El veïnat de la Meridiana demana un bus directe com els de la Diagonal

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23580
Ubicació: Fabra i Puig

El veïnat de la Meridiana demana un bus directe com els de la Diagonal

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/06/2025 13:53

https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... na-630293/

El veïnat de la Meridiana demana un bus directe com els de la Diagonal

Deu associacions de la zona demanen connectar els barris perifèrics entre si i proposen millores de la mobilitat entre els barris separats per les vies de la Sagrera.


Gabriel González Barcelona
15/06/2025 13:04
Les associacions veïnals de Sant Andreu han demanat al districte, en el marc d’un informe global sobre millora de la mobilitat, que estudiï amb la resta d’actors implicats la creació d’una nova línia de nus que circuli únicament per la Meridiana, des del parc de la Ciutadella fins a l’entrada de Montcada. El veïnat entén que aquesta línia reforçaria l’accés de molts veïns d’àrees perifèriques al centre de Barcelona i suposaria alhora una alternativa a l’escassetat de transports. Per anar de Glòries o Sant Andreu a Torre Baró, la Prosperitat o Montaca mateix es pot fer servir el metro, en el millor dels casos, o Rodalies. Un dels portaveus, Álex Labad, recorda al Tot Barcelona que “no a tothom li agrada el metro” i que Rodalies “no va sempre com hauria d’anar”.

Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona El veïnat de la Meridiana demana un bus directe com els de la Diagonal
CA ES

Entrada Nord de Barcelona. Avinguda Meridiana a l’alçada del Pont de Sarajevo, que uneix Trinitat Vella (Nou Barris) i Trinitat Nova (Sant Andreu).
03.06.2024, Barcelona
foto: Jordi Play
Entrada Nord de Barcelona. Avinguda Meridiana a l’alçada del Pont de Sarajevo, que uneix Trinitat Vella (Nou Barris) i Trinitat Nova (Sant Andreu). 03.06.2024, Barcelona foto: Jordi Play
4′ Icona de temps de lectura
Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Mobilitat
El veïnat de la Meridiana demana un bus directe com els de la Diagonal
Deu associacions de la zona demanen connectar els barris perifèrics entre si i proposen millores de la mobilitat entre els barris separats per les vies de la Sagrera


Gabriel González Barcelona
15/06/2025 13:04
Les associacions veïnals de Sant Andreu han demanat al districte, en el marc d’un informe global sobre millora de la mobilitat, que estudiï amb la resta d’actors implicats la creació d’una nova línia de nus que circuli únicament per la Meridiana, des del parc de la Ciutadella fins a l’entrada de Montcada. El veïnat entén que aquesta línia reforçaria l’accés de molts veïns d’àrees perifèriques al centre de Barcelona i suposaria alhora una alternativa a l’escassetat de transports. Per anar de Glòries o Sant Andreu a Torre Baró, la Prosperitat o Montaca mateix es pot fer servir el metro, en el millor dels casos, o Rodalies. Un dels portaveus, Álex Labad, recorda al Tot Barcelona que “no a tothom li agrada el metro” i que Rodalies “no va sempre com hauria d’anar”.

Et pot interessar
Fase preliminar de les obres de reurbanització de l'avinguda Meridiana entre Felip II i Fabra i Puig / ACN
Les obres de la Meridiana fins a Fabra i Puig costaran 26 milions d’euros
Més d'un centenar de persones han tallat aquest diumenge al matí la Meridiana per reclamar la connexió de les dues Trinitats per metro / Maria Asmarat (ACN)
Les dues Trinitats tallen la Meridiana per reclamar la unió del metro
La proposta d’unir tots els barris de la Meridiana amb un bus directe, que beu dels busos lineals que hi ha a la Diagonal, s’ha fet sobretot pensant en la connectivitat entre barris. Les deu entitats que proposen el bus recorden que la mobilitat a Barcelona està pensada en la lògica perifèria – centre i que hi ha poques alternatives per anar d’un barri a un altre si no es troben en aquesta intersecció. En aquest sentit, el document de mesures es fixa molt en la mala connexió entre el districte de Sant Andreu i Sant Martí, dues zones properes però separades per les vies del tren i sense gaires alternatives directes de transport. “És essencial millorar la connectivitat amb altres districtes com Sant Martí i Nou Barris. S’ha de fomentar la creació de noves línies i garantir una bona freqüència”, argumenten en el document.

Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona El veïnat de la Meridiana demana un bus directe com els de la Diagonal
CA ES

Entrada Nord de Barcelona. Avinguda Meridiana a l’alçada del Pont de Sarajevo, que uneix Trinitat Vella (Nou Barris) i Trinitat Nova (Sant Andreu).
03.06.2024, Barcelona
foto: Jordi Play
Entrada Nord de Barcelona. Avinguda Meridiana a l’alçada del Pont de Sarajevo, que uneix Trinitat Vella (Nou Barris) i Trinitat Nova (Sant Andreu). 03.06.2024, Barcelona foto: Jordi Play
4′ Icona de temps de lectura
Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Mobilitat
El veïnat de la Meridiana demana un bus directe com els de la Diagonal
Deu associacions de la zona demanen connectar els barris perifèrics entre si i proposen millores de la mobilitat entre els barris separats per les vies de la Sagrera


Gabriel González Barcelona
15/06/2025 13:04
Les associacions veïnals de Sant Andreu han demanat al districte, en el marc d’un informe global sobre millora de la mobilitat, que estudiï amb la resta d’actors implicats la creació d’una nova línia de nus que circuli únicament per la Meridiana, des del parc de la Ciutadella fins a l’entrada de Montcada. El veïnat entén que aquesta línia reforçaria l’accés de molts veïns d’àrees perifèriques al centre de Barcelona i suposaria alhora una alternativa a l’escassetat de transports. Per anar de Glòries o Sant Andreu a Torre Baró, la Prosperitat o Montaca mateix es pot fer servir el metro, en el millor dels casos, o Rodalies. Un dels portaveus, Álex Labad, recorda al Tot Barcelona que “no a tothom li agrada el metro” i que Rodalies “no va sempre com hauria d’anar”.

Et pot interessar
Fase preliminar de les obres de reurbanització de l'avinguda Meridiana entre Felip II i Fabra i Puig / ACN
Les obres de la Meridiana fins a Fabra i Puig costaran 26 milions d’euros
Més d'un centenar de persones han tallat aquest diumenge al matí la Meridiana per reclamar la connexió de les dues Trinitats per metro / Maria Asmarat (ACN)
Les dues Trinitats tallen la Meridiana per reclamar la unió del metro
La proposta d’unir tots els barris de la Meridiana amb un bus directe, que beu dels busos lineals que hi ha a la Diagonal, s’ha fet sobretot pensant en la connectivitat entre barris. Les deu entitats que proposen el bus recorden que la mobilitat a Barcelona està pensada en la lògica perifèria – centre i que hi ha poques alternatives per anar d’un barri a un altre si no es troben en aquesta intersecció. En aquest sentit, el document de mesures es fixa molt en la mala connexió entre el districte de Sant Andreu i Sant Martí, dues zones properes però separades per les vies del tren i sense gaires alternatives directes de transport. “És essencial millorar la connectivitat amb altres districtes com Sant Martí i Nou Barris. S’ha de fomentar la creació de noves línies i garantir una bona freqüència”, argumenten en el document.


Bus Diagonal
Un bus articulat d’una línia de TMB circula per la Diagonal / ACN
Més enllà del bus, les propostes també apunten al metro. Sobretot al projecte per a connectar les dues Trinitats. “Ens preocupa la manca d’informació sobre l’ampliació de l’L3 entre les Trinitats. La manca d’informació i d’inversions genera incertesa”, detallen. Sol·liciten també que es planifiquin “noves ampliacions del metro” i esmenten una “nova parada a L9/10 a La Mercedes”, l’ampliació de l’L3 “fins a Rodalies de Sant Adrià” i “valorar la possibilitat de convertir l’R3 en una línia de metro, amb una nova parada a Rio de Janeiro/Pont del Dragó”.

