Metro TMB: Sèries 7000 i 8000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Què us semblen els trens que apareixen als renders?

Espero que siguin iguals, m'encanten!!
18
55%
Espero que no siguin exactament així, que canviïn alguna cosa
7
21%
Lletjos de nassos!
3
9%
Falta interiorisme Ikea, sala de descans...
4
12%
Altres (expliqueu)
1
3%
 
Vots totals: 33
Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000

Entrada Autor: Miquel » 14 març 2023, 18:36

Bona tarda!

Avui la 7005-7008 ha estat circulant amb el torn 312!


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 380
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 14 març 2023, 22:38

Malauradament l'he vist (també he vist quasi tots els 3000 i tots els 2000, des del 3065-3068), era el 7009 amb torn 312.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 737
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » 14 març 2023, 22:47

Hoy también ha dado sólo un par de vueltas o se ha mantenido todo el día?


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » 15 març 2023, 10:17

ferroviario_catalan ha escrit: 14 març 2023, 22:47 Hoy también ha dado sólo un par de vueltas o se ha mantenido todo el día?
Ha estat donant voltes fins les 17, on s'ha retirat després d'haver tingut uns problemes amb les portes unes estacions abans. Aviam avui.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Funikram
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Gelida Estació Superior

Entrada Autor: Funikram » 15 març 2023, 11:59

Bon dia!

He llegit per algun lloc que els nous trens de la sèrie 7000, a més de substituir les 3000, també substituiran les 2000. Vol dir que també retiraran les 2000 de la xarxa o només de la L3 i les assignaran a altres línies?

Moltes gràcies!


"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4545
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 15 març 2023, 13:43

Potser la sèrie 2000 podria anar a la línia 4, si extenen la línia 9, necessiten més trens i la línia 4 encara no han fet l'estació del polígon de Via Trajana a.k.a. Santander, la línia 4 aniria coixa de trens i necessitaran els 2000.

:nose :master


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » 15 març 2023, 14:54

Renfe445 ha escrit: 15 març 2023, 13:43 Potser la sèrie 2000 podria anar a la línia 4, si extenen la línia 9, necessiten més trens i la línia 4 encara no han fet l'estació del polígon de Via Trajana a.k.a. Santander, la línia 4 aniria coixa de trens i necessitaran els 2000.

:nose :master
No. Tota la sèrie 2000 es retirarà, també pel tema de l'amiant. Suposo que quan la L9/L10 necessiti els 9000 que corren per L4 i L2, TMB demani construir més trens de la sèrie 7000 per incorporar-los a aquestes línies.
També cal tenir present que l'ampliació de L4 a La Sagrera ha de ser posterior a l'acabament de les obres de la L9, i trasllat d'aquesta pel seu túnel entre la Bifurcació L9/L4 poc després d'Onze de Setembre i Sagrera.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 380
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 15 març 2023, 15:35

Miquel ha escrit: 15 març 2023, 14:54 No. Tota la sèrie 2000 es retirarà, també pel tema de l'amiant. Suposo que quan la L9/L10 necessiti els 9000 que corren per L4 i L2, TMB demani construir més trens de la sèrie 7000 per incorporar-los a aquestes línies.
També cal tenir present que l'ampliació de L4 a La Sagrera ha de ser posterior a l'acabament de les obres de la L9, i trasllat d'aquesta pel seu túnel entre la Bifurcació L9/L4 poc després d'Onze de Setembre i Sagrera.
I que no sorprengui que intentin retirar els 2100 al mateix temps, alguns reformats menys temps que el 2016, l'últim 2000 reformat no fa pas tant.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 380
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 17 març 2023, 17:05

Ahir malauradament també el vaig veure (des del 3017), no sé si era el 7009 o no (estava més concentrat en veure si tenia paret de cabina de vidre o opaca, i sembla que és una paret semblant a un 1000 o 1100), ni si tenia torn 312, sí que era entre el 311 (3000 no identificat) i el 313 (2004).
Avui no l'he vist, el 312 era el 3049.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 112

