Rodalies R8

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina creus que és la millora més necessària a la línia per on passa la R8?

a) més trens per hora.
25
16%
b) recuperar el Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Montcada (i més trens per hora).
5
3%
c) nou servei de Rodalies sense transbordament de Sant Cugat i Rubí a Barcelona per Molins de Rei (i més trens per hora).
11
7%
d) intercanviador R8/R4 a Barberà/Baricentro.
20
13%
e) intercanviador R8/FGC a Hospital General (amb clausura de l'actual estació de Rubí)
11
7%
f) intercanviador R8/FGC a Hospital General (mantenint l'actual estació de Rubí)
19
12%
g) millora de les agulles a Cerdanyola-Universitat per tal de permetre accessibilitat a totes les vies des del costat Sant Cugat.
6
4%
h) perllongar la R8 a Vilafranca.
8
5%
i) perllongar la R8 a Sant Celoni.
8
5%
j) intercanviador R8/FGC a Volpelleres (amb clausura de l'actual estació de Sant Cugat).
17
11%
k) nova estació a Montornès del Vallès.
6
4%
l) enllaç R8/R3 a Santa Perpètua i trens directes Vic-UAB.
9
6%
m) que es perllongui la R1 des de Molins de Rei fins a Rubí, Cerdanyola-Universitat, o Sant Andreu Arenal.
13
8%
 
Vots totals: 158
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1807
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Rodalies R8

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 02/07/2025 14:44

Llum verda als intercanviadors de Renfe i FGC a Sant Cugat.

El Consell de Ministres ha donat llum verda a la signatura del conveni entre el Ministeri de Transports, la Generalitat i Adif que permetrà fer realitat els intercanviadors ferroviaris entre els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Rodalies al Vallès Occidental. A Sant Cugat, aquests intercanviadors se situaran a les estacions de FGC de l’Hospital General (línia S1, direcció Terrassa) i de Volpelleres (línia S2, direcció Sabadell). És una reivindicació històrica, que feia anys que estava promesa.

La construcció d’aquests intercanviadors suposarà una inversió aproximada de 36 milions d’euros, i serà la Generalitat de Catalunya qui s'encarregarà d'executar les obres. Tot i això, el finançament anirà a càrrec del govern espanyol: el Ministeri de Transports aportarà 20 milions d’euros en caràcter plurianual durant la vigència del conveni, i també destinarà 1 milió d’euros addicional per a la redacció dels estudis previs. Per la seva banda, Adif finançarà amb 15 milions d’euros les actuacions que assumeixi dins del projecte.

La voluntat d’aquestes actuacions és millorar la connectivitat ferroviària entre les dues xarxes a l'altura del Vallès, en especial a Sant Cugat del Vallès, on les línies coincideixen geogràficament, però no estan interconnectades. En aquest sentit, el projecte té una rellevància estratègica per a la ciutat. L’alcalde Josep Maria Vallès (Junts) va posar aquesta qüestió sobre la taula en la reunió que va mantenir dijous passat amb el president de la Generalitat, Salvador Illa. Aquesta infraestructura també es va acordar entre la Generalitat (ERC) i govern espanyol (PSOE)

A la línia S1 Terrassa, la parada de l’Hospital General de Catalunya es troba a escassos metres de la cruïlla de les vies, però la de Rodalies es troba força lluny, ja en el terme municipal de Rubí. Amb la línia S2 hi ha més facilitats, tot i que l’estació de Volpelleres (S2) es troba a un quilòmetre de la Renfe de Coll Favà.
- - - L’article continua

https://share.google/FA70eu1oyfYpBppV1



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 359

Entrada Autor: Elefant » Dimecres 02/07/2025 22:01

Bona notícia. M'hauria servit molt l'enllaç a Hospital General quan vivia a Rubí... fa 5 anys.

