60 anys de l'arribada dels "washingtons" a Barcelona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1800
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

60 anys de l'arribada dels "washingtons" a Barcelona

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 23/12/2021 14:25

Enguany el tramvia PCC Washington està de doble celebració. Fa 60 anys que es van presentar els dos primers cotxes d'aquest model que van arribar a Barcelona i 50 anys que van deixar de circular per la ciutat comtal.

El doble aniversari dels tramvies americans PCC Washington a Barcelona

El 23 de desembre de 1961, justament avui fa 60 anys, el llavors alcalde de Barcelona, José María de Porcioles, presentava públicament les primeres unitats dels vehicles PCC Washington, que havien arribat a Barcelona per via marítima procedents de la capital americana tres mesos abans amb l’objectiu de renovar la flota de tramvies que donava servei a la ciutat.

El tramvia PCC era un model creat entre el 1935 i el 1938 als Estats Units per l’Electric Railway Presidents Conference Commitee (d’aquí el nom PCC) per unificar el disseny dels tramvies del país i competir en comoditat i tecnologia amb el servei que oferien les línies d’autobús. A la ciutat de Washington, els PCC van circular des del 1937 fins que la xarxa de tramvia va quedar substituïda per autobusos el 1962. Tramvies de Barcelona va veure llavors l’oportunitat de renovar la flota de tramvies i va comprar de segona mà a l’empresa de tramvies de la capital dels EUA 101 vehicles PCC, que van arribar en tres remeses entre els anys 1961 i 1965.

Els vehicles es van adquirir en el seu moment pel preu de 2.000 dòlars (unes 120.000 pessetes), que era aproximadament el doble del que costava en aquella època un Seat 600.

Si voleu conèixer la seva història a Barcelona no us perdeu el següent article:

http://ow.ly/45pg50HhcFo





davida
N9
N9
Entrades: 1846
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 24/12/2021 21:12

Us imagineu fer a Barcelona el va fer a El Paso (Estats Units). Tornar a posar en servei els Whasingtons abandonats en un descampat

https://en.wikipedia.org/wiki/El_Paso_Streetcar
On May 4, 1974,[12][13] the last remaining cars in use made their final trips. They were taken to a desert area by the airport, where they eventually rusted and decayed.
On June 5, 2012, the city council unveiled a new route, creating a narrow loop for the service; streetcars would travel north on Stanton Street, turn left at Glory Road/Baltimore, then south on Oregon Street. A downtown loop runs east on Franklin Avenue, south on Kansas Street, west on Father Rahm, and north on Santa Fe Street.[14] The El Paso City Council approved going forward with the project in July 2014.
Construction began in late December 2015.[2] As of 2016, construction of the system was projected to cost $97 million.[2] In November 2016, the city disclosed that construction funds had been extorted in a phishing scam perpetrated by an entity posing as a contractor – most of the funds had been recovered by the time it was publicly announced.[16] By March 2018, construction was 95 percent complete.[6] The first of the refurbished streetcars was received on March 19, 2018,[17] and the first test trip on the line under power was made on April 3.[18]

The system opened on Friday, November 9, 2018.[5] On the three-day opening weekend, just six of the 27 stops were being served, from Santa Fe & 4th to Kansas & Mill, but all other stops were due to open on November 12, 2018.[19] Fares are based on Sun Metro's fare structure, which means a $1.50 fare for riders not qualifying for any reduction; $1 for students and children; $0.30 for seniors. All rides were free on Fridays, Saturdays, and Sundays until January 5, 2019.[5] 24-hour passes are $3.50; 7-day passes cost between $2.50 and $12.[citation needed]

Streetcar service was suspended on March 22, 2020, due to the COVID-19 pandemic,[20] but resumed on Thursdays, Fridays, and Saturdays starting on July 29, 2021.[1]



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4527
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 24/12/2021 21:53

Tot pot ser: canviar els troles per pantògrafs, adaptar els tramvies al voltatge de les línies actuals (si cal), dotar a les línies de bucles i ale, a córrer els diumenges.

I ja seria l'ai carai! unir el tramvia blau a la cruïlla Diagonal-Balmes. :D


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

davida
N9
N9
Entrades: 1846
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 23/06/2025 13:23

Avui estic viatjant en un PCC com els de Barcelona en servei regular no turistic a Boston



davida
N9
N9
Entrades: 1846
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 23/06/2025 13:25

Fotos del viatge



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1800
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 23/06/2025 18:59

M'imagino que és la Línia Ashmont-Mattapan.

La línia Mattapan és una línia de tramvia o LRT parcialment segregada que forma part del subway de la línia vermella de MBTA. La línia, que passa per Boston i Milton, Massachusetts, es va obrir el 26 d'agost de 1929, com a conversió d'una antiga línia de tren de rodalies.



davida
N9
N9
Entrades: 1846
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 23/06/2025 19:44

Sii
Fitxers adjunts
IMG_5180.jpeg
IMG_5180.jpeg (131.32 KiB) Visualitzat 461 cops
IMG_5181.jpeg
IMG_5181.jpeg (137.99 KiB) Visualitzat 461 cops



davida
N9
N9
Entrades: 1846
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 23/06/2025 19:46

Mes fotos
Fitxers adjunts
IMG_5182.jpeg
IMG_5182.jpeg (136.46 KiB) Visualitzat 461 cops



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 353

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 23/06/2025 22:21

Havia llegit d'aquesta línia, es preciós i els PCCs encara amb trolei. També hi ha una línia a Philadelphia que funciona amb PCCs en servei regular, de fet aquells estan equipats amb elevador per cadira de rodes i aire acondicionat. Van estar molt temps fora de servei però fa poc van tornar.
En tinc fotos que en vaig fer fa bastants anys, les buscaré per compartir-las.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1800
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 24/06/2025 12:36

:plas
Gràcies per les fotos.

Sí vas a l'estació de Government Center, on hi passa la green LINE i la blue LINE, a l'estació de La green LINE, tram i LRT, et trobaràs que hi ha una tercera via, on normalment hi ha en exhibició un PCC, i un tram dels clàssics.​ L'estació Government Center va ser inaugurada el 3 de setembre de 1898 per a la línía Verda.

Salut!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7278
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 24/06/2025 16:56

Porta un de tornada a Barcelona. Ja veuràs què poc triga TMB a pintar-lo amb els seus colors per fer veure que ells restauren coses, com van fer amb el Dodge.



davida
N9
N9
Entrades: 1846
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 25/06/2025 0:32

122-042-132 ha escrit: Dimarts 24/06/2025 12:36 :plas
Gràcies per les fotos.

Sí vas a l'estació de Government Center, on hi passa la green LINE i la blue LINE, a l'estació de La green LINE, tram i LRT, et trobaràs que hi ha una tercera via, on normalment hi ha en exhibició un PCC, i un tram dels clàssics.​ L'estació Government Center va ser inaugurada el 3 de setembre de 1898 per a la línía Verda.

Salut!
Abans de llegir el teu missatge vaig pasar casualment per aquesta estació i vaig veure l'exposició.
La estació de l'exposició es Park Street amb un PCC i un tramvia clasi.
Government Center te una tercera via i casualmente el meu tren va entrar per aquest via, ja que fa bucle de retorn i ahi tarda hi havia una incidencia i el tram central tallat i amb serveis parcials als extrems



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1800
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 25/06/2025 16:14

:plas



Respon

Torna a “Història del transport”