Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
25
19%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
1%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
17
13%
9) Montcada-Ripollet (R3)
2
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
1%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No hi ha cap vot
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
3
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
16
12%
14) Centelles (R3)
0
No hi ha cap vot
15) Figaró (R3)
0
No hi ha cap vot
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
2
1%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No hi ha cap vot
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No hi ha cap vot
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No hi ha cap vot
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No hi ha cap vot
26) La Garriga (R3)
0
No hi ha cap vot
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
19
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
1%
 
Vots totals: 134
437.001
N10
N10
Entrades: 5046
Ubicació: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Entrada Autor: 437.001 » 12 jul. 2022, 18:49

NOTA DE PREMSA (11/07/2022)

Renfe licita les obres de millora d’accessibilitat de l’estació de Llinars del Vallès

L’import de la licitació supera els 4 milions d’euros

L’obra inclou la construcció d’un edicle per controlar i ordenar l’entrada a l’aparcament de l’estació


Renfe ha licitat les obres de millora de l’accessibilitat de l’estació de Llinars del Vallès (línia R2 Nord) per un import de 4.058.541,59 euros. Un cop iniciades les actuacions, el termini d’execució serà de dotze mesos.

La proposta de l’actuació pretén transformar l’estació perquè sigui totalment accessible en compliment de la normativa vigent. D’aquesta manera, es rehabilitarà el vestíbul completament, instal·lant-hi noves escales i noves rampes d’accés, i adequant l’enllumenat exterior.

L’edifici comptarà amb una nova zona d’atenció, venda i informació al client, una sala d’espera i millores en la il·luminació; mentre que s’adaptaran els lavabos a les normes d’accessibilitat.

Les andanes seran accessibles, eliminant els desnivells entre la sortida de l’edifici i l’andana, amb nous paviments que incorporaran encaminaments podotàctils. Les noves marquesines cobriran més espais a les andanes, així com a l’aparcament.

Precisament, una de les actuacions més representatives d’aquesta millora a l’estació de Llinars del Vallès és la construcció d’un nou edicle a la zona d’aparcament que permetrà l’entrada controla i la reordenació del pàrquing de l’estació a la zona sud. L’espai comptarà amb noves places per a PMR i per a cotxes elèctrics.

Abans de la pandèmia, l’estació de Llinars del Vallès sumava uns 3.800 passatgers en dia feiner.

Pla ‘Transformem Rodalies’

Aquesta actuació s’emmarca en el projecte ‘Transformem Rodalies’, un pla que té com a doble objectiu millorar l’atenció de les persones i optimitzar la qualitat del servei. ‘Transformem Rodalies’ preveu programes amb propostes concretes i realitzables per millorar la fiabilitat del servei, la informació i l’atenció al client; augmentar la capacitat i les prestacions de la xarxa ferroviària, incrementar el confort i l’accessibilitat de trens i estacions.



437.001
N10
N10
Entrades: 5046
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » 10 set. 2022, 04:07

NOTA DE PREMSA (06/09/2022)

Renfe avança en les obres de millora d’accessibilitat de l’estació de Mollet-Sant Fost

S’hi han construït noves instal·lacions provisionals per donar servei als usuaris

L’obra de millora suposa una inversió superior als 4 milions d’euros


Renfe ha culminat la primera fase de les obres de millora de l’accessibilitat de l’estació de Mollet-Sant Fost (línies R2 i R8) amb la construcció de noves instal·lacions provisionals que donaran servei als usuaris mentre es treballa en el nou edifici de l’estació i en la zona de vies i andanes.

Les noves dependències compten amb màquines autovenda, intèrfons de comunicació, informació al viatger mitjançant megafonia i pantalles, i barreres de control d’accés. Aquesta estació provisional és totalment accessible i romandrà en servei fins a la primavera de 2023, moment en què finalitzarà tota l’actuació de millora de l’accessibilitat.

Les obres, que es van iniciar al maig i tenen un termini d’execució de 15 mesos, compten amb una inversió de 4.056.291,91 euros.

Els treballs inclouen la renovació i modernització de l'edifici de viatgers així com:

-Construcció d'un pas inferior amb ascensors a ambdues andanes
-Recrescut d'andanes i prolongació fins a 200 metres, el que possibilitarà l'accés al tren des de l'andana
-Substitució de la il·luminació existent a les andanes
-Urbanització d'accessos
-Instal·lació de noves marquesines que cobreixin l'accés als ascensors i les escales

Paral·lelament, amb objecte de millorar l'accés als trens s'han finalitzat les actuacions d'adequació, prolongació i repavimentat de l'andana principal que han comptat amb un pressupost de mig milió d'euros.

