comencen les obres per ampliar el col·lector d’aigües subterrani de l’avinguda Diagonal. Es tracta d’una actuació de gran impacte en la xarxa de clavegueram però també en el trànsit de Barcelona, perquè comportarà importants talls al tram central de l’avinguda. La primera fase dels treballs durarà 8 mesos, durant els quals no podran circular vehicles privats per la calçada central de l’avinguda des de Roger de Llúria fins a Aragó. Una segona fase intervindrà en el tram fins a Francesc Macià.
Les obres costen 7,7 milions d’euros i està previst que acabin el gener del 2022. L’Ajuntament de Barcelona considera l’actuació com una prioritat i també un pas previ necessari abans d’iniciar obres per unir els tramvies Trambaix i Trambesòs. Quan l’Ajuntament va anunciar la licitació de l’obra, no va detallar l’afectació al trànsit.
Segons ha explicat el regidor d’Emergència Climàtica i Transició Ecològica, Eloi Badia, es tracta de l’actuació “més important en la xarxa de clavegueram de la ciutat” i servirà, juntament amb altres actuacions, per enfortir la xarxa de captació d’aigües pluvials de Barcelona. L’objectiu, ha dit el regidor, és desdoblar el col·lector per augmentar un 70% la capacitat de captació actual. D’aquesta manera, ha indicat, es reduirien riscos d’inundació i imatges de sobreeiximent d’aigua a les clavegueres quan hi ha episodis de pluja intensa.
Amb tot, el regidor ha justificat que encara que la unió dels tramvies no comenci fins al 2022 –quan acabin les obres al subsòl– ja és l’horitzó que apunten els terminis urbanístics. “S’han de fer projectes executius i licitació d’obres i això ja ens portaria a principis del 2022”, ha dit sobre la unió de la xarxa tramviària. “Un cop implantada la infraestructura tramviària no serà possible realitzar obres de clavegueram d’aquest abast”, argumenten des de l’Ajuntament.
Impacte en la mobilitat
Per tal de tenir el menor impacte en la mobilitat les intervencions es faran per trams. La que suposa una ocupació viària més important és el primer tram entre el passeig de Sant Joan i el carrer Girona, que posteriorment arribarà fins a la plaça de Francesc Macià. Aquesta primera fase comença dilluns i durarà fins al juliol del 2021. Aleshores “s’anirà reobrint progressivament el trànsit en algunes de les vies afectades” segons el consistori.
Així, a partir de dilluns 23 de novembre, la calçada central de la Diagonal quedarà tallada al trànsit privat des de Roger de Llúria fins a Aragó. Els cotxes i motos s’hauran de desviar bàsicament per Aragó o Mallorca, en sentit Llobregat; i per Rosselló o València, en sentit Besòs. Els que es desplacin en sentit Besòs, des del tronc central de la Diagonal seran desviats obligatòriament pel carrer Rosselló i els que entrin a la Diagonal pel lateral, des del passeig de Gràcia, hauran de baixar per Pau Claris per anar a buscar el carrer València.
Mentre durin les obres, el passeig de Sant Joan perdrà la continuïtat a l’alçada de la plaça de Mossèn Jacint Verdaguer. Per altra banda, i en relació a la circulació d’autobusos, les obres comportaran l’anul·lació de 6 parades i afectaran a 6 línies de TMB ( 6, 33, 34, V19, D50 i 19) i 2 de Tugsal (N1 i N4).
Pel que fa a les bicicletes, l’Ajuntament recomana que les que circulin en sentit Besòs utilitzin els carrils existents al carrer Girona/carrer València, per descongestionar la zona de la Diagonal. A més, un total d’11 arbres, 6 exemplars de plàtan i 5 alzines es retiraran per poder executar l’actuació.
Més capacitat per drenar l’aigua
El col·lector de l’avinguda Diagonal va ser construït a finals del segle XIX per recollir i gestionar el transport de les aigües residuals i pluvials que es generen als barris del costat muntanya. Ara bé, el creixement demogràfic i el canvi climàtic -que genera més episodis de pluges intenses- provoquen inundacions quan es desborda la capacitat de recol·lecció d’aigües.
En condicions de temps sec, el col·lector de Diagonal transporta un cabal constant en torn d’1 m3 per segon, però en condicions d’episodis de pluja el col·lector augmenta el seu cabal fins a la seva capacitat màxima de 96 m3 per segon. El desdoblament parcial del col·lector entre els carrers Girona i Passeig de Sant Joan permetrà incrementar el cabal màxim en aquest tram fins a 160 m3 per segon.
Segons Badia, les actuacions previstes fins al 2022 haurien de ser suficients per evitar inundacions amb els escenaris climàtics projectats actualment. Amb tot, també ha indicat que el pla s’haurà de revisar en un futur si empitjora l’impacte del canvi climàtic.
Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Tall de la Diagonal
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Obres a part, han tret un carril a la Diagonal
En sentit F.Maciá->5 d'Oros només hi ha el carril bus + 1 carril de circulació
En sentit F.Maciá->5 d'Oros només hi ha el carril bus + 1 carril de circulació
Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor
Renfe: siempre se puede viajar peor
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Unes quantes fotos de la Diagonal començant les obres i dels cartells:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
L'ampliació del col·lector és necessaria per poder fer el tranvia, i no, no es poden fer ambdues alhora.