Remodelació d'estacions de metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina/es obra/es al metro trobeu prioritària/es?

Adaptar intercanviador Catalunya L1 i L3
66
19%
Adaptar intercanviador Clot L1 L2
20
6%
Adaptar Espanya L1 L3
61
17%
Adaptar Sants Estació L5 per sortir a Renfe
50
14%
Adaptar Passeig de Gràcia L2 L4
44
12%
Adaptar Plaça de Sants L1 L5
43
12%
Adaptar Verdaguer L4 L5
36
10%
Adaptar Maragall L4 L5
23
6%
Amb canviar l'estètica d'estacions old fashioned, va que xuta!
5
1%
Altres (expliqueu)
7
2%
 
Vots totals: 355
jgomezs
N7
N7
Entrades: 347

Re: Remodelació d'estacions de metro

Entrada Autor: jgomezs » 02 maig 2025, 22:17

El document sencer és aquí, 4490 pàgines i 617 MB de PDF. No es pot dir que no es dissenyen bé els projectes aquí:
https://ftp.infraestructures.cat/?u=nNN ... %27FMB.pdf



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 12 maig 2025, 15:00




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 12 maig 2025, 20:14

Gràcies per la informació.

Esperem que facin una bona intervenció.
Urquinaona ho necessita. La dotació del pressupost és de 45 milions d'€, amb aquests diners és pot fer una actuació prou decent. Tenim feina per anys. Salut
Ordre estudi PC. TM-11021-A1.pdf
(230.71 KiB) S’ha baixat 371 vegades



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 28 maig 2025, 16:44

Les obres per fer accessible l'estació de metro de plaça de Sants de l'L5 començaran aquest any
L'ascensor s'ubicarà a tocar del carrer Joan Güell i hi haurà escales mecàniques només de pujada, alhora que es generarà un nou vestíbul més ample que faciliti l'intercanvi amb la línia 1.

https://www.el3.cat/noticia/101620/les- ... an-aquest-



xevi
N8
N8
Entrades: 643

Entrada Autor: xevi » 01 juny 2025, 09:48

Per si no ho heu vist o no ho sabeu, estan restaurant i enrajolant amb rajola blanca, la volta de l'estació d'Urquinaona L4 i comença a presentar un molt bon aspecte.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 01 juny 2025, 11:37

xevi ha escrit: 01 juny 2025, 09:48 Per si no ho heu vist o no ho sabeu, estan restaurant i enrajolant amb rajola blanca, la volta de l'estació d'Urquinaona L4 i comença a presentar un molt bon aspecte.
:plas :ok



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 387
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 01 juny 2025, 12:24

Això sona bé, com pot ser que no ho veiés fa dos dies.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 01 juny 2025, 18:56

:plas :plas :plas :plas :plas



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 08 jul. 2025, 11:16

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -catalunya

La Generalitat millora l'accessibilitat als intercanviadors de Sants i de Catalunya

Finalitzen obres per valor de 2,4 MEUR per a facilitar els recorreguts a persones amb mobilitat reduïda entre les línies de metro i de Rodalies

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha finalitzat les obres per a millorar l’accessibilitat a l’intercanviador de Sants (L3 i L5 de Metro i xarxa de Rodalies) i de Catalunya (L1 i L3 de Metro i xarxa de Rodalies). Amb una inversió conjunta de 2,4 MEUR, aquestes actuacions permeten millorar els moviments interns entre les diverses línies de transport a persones amb mobilitat reduïda, sense haver de fer transbordaments en superfície.


Les obres que han finalitzat s’emmarquen en les polítiques del Govern per a promoure l’ús del transport públic i fer-lo més accessible i s’afegeixen a les obres d’adaptació de la xarxa que du a terme. Aquestes actuacions corresponen a millores en l’accessibilitat en estacions que ja estan adaptades.


En l’intercanviador de Sants, els treballs han comportat la instal·lació de dos ascensors:

Un primer ascensor comunica els vestíbuls d’ambdues estacions (ADIF i Metro L5).
Un segon ascensor estableix la connexió entre el vestíbul de l’L5 i l’andana via 2 de l’L5.

L’obra ha comptat amb un pressupost de 2 MEUR.


A Catalunya, les obres han permès adaptar a persones amb mobilitat reduïda els itineraris de correspondència entre estacions i resoldre la connectivitat L1 i Renfe amb L3 i FGC. Els treballs han consistit en la substitució de l’escala existent al passadís de connexió entre l’L1 i l’L3 per una successió de rampes per a garantir l’accessibilitat de tots els itineraris de correspondència entre aquestes estacions i la d’Adif, que ja estan adaptades. Les obres han comptat amb un pressupost de 400.000 euros.


Obres en execució a Passeig de Gràcia

El Departament, d’altra banda, té en execució les obres per a millorar l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda a l’intercanviador de Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4 i xarxa de Rodalies). Les obres, que inclouen com actuacions principals la instal·lació de quatre ascensors, tenen un pressupost de més de 5,2 MEUR.
Dades clau

Estan adaptades a persones amb mobilitat reduïda el 95% de les estacions de metro de l'àrea de Barcelona i estan en fase d'obres o projecte les actuacions per assolir el 100%

Imatge



xevi
N8
N8
Entrades: 643

Entrada Autor: xevi » 09 jul. 2025, 20:27

Rajola blanca del Gran Metro sota els plafons del passadís Via Laietana / Junqueras de l'estació L4 Urquinaona...
20250709_181028.jpg
20250709_181108.jpg
20250709_181108.jpg
Fitxers adjunts
20250709_181033.jpg



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 387
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 10 jul. 2025, 22:58

A veure si aquestes també es recuperen. Tenen bona pinta, i no seria gens difícil.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

xevi
N8
N8
Entrades: 643

Entrada Autor: xevi » 11 jul. 2025, 12:26

Pel tipus de passadís que és, quedaria molt bé recuperar la rajola blanca



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 11 jul. 2025, 15:28

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -verdaguer

Afectacions al trànsit al passeig de Sant Joan per obres d'adaptació a l'intercanviador de metro de Verdaguer

Imatge

Afectacions a partir del 14 de juliol

La part central de la calçada al seu pas pel carrer de Provença quedarà tallada a partir del 14 de juliol, fins a la tardor de 2026
Els treballs d’adaptació de l’estació de l’L4 compten amb un pressupost de 8,6 MEUR

Les obres que el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica està duent a terme per adaptar a persones amb mobilitat reduïda l’estació de l’L4 de l’intercanviador de metro de Verdaguer (L4 i L5), a Barcelona, comportaran afectacions addicionals a l’entorn del carrer de Provença i el passeig de Sant Joan, a partir de dilluns vinent, 14 de juliol.


En concret, els treballs requereixen el tancament a la circulació de la part central de la calçada del passeig de Sant Joan al seu pas pel carrer de Provença, fins a la tardor de 2026. En conseqüència, els vehicles es desviaran per l’itinerari format pel passeig de Sant Joan, el carrer Còrsega i el carrer de Bailèn.


El carril bici del carrer Provença estarà tallat entre els carrer de Girona i el passeig de Sant Joan; el desviament en sentit Besòs serà avinguda de Diagonal – passeig de Sant Joan i l’itinerari recomanat en sentit Llobregat serà carrer Nàpols – carrer Sicília.

Addicionalment, el cap de setmana vinent, del 19 al 20 de juliol, es restringirà la circulació al passeig Sant Joan, entre el carrer del Rosselló i el carrer de Provença. Els vehicles que circulin sentit mar pel passeig de Sant Joan, seran desviats per el carrer del Rosselló.
Verdaguer accessibilitat metro mobilitat reduïda afectacions
Afectacions cap de setmana 19-20 juliol

El carril bici mantindrà la seva circulació. S’habilitarà un pas segur per a les bicicletes que arribin al punt del tall.

Imatge

Afectacions cap de setmana 19-20 juliol


Aquestes afectacions s’afegeixen a l’existent al carrer de Provença entre el passeig de Sant Joan i el carrer de Bailèn, que també finalitzaran la tardor de 2026.