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » 17 març 2023, 18:05

Bona tarda,
Ahir tenia el 312 (o com posa, el 0312).
Pel que fa a la paret de cabina és opaca i no es pot veure el pupitre a l'estil 5/6/9000.
Salut


:riure

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 17 març 2023, 20:14

M1171-M1172-M1169... ha escrit: 14 març 2023, 22:38 Malauradament l'he vist (també he vist quasi tots els 3000 i tots els 2000, des del 3065-3068), era el 7009 amb torn 312.
Sandy
Home, és que si et quedes mirant tot el carrusel... Com no el vols veure? "Tú te lo has buscado" :)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4545
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 17 març 2023, 20:38

Sèrie EV-E801 ha escrit: 17 març 2023, 18:05 Bona tarda,
Ahir tenia el 312 (o com posa, el 0312).
Pel que fa a la paret de cabina és opaca i no es pot veure el pupitre a l'estil 5/6/9000.
Salut
Respecte això de la cabina, els 7000 i 8000 abandonen la idea de que en el futur seràn trens totalment autònoms no? Els 5000 per exemple tenen el pupitre com si dóna la possibilitat de tapar-lo. (i recordo el reportatge de BTV del 2005...)


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » 18 març 2023, 06:40

Renfe445 ha escrit: 17 març 2023, 20:38
Sèrie EV-E801 ha escrit: 17 març 2023, 18:05 Bona tarda,
Ahir tenia el 312 (o com posa, el 0312).
Pel que fa a la paret de cabina és opaca i no es pot veure el pupitre a l'estil 5/6/9000.
Salut
Respecte això de la cabina, els 7000 i 8000 abandonen la idea de que en el futur seràn trens totalment autònoms no? Els 5000 per exemple tenen el pupitre com si dóna la possibilitat de tapar-lo. (i recordo el reportatge de BTV del 2005...)
El tema del tancament de la cabina és una petició dels treballadors per a més intimitat mentre fan la seva feina.

És de suposar que els trens poden circular de forma automàtica igual que els 9000, però l'accés a cabina no el tindriem.


El metro de Barcelona amb motoristes!

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 737
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » 18 març 2023, 18:22

Es lógico que los trabajadores quieran la cabina cerrada, yo también lo querría. No podría ni sacarme un moco a gusto 😂😂


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 380
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 29 març 2023, 06:11

Avui no l'he vist, i això que he vist tots els trens en aquella hora i en faltaven molts (302, 307, 308, 310 o 311, 314, 318 i 323). Encara deu patir seqüel·les de la setmana passada!
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23842
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 29 març 2023, 09:11

Dilluns vaig anar amb un (el?) 7000, fent el torn 0308.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » 29 març 2023, 09:17

M1171-M1172-M1169... ha escrit: 29 març 2023, 06:11 Avui no l'he vist, i això que he vist tots els trens en aquella hora i en faltaven molts (302, 307, 308, 310 o 311, 314, 318 i 323). Encara deu patir seqüel·les de la setmana passada!
Sandy
Ahir al migdia no circulava, però sí que he vist tuits amb avistaments del vespre i sí que va sortir a córrer. Com diu en Guigui, amb el 308.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 30 març 2023, 15:46

Aquest matí he debutat en un 7000, concretament al cotxe 7006.

Curiosament ha estat una mena de "premonició", ja que he perdut per pocs segons un 5000, i ves a saber per què he pensat "Mira que si ara vingués un 7000, que encara no els he vist en viu"... et voilà!

El "termòmetre" molt espectacular, però és clar, quan no funcionin les pantalles serà "tot o res". Als 2000, 3000, etc. si s'apaguen els llums queda la llista d'estacions, si més no (i als 1000/1100 i anterior amb el seu "simple adhesiu" també)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 380
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 31 març 2023, 06:21

Malauradament també el vaig veure, era el 0303 i la paret de cabina a passatge és efectivament només una paret fàcilment retirable i no un armari amb sistemes de control del tren com en un 3000 on l'única part que es podria treure és la porta.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 380
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 31 març 2023, 15:25

Avui no l'he vist, potser estava entre el 304 (3020) i el 309 (2021).
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari”