Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Metro TMB: Sèries 7000 i 8000
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1691
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Nous trens per substituir 3000 i 4000 metro: sèries 7000 i 8000
Proposta als administradors.
Potser caldria canviar el titòl del fil i deixar-lo:
Metro de Barcelona, sèries 7000 i 8000.
Salut!
Potser caldria canviar el titòl del fil i deixar-lo:
Metro de Barcelona, sèries 7000 i 8000.
Salut!
Fet!122-042-132 ha escrit: ↑Dimecres 19/07/2023 15:17 Proposta als administradors.
Potser caldria canviar el titòl del fil i deixar-lo:
Metro de Barcelona, sèries 7000 i 8000.
Salut!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Està clar que els nous vehicles necessiten més desenvolupament. Igual que les 111.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
-
- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Otro 7000 más en servicio… hoy mismo el 309 con la rama 7 (7507)
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5766
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Avui, al torn 0309, m'ha tocat el 7025-28. Quin contrast! amb el viatge d'anada que havia fet una estona abans amb 3009-12.
Com que anava força buit, és la primera vegada que puc seure en un 7000, i per tant jutjar els seients. Bé, tota la comoditat que se'n podia esperar. Llisquen menys que els dels 5000 i 9000, per comparar amb les dues sèries més modernes possibles. No sabria dir si són més o menys còmodes, tanmateix. El temps ho dirà.
Com que anava força buit, és la primera vegada que puc seure en un 7000, i per tant jutjar els seients. Bé, tota la comoditat que se'n podia esperar. Llisquen menys que els dels 5000 i 9000, per comparar amb les dues sèries més modernes possibles. No sabria dir si són més o menys còmodes, tanmateix. El temps ho dirà.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Ahir van passar en un 7000 (no em vaig fixar en el número) un missatge d'avís tipus "vigila les teves pertinences" (no pas el de "el carterista aprofita qualsevol distracció per apropiar-se d'allò que és teu") amb una qualitat de so semblant a la d'un gramòfon de fa un segle. TMB no fa proves de megafonia i no s'adona que allò no hi ha qui ho entengui? A sobre, la versió anglesa, a diferència dels altres missatges, presentava una qualitat lingüística d'aerolínia.
Un altre petit detall, i aquest és el segon cop que el veig en un 7000 (potser era el mateix tren, no ho sé dir): l'hora indicada a les pantalles sobre les portes va 5 minuts avançada.
Un altre petit detall, i aquest és el segon cop que el veig en un 7000 (potser era el mateix tren, no ho sé dir): l'hora indicada a les pantalles sobre les portes va 5 minuts avançada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Sembla que les noves unitats tenen problemes amb el sistema d'avís sonor...
El tema de l'hora, sembla que Alstom té problemes espai-temporals perquè també alguns 9000 de la línia 2 van amb l'hora malament.
El tema de l'hora, sembla que Alstom té problemes espai-temporals perquè també alguns 9000 de la línia 2 van amb l'hora malament.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
Avui, o aquests dies ha entrat en servei la UT 7077-7080! Sent ja 7 trens de la sèrie 7000 en servei.
La setmana passada va entrar en servei la UT 8001-8004, sent ja la segona!
La setmana passada va entrar en servei la UT 8001-8004, sent ja la segona!
El metro de Barcelona amb motoristes!
Avui per fi he catat la 7000. A la 1a PDG. I de nou tornant a Fontana. Aquesta darrera era la 7507. Potser la mes recent, vaja.
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
-
- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Avui he agafat jo la 7504, diria que aquesta o la 7520 son les mes recents… almenys en entrar en servei
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
-
- N9
- Entrades: 2378
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Ya he montado y en tramos largos, en ambas unidades. La comodidad de los asientos es lo que destacaría. Respecto a las pantallas electrónicas algunas de ellas se quedan colgadas, y las que dan las correspondencia con los buses, meten algunos fallos garrafales y no sólo de las líneas NXB, también de las convencionales.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
- M1171-M1172-M1169...
- N6
- Entrades: 316
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Encara no n'he agafat cap, però veient-ne passar sembla que la megafonia sigui fortíssima ja que es pot sentir perfectament des de l'andana. Avui hi havia 4 8000 en servei.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
-
- N8
- Entrades: 728
- Ubicació: Horta L5
Hoy otro 7000 más en servicio! La rama 22 (7522) estaba con el 316. Saludos!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7079
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Que en ple 2023 encara no siguin capaços de fer una megafonia que funcioni sense entretallar-se, que es dispari quan no toca, etc... és per fer-s'ho mirar. Però vaja, veuent que molts anys després en els 9000 el senzill sistema de vídeo continua sense funcionar, ja no m'estranya res.