Per cert, que va passar al final amb l'R3-R8 a Sta Perpètua és farà finalment el desviament o es deixarà perdre aquella oportunitat?



pukyxd
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimecres 02/07/2025 23:13

No em queda clar si ara la Generalitat ja pot licitar les obres o bé, si primer caldrà fer l'estudi informatiu i el projecte constructiu. Algú ho sap?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1807
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 03/07/2025 10:48

Entenc que amb les aportacions dineràries de les diferents administracions és podrà iniciar el compte enrera, que serà llarg. De primer, la redacció dels projectes, l'executiu i el d'impacte ambiental. Desprès, l'exposició pública, i el consens municipal, l'aprovació inicial i definitiva, l'adjudicació de l'obra, i la seva realització. Per l'inici d'obres calcula uns dos anys, anant bé, i entre dos i tres anys d'obres. I ja veurem, perquè el pressupost és quedarà curt. Paciència. Salut!



pukyxd
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 03/07/2025 23:39

Llavors si el 2030 han començat les obres ja serà molt...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7283
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 04/07/2025 0:28

Sabeu que aquests intercanviadors ja apareixien el PDI de 2001?

pdi 2001.jpg
pdi 2001.jpg (119.66 KiB) Visualitzat 194 cops

És patètica la velocitat que porten les infraestructures en aquest país. I no, no és una qüestió de diners, perquè quan volen els troben (hola 700 m€ del soterrament de Montcada!).



Avatar de l’usuari
LeoMetropol
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
Contacta:

Entrada Autor: LeoMetropol » Divendres 04/07/2025 0:39

wefer ha escrit:Sabeu que aquests intercanviadors ja apareixien el PDI de 2001?

pdi 2001.jpg

És patètica la velocitat que porten les infraestructures en aquest país. I no, no és una qüestió de diners, perquè quan volen els troben (hola 700 m€ del soterrament de Montcada!).
La Laia Bonet ha presentat lo de Pont d'Esplugues de l'L3 a IG fa uns dies com si ho acabessin de treure del forn també. És el dia de la marmota.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7283
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 04/07/2025 0:43

I espera que no vingui una altra crisi i amb l'excusa es quedi tot al calaix 15 anys més. Total, per fer quatre andanes i dos vestíbuls.



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 359

Entrada Autor: Elefant » Divendres 04/07/2025 7:59

122-042-132 ha escrit: Dijous 03/07/2025 10:48 Entenc que amb les aportacions dineràries de les diferents administracions és podrà iniciar el compte enrera, que serà llarg. De primer, la redacció dels projectes, l'executiu i el d'impacte ambiental. Desprès, l'exposició pública, i el consens municipal, l'aprovació inicial i definitiva, l'adjudicació de l'obra, i la seva realització. Per l'inici d'obres calcula uns dos anys, anant bé, i entre dos i tres anys d'obres. I ja veurem, perquè el pressupost és quedarà curt. Paciència. Salut!
No entenc que es trigui tant per uns miserables baixadors que porten un quart de segle planificats. Amb una obra major ho entendria, però és que es això, son quatre andanes i un parell d'escales i ascensors, a més en una zona no massa urbana. Hi hauria d'haver possibilitats d'accelerar obres aixís.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1807
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 04/07/2025 12:58

No és una obra fàcil, sobretot a Hospital General, el tren passar deprimit amb talussos; infraestructura: aixó comporta grans moviments de terres, formació d'hastials, compactacions, cobriments de vies, a part de les andanes i la seva accessibilitat, i infraestructura i arquitectura, de les instal.lacions pròpies. Semblant però potser amb menys obra caldrà construir el nou enllaç de Volpelleres. Salut!



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 359

Entrada Autor: Elefant » Divendres 04/07/2025 13:15

Segur que es més obra que fer una parada de bus. Pèro menys que el soterrament de Sant Feliú.
Igualment, jo ho dic més pel procés burocràtic que no pel constructiu.



laura
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: laura » Divendres 04/07/2025 14:08

Correcte.

Tenim un procés burocràtic lent, ineficient i que se les dona de garantista quan després tothom pot posar la mà a la caixa.

Per fer-s’ho mirar, la veritat…


Baixador a Premià de Mar ja!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1807
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 04/07/2025 16:33

Completament d'acord, la burocràcia ho alenteix tot molt.
En principi, és com molt bé dieu, garantista, perquè l'obra i el pressupost i les adjudicacions del estudis previs, estudis d'impacte ambiental, projectes executius, direccions d'obra, adjudicacions de tot plegat, i l'execució de tota la obra civil, arquitectura i instal.lacions, estigui en tot moment controlat, atès que són diners de tots, per un bé material per la societat, però de vegades.......

