
FOTO: Fundació Recerca (Generalitat de Catalunya)
Com a curiositat, no hi ha cap foto de l'arribada d'Einstein a l'Estació de França, una setmana abans, perque ningú va anar a rebre'l.
Hora i data actual: 14 set. 2025, 14:08
Entrada Autor: m.h.t. » 02 març 2018, 14:15
Entrada Autor: Elefant » 04 oct. 2023, 15:45
Entrada Autor: genissimon » 05 oct. 2023, 09:55
Eren les instal·lacions de mercaderies a gran velocitat de l'antiga MZA que van ser reconvertides a estació de passatgers el 1964. Abans de la construcció de la monumental estació de 1929, MZA trasllada a la Sagrera les mercaderies de petita velocitat, per la qual cosa les mercaderies a gran velocitat romanen a l'EDF, a l'edifici annex reconvertit en estació de Rodalies el 1964.Elefant ha escrit: ↑04 oct. 2023, 15:45 Ho poso aquí perque no he trobat un fil més idoni.
Ahir vaig mirar la pel·licula "La Ruta de los Narcóticos" de l'any 1962, una peli que s'engloba en el denominat cine negre barceloní (una pel·lícula de crim excel·lent, per cert).
Ara, em va sobtar molt que en una persecució per l'estació de França surt l'estació de Rodalies, que es va inaugurar l'any '64 segons qualsevol font. Ara tornant a veure-ho, sembla que es feia servir per mercaderies i/o manteniment. Llavors suposo que l'edifici era força més antic que 1964, i que aquell any es va reformar com a estació de viatgers. Agraeixo si algú vol completar aquestes qüestions.
Adjunto uns fotogrames.
Entrada Autor: Elefant » 05 oct. 2023, 15:51
Molt interessant, no coneixia aquella part de l'historia de l'Estació de Rodalies.genissimon ha escrit: ↑05 oct. 2023, 09:55
Eren les instal·lacions de mercaderies a gran velocitat de l'antiga MZA que van ser reconvertides a estació de passatgers el 1964. Abans de la construcció de la monumental estació de 1929, MZA trasllada a la Sagrera les mercaderies de petita velocitat, per la qual cosa les mercaderies a gran velocitat romanen a l'EDF, a l'edifici annex reconvertit en estació de Rodalies el 1964.
https://eltranvia48.blogspot.com/2020/0 ... elona.html
Salut !!
Entrada Autor: Fran-Ikarus » 14 abr. 2024, 10:48
Entrada Autor: França451 » 14 abr. 2024, 11:55
Que invalidarían alguna de las vías de apartado de la estación? Tipo la 16 o 17? Teniendo en cuenta dónde cae la estación Ciutadella, tengo la impresión de que afectaría a estas vías, o como mucho, a esos "talleres" cerrados a los que se accede desde estás vías y de la 13 a la 15.Fran-Ikarus ha escrit: ↑14 abr. 2024, 10:48 No sé si teniu present que les obres d'accessibilitat (instal·lació d'ascensors cap a les andanes) de l'estació de metro Ciutadella-Vila Olímpica:
https://www.vialibre-ffe.com/noticias.asp?not=41611
tenen conseqüències col·laterals en una petita part dels espais de l'estació de França.
M'ho ha explicat un amic meu, que en fa de responsable de riscos laborals. Puc mirar de que m'ho torni a resumir.
Entrada Autor: Fran-Ikarus » 14 abr. 2024, 12:03
Entrada Autor: wefer » 06 nov. 2024, 22:55
Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 07 nov. 2024, 01:30
Entrada Autor: wefer » 07 nov. 2024, 01:37
Torna a “Història del transport”
Fem enquesta? Quins trens del metro de Barcelona dels més nous què funcionen ara són millors? #metroBCN
— transport.cat (@transportcat) August 31, 2025