Obres en marxa


L’intercanviador de Verdaguer, ubicat al carrer de Provença i al passeig de Sant Joan de Barcelona, està integrat per una estació de l’L4 i una altra de l’L5, i rep anualment 19,8 milions de viatges. Des del gener passat, el Departament té en execució les obres corresponents a la primera fase de l’adaptació de l’intercanviador, que abasten l’estació de l’L4 i compten amb un pressupost de 8,6 MEUR. Aquesta actuació compta amb finançament procedent dels fons europeus FEDER.


Els treballs consisteixen principalment en instal·lar un ascensor que connecti el carrer amb el vestíbul de l’L5 i els ascensors que connectin el vestíbul de l’L4 amb les andanes de l’L4, així com el recrescut de les andanes de l’L4 (direcció la Pau i direcció Trinitat Nova) i la substitució de les escales existents al passadís d’intercanvi per rampes.


L’adaptació de l’intercanviador es completarà amb una segona fase, que inclourà l’execució dels nous vestíbuls de l’L4 i l’L5, la connexió amb les andanes de l’L5 i el recrescut de les andanes de l’L5. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té en redacció el projecte constructiu corresponent, amb actuacions valorades en 19 MEUR.


La xarxa de metro compta amb 155 estacions adaptades d’un total de 163, el 95%, i el Departament està treballant per assolir-ne el 100%.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 22 jul. 2025, 17:34

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... -del-dhub/

Laia Bonet presenta el projecte del nou vestíbul de metro que connectarà amb l’interior del DHub

Dimecres 23 de juliol, a les 12.15 hores (DHub, accés per c. Irena Sendler), la primera tinenta d’alcaldia, de l’àrea d’Urbanisme, Acció Climàtica, Mobilitat, Pla de Barris i Serveis Urbans, Laia Bonet, visitarà l’espai a l’interior del Disseny Hub Barcelona on es construirà un nou vestíbul singular de l’estació de metro de Glòries (L1), i donarà compte del projecte d’interiorisme que s’hi executarà, coincidint amb Barcelona 2026 Capital Mundial de l’Arquitectura.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 23 jul. 2025, 23:32

Barcelona integrarà per primera vegada una estació de metro dins l'interior d'un museu

https://share.google/DyVbLQtWG9Kt7PaKR

Igual que ja té la ciutat de París amb un accés directe del metro al museu del Louvre, Londres amb el Victoria and Albert Museum i Tòquio amb el Museu Eo-Tokyo, ara, Barcelona entrarà a formar part de les ciutats en aconseguir aquesta obra arquitectònica que caracteritza les grans urbes. La ciutat comtal tindrà una estació de metro que connecti directament amb un museu, sense necessitat de sortir al carrer. Això és el que s'ha proposat l'Ajuntament de Barcelona amb el projecte del nou vestíbul de l'estació de Glòries (L1) que connectarà directament amb el Museu del Disseny (DHub), i està previst que estigui llest l'estiu del 2026.

Això serà gràcies a les obres d'ampliació del vestíbul d'una de les sortides de l'estació de Glòries, la que va direcció Sant Martí, que estarà ubicat a la planta baixa de l'edifici, disposarà d'un espai de 380 metres i permetrà connectar el transport subterrani amb el DHub, funcionant així com un nexe entre l'equipament cultural i el metro sense haver de sortir a l'exterior. La primera tinenta d'alcalde i presidenta del Transport Metropolità de Barcelona (TMB), Laia Bonet, ha confirmat que el disseny de l'interior tindrà una "configuració fluida i accessible" i hi haurà "un fals sostre suspès que integrarà il·luminació, pantalles audiovisuals, sistemes tècnics i els senyals del metro". Bonet també assegura que aquest projecte d'interiorisme del futur vestíbul "es fa amb la voluntat de convertir aquest espai en un punt de trobada ciutadà", que, segons explica, també comptarà amb un nou bar i un banc multifuncional.