Salut!



jgomezs
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: jgomezs » Divendres 04/07/2025 16:51

S'ha de dir que alguns països com Estats Units, Regne Unit, Canadà, etc van decidir privatitzar tot aquest procés per a fer-lo més àgil. El resultat va ser una explosió de costos al punt que no es veuen capaços de construir res. Aquí vam copiar el model per a la L9 i vist el resultat no l'hem repetit (i semblem creure que fer un túnel per la ciutat és impossible). La premsa fa molt de soroll per cada cas de corrupció particular, però la norma general és que sabem construir eficientment des d'un punt de vista econòmic.

Dit això, comparteixo una forta sensació que un percentatge molt alt del temps que es triga en un projecte d'aquests és burocràcia legal que probablement es podria millorar. I d'altres parts dels projectes potser és podrien estandarditzar també. El ritme dels projectes públics en general és molt exasperant. Des d'un punt de vista temporal, no som eficients.



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 359

Entrada Autor: Elefant » Divendres 04/07/2025 17:32

122-042-132 ha escrit: Divendres 04/07/2025 16:33 Completament d'acord, la burocràcia ho alenteix tot molt.
En principi, és com molt bé dieu, garantista, perquè l'obra i el pressupost i les adjudicacions del estudis previs, estudis d'impacte ambiental, projectes executius, direccions d'obra, adjudicacions de tot plegat, i l'execució de tota la obra civil, arquitectura i instal.lacions, estigui en tot moment controlat, atès que són diners de tots, per un bé material per la societat, però de vegades.......

Salut!
Caldria ser una mica pragmàtics, per un projecte majúscul de gran impacte segurament aquell procés té sentit, però en una cosa menor i amb un consens amplíssim doncs potser poder tirar endevant ja el projecte constructiu i passar d'estudi d'impacte ambiental que sembla kafkaesc demanar-ho per només uns baixadors en una línia de tren existent.
Aviat totes les societats occidentals es col·lapsaran perquè de tants estudis ambientals i tanta regulació no es podrà ni fer tots els serveis i infraestructures necessàries per al funcionament d'una societat civilitzada!!
jgomezs ha escrit: Divendres 04/07/2025 16:51 Dit això, comparteixo una forta sensació que un percentatge molt alt del temps que es triga en un projecte d'aquests és burocràcia legal que probablement es podria millorar. I d'altres parts dels projectes potser és podrien estandarditzar també. El ritme dels projectes públics en general és molt exasperant. Des d'un punt de vista temporal, no som eficients.
El problema és principalment de com es porta a terme la planificació. Si mires a Suïssa per exemple avui dia ja estan planificant la xarxa de tren pel 2050. Les obres que es fan al 2025 les van preparar al 2000 o 2010, quan potser ni tan sols calien encara. La planificació ja preveu una certa evolució, i si es planifica d'acord amb allò doncs generalment ja tens les coses encaminades i només cal ajustar una mica segons com evoluciona la situació.

Ara, s'ha de dir que la planificació fins a cert punt a Catalunya és correcte. Et mires el PDI de fa 20 anys o així i potser hi han coses criticables (això és el que sí ha de ser polític, es a dir la política de mobilitat i quins son els objectius que es posen*) però la planificació hi és. El problema és que després l'execució se subordina a la política, o sigui es fa aquest o aquell projecte segons el polític de torn, o es canvia un projecte perquè algú vol un Metro per el Prat per comprar vots. Això és el que no es seriós. També hi ha el tema de no planificar per sobre de les possibilitats. No es poden traçar Metros per tot arreu si no hi han diners.

*Jo he criticat que alguns facin veure que el tema de transport és purament tècnic, això es fals. Es un tema polític de decidir quina política de mobilitat es vol, volem carreteres, volem trens? Això és una decisió en el fons demòcratica (si la gent vol carreteres doncs és el que hi ha, democràcia per lo bo i lo dolent, no?) i per això política. La qüestió tècnica és de com portar a terme aquella decisió política.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”