Demanen una auditoria sobre l’estat dels carrers
Per últim, alerten que cada cop és “més difícil” moure’s per les voreres “pels obstacles que hi ha”. “Les motocicletes sovint no compleixen els límits establerts per aparcar a la vorera”, es queixen. I avisen. “Des del districte, es té la responsabilitat de fer complir aquestes ordenances municipals”. El veïnat també critica que hi ha carrers al districte de Sant Andreu “que no són aptes ni per caminar ni per garantir la mobilitat de persones amb dificultats de desplaçament”. En aquesta línia, exigeixen una auditoria per “identificar quins carrers del districte no compleixen amb el codi d’accessibilitat urbana i poder implementar les millores necessàries per a una mobilitat a peu més segura i accessible per a tothom”.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1965

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 15/06/2025 22:29

metring ha escrit: Diumenge 15/06/2025 13:53 https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... na-630293/

Les associacions veïnals de Sant Andreu han demanat al districte, en el marc d’un informe global sobre millora de la mobilitat, que estudiï amb la resta d’actors implicats la creació d’una nova línia de nus que circuli únicament per la Meridiana, des del parc de la Ciutadella fins a l’entrada de Montcada. El veïnat entén que aquesta línia reforçaria l’accés de molts veïns d’àrees perifèriques al centre de Barcelona i suposaria alhora una alternativa a l’escassetat de transports. Per anar de Glòries o Sant Andreu a Torre Baró, la Prosperitat o Montaca mateix es pot fer servir el metro, en el millor dels casos, o Rodalies. Un dels portaveus, Álex Labad, recorda al Tot Barcelona que “no a tothom li agrada el metro” i que Rodalies “no va sempre com hauria d’anar”.
.

Hi ha moltes mancances. Una línia per la Meridiana sempre ho he pensat, pero més enllà de Ciutadella, fins Port Vell per conectar amb l'estació de França.

No entenc lo de bus directe a la Diagonal, cosa que no hi ha.

Algunes posibles millores que faria:
- Nova línia convencional a l'est de la Meridiana com l'antiga 40. Trinita Vella-Barceloneta per Sant Andreu, Sagrera, Sant Martí, Provençals i Poblenou.
- Prolongació de la H6 fins Bon Pastor (Potosí) per arribar a la V33.



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 353

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 16/06/2025 12:32

La demanda del veïnat sembla completament d'acudit. Primer, apart de que ja s'ha dit, que ni tan sols hi ha un bus per la Diagonal, a més de que la Diagonal no té Metro, això es el més pur "culo veo culo quiero". Demanem, no perque hi ha una necessitat explicita, pèro perque els altres també en tenen. Segon, aquella línia seria evidentment redundant amb altres transports públics, esencialment l'L1 del Metro. Ara, posar un bus perque “no a tothom li agrada el metro”? De debò? Pèro que es això, un parvulari on s'ha de posar una línia de bus inútil perque al nene no li agrada anar en Metro? Doncs a mi no m'agrada ni el Metro ni el bus, s'ha de posar una línia de tartana.

La Meridiana té el luxe de tenir una cobertura quasi completa amb l'L1 del Metro, des-de Marina fins a Sant Andreu. Si hi hagués demanda, es podria mirar de millorar el servei del bus 96 que va des-de Sagrera fins a Montcada amb un recorregut que em sembla correcte. Pel costat Ciutadella, jo soc partidari de fer el Tram per Pujades i Picasso cap a EdF i Colom. Això també serviria per millorar l'accés des-del nord de Barcelona.