xevi
N8
N8
Entrades: 643

Entrada Autor: xevi » 24 jul. 2025, 10:16

Al Museu Nacional - MNAC no es farà el mateix?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 24 jul. 2025, 12:10

És la previsió, però d'aquí que és fàci....., en passaran tants d'anys que ja veurem. Salut!
Perllongament L2
Perllongament L2
uuid.027fefa8-f289-4865-a68f-ddb1760184da-ar.4x3.jpg (111.59 KiB) Visualitzat 5359 cops



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 09 ago. 2025, 09:22

L’estació de metro del Clot de la línia L2, en direcció Paral·lel, estarà tancada durant set dies del mes d’agost mentre es realitzen les obres de millora d’accessibilitat iniciades fa un any. Més concretament, l’estació estarà tancada entre els dies 11 i 17 d’agost.

Aquests treballs de millora han de permetre fer un passadís d’accés a l’ascensor que enllaçarà amb les andanes de l’L1 de metro. Durant els dies que dura aquest tall, des de TMB es recomana baixar a l’estació d’Encants i agafar el metro direcció Badalona Pompeu Fabra per arribar a Clot, o si es vol enllaçar amb l’L1, utilitzar el transbordament a Universitat.

Aquestes obres de millora van començar el gener del 2024, i es van iniciar amb l’objectiu d’adaptar l’intercanviador del Clot per a les persones amb mobilitat reduïda i afavorir l’ús del transport públic. D’aquesta manera, aquelles persones amb mobilitat reduïda podran accedir al metro tant des del carrer, el vestíbul com des de les andanes.

https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... es-644939/



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3726
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 09 ago. 2025, 15:47

122-042-132 ha escrit: 24 jul. 2025, 12:10 És la previsió, però d'aquí que és fàci....., en passaran tants d'anys que ja veurem. Salut!
Imatge

La parada de La Foixarda la podrien posar una mica més endavant direcció Foc i que tingui una sortida per La Foixarda i una altra per Can Clos, així Can Clos quedaria més ben comunicat.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 22 set. 2025, 12:02

Dues de passadissos de la L4:

https://beteve.cat/mobilitat/acces-esta ... -setembre/

L’accés a l’estació de Passeig de Gràcia de l’L4 tancarà el 29 de setembre durant sis setmanes

Els treballs permetran millorar l'accessibilitat gràcies a la instal·lació d'un ascensor, així com renovar el paviment del vestíbul

Els usuaris i usuàries del metro no podran accedir, a partir d’aquest divendres, 29 de setembre, a l’estació de Passeig de Gràcia de l’L4 per la boca habitual. Les obres per fer més accessible el vestíbul obligaran a tancar durant sis setmanes l’entrada situada a la cantonada de la Gran Via amb el passeig de Gràcia, de manera que qui vulgui agafar la línia groga prop d’aquest punt s’haurà de desplaçar fins als Jardins de la Reina Victòria, a només 100 metres, que és l’accés a l’L2.

Xarxa accessible i ben connectada
Els treballs que s’inicien a finals la setmana que ve consisteixen a instal·lar-hi un ascensor i eliminar les barreres arquitectòniques, i les assumeix el Departament de Territori. L’objectiu és que a finals d’any les persones amb problemes de mobilitat ja puguin recórrer totes les andanes i espais comuns d’aquesta zona de les línies 2, 3 i 4 i de Rodalies sense necessitat de sortir a l’exterior. El paviment del vestíbul de l’L4, a més, es renovarà completament.