Funcionava millor la megafonia dels antics 1000 que la dels trens nous.
Funcionava millor la megafonia dels antics 1000 que la dels trens nous.
Al 7000 on he anat avui (número de torn 0320), les pantalles sobre les portes s'han quedat clavades a Pg. de Gràcia (sentit Zona Universitària), i quan havien de saltar a Catalunya, s'han apagat.
Molt pitjor que la incidència en si, trobo el fet que hagi faltat la informació més elemental que hi ha a tot metro des de fa dècades (potser des dels seus inicis?), que és el termòmetre de la línia. Només quedaven els plànols de la xarxa, força petits, al costat de les portes.
Incidint en el que diu en wefer al missatge anterior, que el fabricant i l'operador es facin mirar el tema dels gadgets, perquè la sensació que donen és que són de fireta.
Molt pitjor que la incidència en si, trobo el fet que hagi faltat la informació més elemental que hi ha a tot metro des de fa dècades (potser des dels seus inicis?), que és el termòmetre de la línia. Només quedaven els plànols de la xarxa, força petits, al costat de les portes.
Incidint en el que diu en wefer al missatge anterior, que el fabricant i l'operador es facin mirar el tema dels gadgets, perquè la sensació que donen és que són de fireta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Pel que descrius i el que he vist, més que un problema de la pantalleta, veig un problema de falta de sentit pràctic en el disseny:
Quan he enganxat algun dels trens nous, m'ha cridat l'atenció que es desaprofita molt l'espai per mostrar coses. El cas més flagrant és al moment de mostrar els transbordaments de la propera parada, que es mostren al marge de l'esquerra, mentre el 80% de la pantalla està ocupada per un enorme espai buit amb el logo de TMB. En algunes parades la lista de transbordaments no hi cap sencera i han de fer córrer les icones per a que surtin totes, mentre hi ha un espai enorme desaprofitat.
L'altre cas és similar al que dius, el termòmetre només surt durant un temps limitat entre parada i parada. No pots dir "ara vull mirar quantes parades em queden" i ho veus, sinò que has d'esperar a que et surti per la pantalla.
Pot ser que en un cas X el tren no sàpiga exactament on és, en informàtica els errors es poden produir de moltes maneres esperades i inesperades. Però en aquest cas, el sistema ha de fallar graciosament, i donar la informació a l'usuari que es pot donar i que és més necessària.
Quan he enganxat algun dels trens nous, m'ha cridat l'atenció que es desaprofita molt l'espai per mostrar coses. El cas més flagrant és al moment de mostrar els transbordaments de la propera parada, que es mostren al marge de l'esquerra, mentre el 80% de la pantalla està ocupada per un enorme espai buit amb el logo de TMB. En algunes parades la lista de transbordaments no hi cap sencera i han de fer córrer les icones per a que surtin totes, mentre hi ha un espai enorme desaprofitat.
L'altre cas és similar al que dius, el termòmetre només surt durant un temps limitat entre parada i parada. No pots dir "ara vull mirar quantes parades em queden" i ho veus, sinò que has d'esperar a que et surti per la pantalla.
Pot ser que en un cas X el tren no sàpiga exactament on és, en informàtica els errors es poden produir de moltes maneres esperades i inesperades. Però en aquest cas, el sistema ha de fallar graciosament, i donar la informació a l'usuari que es pot donar i que és més necessària.
-
- N4
- Entrades: 75
D'una banda, ahir un nou 7000 en circulació: el 7081-7084 (7521), amb el número de torn apagat i un home amb armilla groga (suposo que tècnic d'Ahlstom) a la cabina.
De l'altra, trobo que a sobre les finestres hi ha prou espai per a enganxar els termòmetres de la línia per a poder-los consultar en qualsevol moment, sobretot si fallen les pantalles.
De l'altra, trobo que a sobre les finestres hi ha prou espai per a enganxar els termòmetres de la línia per a poder-los consultar en qualsevol moment, sobretot si fallen les pantalles.