Pèro de debò, com pot ser real aquesta gent, demanant busos com si fos la carta dels reis, que perque els fa nosa el Metro, i a sobre la premsa ho publica. Espectacular i surrealista.



jgomezs
N7
N7
Entrades: 323

Entrada Autor: jgomezs » Dilluns 16/06/2025 14:55

A veure, l'informe complet està aquí:
https://avvlasagrera.com/wp-content/upl ... andreu.pdf
I el que diu és, específicament:
Les AVV del Districte de Sant Andreu ha escrit:1. Millorar la xarxa octogonal de busos:
Els busos han de tenir prioritat semafòrica, ja que actualment són lents i això provoca que molts usuaris es decantin pel vehicle privat. Hem de potenciar la xarxa de busos per fer-la més eficient i atractiva.
2. Nou bus D (Meridiana):
Proposem la creació d'una nova línia de bus que circuli únicament per la Meridiana, des del Parc de la Ciutadella fins a l'entrada de Montcada.
Així que crec que algun periodista que no té massa idea del transport públic de Barcelona ha malentès "volem una línia diagonal de la nova xarxa de busos, que haurien de ser més ràpids" amb "volem una línia de busos ràpids com la de la Diagonal".
El "hi ha gent que no li agrada agafar el metro" no entenc d'on surt.

D'altra banda, si bé bona part de la Meridiana entre Marina i Fabra i Puig està ben coberta per la L1 del metro, la part de Fabra i Puig cap a amunt está pitjor coberta i requereix una bona passejada, amb pujades o baixades (per exemple, el CAP de la Sagrera no queda realment a prop del metro, cosa que notes si precisament tens una lesió per la qual anar al CAP!). Les línies 96 i 62 que hi passen tenen freqüències dolentes i no baixen més enllà de Sagrera i el Clot. De fet en aquest informe també hi ha una altra proposta històrica que sí que em sembla una mala idea:
Les AVV del Districte de Sant Andreu ha escrit:d) Valorar la creació d'una nova línia de metro a partir de la R3:
Proposem valorar la possibilitat de convertir la R3 en una línia de metro, amb una nova parada a Rio de Janeiro/Pont del Dragó.
El tema és que demanar més línies i més recursos és fàcil, però a l'hora de mantenir-los cada dia, comencen les retallades, baixen les freqüències... només cal mirar com ha acabat la NXB que ens havia de donar busos cada 5 minuts. Al final, és una proposta que ja s'havia comentat aquí mateix al fòrum!
wefer ha escrit: Dissabte 19/06/2021 13:40 Que es carreguin línies de bus pot arribar a tenir sentit en algun cas. Però que retallin el servei i a sobre ens vulguin fer creure que és una millora, és un insult a la intel.ligència.
A TMB són experts en això perquè no és la primers vegada que ho fan. I segons sembla, és independent del partit de govern que hi hagi a l'Ajuntament. Tots són iguals.

La 62 és un exemple perfecte. Una línia que podria tenir molt passatge, idealment reconvertida en D60, però que han ofegat a base de posar-li freqüències totalment dissuasòries primer i retallant el trajecte després.

I tot això ho dic com a veí de Nou Barris i exusuari del 62.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7278
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 19/06/2025 1:03

El que passa també és que en comptes de millorar, anem cap enrere.
Amb la remodelació de la Meridiana que s'està duent a terme de Fabra i puig a Navas, s'ha eliminat un carril que ja no tornarà. Teòricament per "ampliar les voreres", cosa absurda ja que les voreres deuen ser ja les més amples de Barcelona i en alguns llocs no hi passegen ni els coloms.
La qüestió és que amb la reducció d'un carril, el trànsit s'ha convertit en un absolut caos, cosa que abans no passava. I els més grans perjudicats d'aquesta pacificació estan essent els veïns (pel soroll constant de botzines i cotxes/autobusos parats), els vianants (creuar qualsevol pas ara mateix és saltar cotxes per sobre) i, el que és pitjor, els autobusos (urbans i interurbans) que han vist augmentat enormement el seu temps de viatge fins a Sagrera
Quina millora està suposant la "pacificació" de la Meridiana? Cap, però en els dibuixos de l'Ajuntament queda tot molt verd i bonic, i el dia de la inauguració segur que faran bones fotos.