Altres alternatives per als passatgers del metro són l’accés per Pau Claris a l’estació de Passeig de Gràcia de l’L2 i les diferents entrades de l’L3 (passeig de Gràcia amb Consell de Cent, passeig de Gràcia amb Aragó i Aragó amb Pau Claris) que connecten amb l’L4 a través del llarg passadís sota terra, que sovint es mira d’evitar.

https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... es-655044/

El passadís del metro que uneix les línies L4 i L5 a Verdaguer tancarà un any per obres

L'estació i l'intercanviador de la parada s'estan adaptant per a les persones amb mobilitat reduïda | També es fan millores en altres estacions de la ciutat, com la del passeig de Gràcia, que tancarà l'accés de l'L4 durant cinc setmanes

Jordi Subirana
22/09/2025 11:34

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) tallarà el passadís que uneix les línies L4 i L5 a Verdaguer al voltant d’un any des d’aquest setembre per les obres que s’executen a l’estació per adaptar-la per a les persones amb mobilitat reduïda, segons ha pogut saber aquest mitjà. Les millores en aquesta parada ja fa temps que estan en marxa i abans que acabi aquest mes la connexió entre les dues línies s’haurà de fer per l’exterior, a través del carrer de Provença. Aquest diumenge el passadís encara era obert.

Aquesta és una de les actuacions a la xarxa de metro per adaptar les estacions i intercanviadors per a les persones amb mobilitat reduïda. Actualment, estan adaptades 155 de les 165 parades, el 95%. La inversió la finança la Generalitat de Catalunya.

Tanca l’accés de l’L4 a passeig de Gràcia
Una altra de les obres destacades que s’executa és la del passeig de Gràcia. A partir del dilluns 29 de setembre, es tallarà durant cinc setmanes l’accés de l’L4, ja que en aquest punt es començarà a instal·lar un ascensor. Els passatgers que vulguin agafar l’L4 des del passeig de Gràcia ho hauran de fer a través del passadís de l’L3, van informar tècnics de l’Ajuntament i de la Generalitat als veïns la setmana passada. També restarà oberta la connexió des de l’L2 fins a l’L4.

Obres al Clot i a la Ciutadella
A l’estació del Clot (L1 i L5), s’executen obres per adaptar l’estació des de gener del 2024 i la previsió és que aquestes acabin a principis del 2026. En poc temps, s’haurien de posar en funcionament els ascensors que donen accés a l’L1.

D’altra banda, també s’estan fent treballs d’accessibilitat a l’estació de la Ciutadella (L4), amb la previsió que les feines acabin a finals d’any. Ara mateix s’està col·locant la nova coberta.

A l’estació de la Pau, les obres estan a punt d’acabar, amb la instal·lació de l’ascensor i d’una bretelle -un aparell que permet l’enllaç de dues vies paral·leles en ambdós sentits- per operar amb les dues andanes.

El passadís del metro que uneix les línies L4 i L5 a Verdaguer tancarà un any per obres
L'estació i l'intercanviador de la parada s'estan adaptant per a les persones amb mobilitat reduïda | També es fan millores en altres estacions de la ciutat, com la del passeig de Gràcia, que tancarà l'accés de l'L4 durant cinc setmanes

Tanca l’accés de l’L4 a passeig de Gràcia
Una altra de les obres destacades que s’executa és la del passeig de Gràcia. A partir del dilluns 29 de setembre, es tallarà durant cinc setmanes l’accés de l’L4, ja que en aquest punt es començarà a instal·lar un ascensor. Els passatgers que vulguin agafar l’L4 des del passeig de Gràcia ho hauran de fer a través del passadís de l’L3, van informar tècnics de l’Ajuntament i de la Generalitat als veïns la setmana passada. També restarà oberta la connexió des de l’L2 fins a l’L4.

Actuacions futures
Amb les obres acabades a Sants-Estació (L3, L5 i línies d’Adif) i a Catalunya (L1 i L3), en un futur es preparen actuacions per millorar l’accessibilitat a l’L5 de la plaça de Sants, amb l’objectiu que les reformes comencin a principis del 2026, ja que ara el projecte està en licitació. A més, s’està redactant el projecte construcció de la plaça de Sants (L1) i Verdaguer (fase 2 L4/L5), i està en licitació el projecte constructiu de l’estació d’Urquinaona (L1 i L4).

Com ja va informar el TOT Barcelona fa unes setmanes, l’L4 del metro tornarà a quedar sense servei per obres uns dies abans que acabi l’any. Serà entre el 6 i 8 de desembre entre les estacions de la Pau i passeig de Gràcia.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”