-
- N9
- Entrades: 2378
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contacta:
Te compro la idea. Las pantallas con mucha frecuencia, a veces en tramos de dos y tres estaciones se qu dan colgadas, y con muchísima más frecuencia de lo que podríamos pensar. Tranquilamente en un trayecto por ejemplo Fontana-Paralel puede quedarse colgada hasta tres pantallas de un mismo vagón, eso cuando no te encuentras ya al entrar en el tren una pantalla colgada y bien colgada. Si el metro no va muy lleno, te mueves de sitio y puedes consultar la info en otras pantallas, pero como vaya a petar que no te puedas ni mover, te hace la pascua. Ya dijimos que algunas veces omiten correspondencias con líneas de bus cruciales y otras te meten correspondencias con líneas que no pasan ni de lejos, pero por lo general es de buena ayuda. Creo por ejemplo que en Paral-lel no marcan de ninguna forma la correspondencia con D50, cuando todos sabemos qu arreglaron un giro en la avenida para hacer llegar la línea a la puerta del metro, corregidme si me equivoco pero creo que esa fue una de las líneas que omitieron allí.Nen de Gràcia ha escrit: ↑Divendres 27/10/2023 16:59 D'una banda, ahir un nou 7000 en circulació: el 7081-7084 (7521), amb el número de torn apagat i un home amb armilla groga (suposo que tècnic d'Ahlstom) a la cabina.
De l'altra, trobo que a sobre les finestres hi ha prou espai per a enganxar els termòmetres de la línia per a poder-los consultar en qualsevol moment, sobretot si fallen les pantalles.
En cualquier caso, al margen de esos pequeños fallos, las pantallas sirven de gran ayuda pero como se suelen colgar una vez sí y la otra también, los termómetros de la línea deberían estar pegados encima de las ventanas. De todos modos hablamos de TMB, una empresa que hace años ha dado el salto a la tecnología pura y dura omitiendo todos los demás sistemas "arcaicos", por lo tanto, pedirle que imprima unas pegatinas con termómetros en los trenes creo que es pedir mucho, y por supuesto, alegrarles que es por lo de las pantallas colgadas va a ser en plan su respuesta de tipo "NO, SI NUESTRAS PANTALLAS FUNCIONAN PERFECTAMENTE Y SIN FALLOS. TECNOLOGÍA PUNTERA DE LAS MÁS AVANZADAS DE EUROPA!!!!!"
vamos, que no las van a poner. Tendrían que fallar todas las pantallas de una forma garrafal y ser dados un toque por organismos internacionales, para que pongan pegatinas. Eso de imprimir en papel (o plástico), para ellos es del Pleistoceno.
Y ahora volvamos al tema.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
A veure, una miqueta de calma. Quan jo mateix vaig informar aquí que la pantalla es va quedar en negre entre Pg. de Gràcia i Catalunya, va ser l'única vegada que m'ha passat anant en un 7000, i ja en van tranquil·lament un parell de dotzenes. No sembla que sigui un problema gaire freqüent, però sí prou molest per prescindir de mètodes "de tota la vida" per quan fallin els recursos tecnològics. Redundància, en diuen. I FMB hauria de saber què vol dir aquest terme.França451 ha escrit: ↑Divendres 27/10/2023 22:18Las pantallas con mucha frecuencia, a veces en tramos de dos y tres estaciones se qu dan colgadas, y con muchísima más frecuencia de lo que podríamos pensar. Tranquilamente en un trayecto por ejemplo Fontana-Paralel puede quedarse colgada hasta tres pantallas de un mismo vagón, eso cuando no te encuentras ya al entrar en el tren una pantalla colgada y bien colgada.
Dit això, em fixo que -en aquest cas, sí força sovint- la megafonia sona trencada. I em costa de creure que Alstom deixi anar al mercat un producte seu sense tenir lligats aspectes com aquests que, malgrat ser més aviat cosmètics, formen part de la targeta de presentació. I prou sabem que la major part de la gent es fixa només en la façana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Jo ara que hi vaig ser a Barcelona, de potser una dotzena de vegades que vaig pujar als trens nous, no recordo cap vegada que la megafonia hagi funcionat correctament, sempre sonava trencada.
Ara, em pregunto si això depèn del fabricant, o si és un tema que ja es fa íntegrament per part d'FMB, és a dir que els trens estan bé, però el problema es d'alguna manera per la programació o alguna cosa així. No ho sé, només un pensament.
Ara, em pregunto si això depèn del fabricant, o si és un tema que ja es fa íntegrament per part d'FMB, és a dir que els trens estan bé, però el problema es d'alguna manera per la programació o alguna cosa així. No ho sé, només un pensament.