Ha estat un enorme error treure un carril. El que feia falta precisament era ampliar la capacitat del transport públic amb un doble carril bus per encabir la infinitat de línies que passen per aquesta avinguda. Però no, ho estem fent tot al revés. Per ideologia malentesa, i per fer el paripé.

P.D: un altre dia podríem parlar dels vehicles d'emergències, que ara es queden entrampats dins del trànsit sense poder anar ni endavant ni enrere. Bombers, ambulàncies, policia... un desastre.



jgomezs
N7
N7
Entrades: 323

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 19/06/2025 8:52

wefer ha escrit: Dijous 19/06/2025 1:03 El que passa també és que en comptes de millorar, anem cap enrere.
Amb la remodelació de la Meridiana que s'està duent a terme de Fabra i puig a Navas, s'ha eliminat un carril que ja no tornarà. Teòricament per "ampliar les voreres", cosa absurda ja que les voreres deuen ser ja les més amples de Barcelona i en alguns llocs no hi passegen ni els coloms.
La qüestió és que amb la reducció d'un carril, el trànsit s'ha convertit en un absolut caos, cosa que abans no passava. I els més grans perjudicats d'aquesta pacificació estan essent els veïns (pel soroll constant de botzines i cotxes/autobusos parats), els vianants (creuar qualsevol pas ara mateix és saltar cotxes per sobre) i, el que és pitjor, els autobusos (urbans i interurbans) que han vist augmentat enormement el seu temps de viatge fins a Sagrera
Quina millora està suposant la "pacificació" de la Meridiana? Cap, però en els dibuixos de l'Ajuntament queda tot molt verd i bonic, i el dia de la inauguració segur que faran bones fotos.

Ha estat un enorme error treure un carril. El que feia falta precisament era ampliar la capacitat del transport públic amb un doble carril bus per encabir la infinitat de línies que passen per aquesta avinguda. Però no, ho estem fent tot al revés. Per ideologia malentesa, i per fer el paripé.

P.D: un altre dia podríem parlar dels vehicles d'emergències, que ara es queden entrampats dins del trànsit sense poder anar ni endavant ni enrere. Bombers, ambulàncies, policia... un desastre.
Doncs jo en tinc la opinió oposada.
A veure, si hi ha embús, ara mateix, és perquè està tot potes amunt amb les obres i amb els semàfors destarotats, el temps que estava la reforma feta fins a Felip II i sense obres es veia com funcionava bé.
A més, treuen el carril bici de la vorera, que era una situació escandalosa. I l'argument dels vehicles d'emergències en un carrer on poden anar pel carril bus o per un carril bici suficientment ample, no el compro.



davroca5
N7
N7
Entrades: 584
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 19/06/2025 9:22

wefer ha escrit: Dijous 19/06/2025 1:03Teòricament per "ampliar les voreres", cosa absurda ja que les voreres deuen ser ja les més amples de Barcelona i en alguns llocs no hi passegen ni els coloms.
Potser perquè les voreres actuals estan plenes d'obstacles i no tenen ni un pam de verd.
wefer ha escrit: Dijous 19/06/2025 1:03La qüestió és que amb la reducció d'un carril, el trànsit s'ha convertit en un absolut caos, cosa que abans no passava. I els més grans perjudicats d'aquesta pacificació estan essent els veïns (pel soroll constant de botzines i cotxes/autobusos parats), els vianants (creuar qualsevol pas ara mateix és saltar cotxes per sobre) i, el que és pitjor, els autobusos (urbans i interurbans) que han vist augmentat enormement el seu temps de viatge fins a Sagrera
Com passa amb totes les obres fins que la gent s'acostuma i canvia els hàbits. Va passar el mateix amb la Diagonal.
wefer ha escrit: Dijous 19/06/2025 1:03Quina millora està suposant la "pacificació" de la Meridiana? Cap, però en els dibuixos de l'Ajuntament queda tot molt verd i bonic, i el dia de la inauguració segur que faran bones fotos.
Ves al tram reformat entre Glòries i Clot (per exemple) i comprova-ho tu mateix: compara la gent que hi ha ara a l'avinguda passejant, jugant o anant en bici vs la rambla antiga que hi havia en aquell tram.
wefer ha escrit: Dijous 19/06/2025 1:03Ha estat un enorme error treure un carril. El que feia falta precisament era ampliar la capacitat del transport públic amb un doble carril bus per encabir la infinitat de línies que passen per aquesta avinguda. Però no, ho estem fent tot al revés. Per ideologia malentesa, i per fer el paripé.
El doble carril bus es mantindrà on toca, que és a Sagrera Meridiana.
wefer ha escrit: Dijous 19/06/2025 1:03P.D: un altre dia podríem parlar dels vehicles d'emergències, que ara es queden entrampats dins del trànsit sense poder anar ni endavant ni enrere. Bombers, ambulàncies, policia... un desastre.
Amb aquest argument no s'hauria fet ni una sola reforma urbanística a Barcelona en els últims 40 anys. Ni una.


Salut!
#volemL9

davroca5
N7
N7
Entrades: 584
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dijous 19/06/2025 9:28

Segur que als anys 80 i 90 també hi havia molta gent que pensava que treure carrils de circulació "seria un enorme error" i que "els vehicles d'emergència es quedarien atrapats al trànsit"...

Imatge


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 353

Entrada Autor: Elefant » Dijous 19/06/2025 16:27

davroca5 ha escrit: Dijous 19/06/2025 9:28 Segur que als anys 80 i 90 també hi havia molta gent que pensava que treure carrils de circulació "seria un enorme error" i que "els vehicles d'emergència es quedarien atrapats al trànsit"...

Imatge
Allò de "la diferència entre una medicina i un verí està en la dosis"...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7278
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 19/06/2025 18:54

Perdoneu però algú ho havia de dir. NO, no calia ampliar les voreres.
Es comenta que les voreres eren estretes i plenes d'obstacles i que per això la gent no hi passejava. Bé, certament tenim idees diferents del que és una vorera estreta plena d'obstacles:

Meridiana 01.jpg
Meridiana 01.jpg (195.4 KiB) Visualitzat 265 cops

Repeteixo: no hi havia CAP necessitat d'ampliar voreres. En canvi, sí hi havia l'oportunitat per acabar de fer la Meridiana ben feta. I per això només calia:
  • Reordenar el carril bici. Posar-lo al centre és correcte però hi havia espai suficient únicament reconvertint el separador central i desplaçant els carrils menjant-se el fins ara inútil "carril" bici.
  • Aprofitar per convertir un altre carril en carril bus, per tenir carril bus doble. Recordem que és la principal entrada de busos de Barcelona pel Nord, autobusos que molts van fins Sagrera però altres interurbans fins i tot continuen fins al centre.
meridiana 02.jpg
meridiana 02.jpg (115.19 KiB) Visualitzat 265 cops

Llastimosament ara ja està decidit. El molt democràtic ajuntament ha imposat aquest disseny sense consultar a ningú, com sempre. Nosaltres a pagar i a callar.
El que es farà és ampliar les voreres PER A RES, mentre el transport públic quedarà embussat eternament a la paupèrrima calçada. Mentre, els veïns, continuarem saltant per sobre els cotxes per passar d'un costat a l'altre i gaudint de més soroll i polució de la que teníem fins ara.
Quan hi ha una lluita entre ideologia i raó, la raó sempre acaba guanyant. Sempre, encara que trigui.

P.D: he viscut la Meridiana dels 80, la dels 90, la dels 2000, 2010 i ara 2020. També he vist la Pl. les Glòries com un Scalextric de cotxes, com un tambor elevat i ara com un prat per pasturar ovelles. Puc comparar de primera mà.



Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”