Totes aquestes actuacions permetran adequar les instal·lacions a les necessitats dels més de 10.000 viatgers que diàriament (abans de la Covid-19) utilitzaven aquesta estació.



437.001
N10
N10
Entrades: 5046
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » 23 oct. 2022, 18:13

Han començat les obres de reforma de l'estació de La Garriga.



petazeta_3
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: petazeta_3 » 22 gen. 2023, 10:04

Bones! Sabem com avancen les obres que actualment estan en marxa a les diferents estacions?

D'altra banda, algú sap si ja han començat les obres a l'estació de Llinars del Vallès?

https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... 19_Llinars

Salutacions!



pukyxd
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » 03 feb. 2023, 23:35

El pas soterrat de l’estació de Renfe a Sant Vicenç serà una realitat el 2025

La infraestructura forma part del projecte de rehabilitació integral de l’equipament on s’invertiran 7,5 milions d’euros

El projecte de rehabilitació integral de l’estació de Renfe de Sant Vicenç de Castellet, que inclourà la construcció d’un pas soterrat que permetrà comunicar a peu les dues bandes del poble separades per la línia del tren, serà una realitat a mitjans de l’any 2025. Els treballs, que tindran una durada de 20 mesos, és previst que comencin l’any vinent, amb una inversió global de 7,5 milions d’euros.

El projecte de millora de l’estació de Renfe de Sant Vicenç, que s’ha presentat aquest divendres al migdia a l’Ajuntament, contempla la rehabilitació integral de l’edifici i de les andanes i la construcció d’un pas ciutat que reforçarà la seguretat de les persones usuàries i millorarà la mobilitat i els recorreguts a peu al municipi. En aquest sentit, l’alcaldessa de Sant Vicenç, Adriana Delgado, ha assegurat que «és un projecte vital d’una banda per la rehabilitació de l’estació, que és molt necessària i, de l’altra, perquè hi haurà la construcció d’aquest pas ciutat, que també soluciona un problema de mobilitat intern de Sant Vicenç».


Notícia completa



Adrià Grande
N5
N5
Entrades: 112

Entrada Autor: Adrià Grande » 13 feb. 2023, 22:22

Avui he estat a Cornellà i es veu que les obres referents a la construcció d'un nou accés pel carrer Sevilla ja estan en marxa. El que no sé és fa quan van començar, perque no acostumo a passar per allà.



pukyxd
N6
N6
Entrades: 269
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » 03 abr. 2023, 22:32

Arrenquen les obres per allargar les andanes de l’estació d’Arc de Triomf

L'actuació permetrà que s'hi aturin trens més llargs i, per tant, doblar l'oferta de places a les línies R1, R3 i R4

Aquest dilluns comencen les obres que han de perllongar 200 metres les andanes de l’estació de Rodalies d‘Arc de Triomf. L’acte l’ha presidit la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, el conseller de Territori, Juli Fernàndez, i la tercera tinenta d’alcaldia i regidora de Mobilitat, Laia Bonet. Totes dues han destacat que es tracta d’una actuació “petita, de cirurgia” però que serà fonamental per millorar el servei al Maresme.

Es tracta d’unes obres llargament esperades que permetran que les línies R1, R3 i R4 puguin fer servir els trens Clivia de doble composició, que són el doble de llarg que els que circulen ara en aquestes línies. Això farà possible, doncs, gairebé duplicar l’oferta de places, fins arribar als 2.000 passatgers per tren. Calculen que es guanyaran uns 5.000 viatgers diaris, a l’estació amb les xifres més altes de connexió amb el metro.

[Notícia completa]



petazeta_3
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: petazeta_3 » 30 nov. 2023, 08:15

Renfe inverteix més de 9 milions d’euros per adequar escales i ascensors en una desena d’estacions de Rodalies

https://rodalies.gencat.cat/ca/detalls/ ... s-de-euros




Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3395
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » 24 gen. 2025, 09:00

Diari de Girona, 24 de gener de 2025 ha escrit: Perdre un tren per anar en cadira de rodes
Neus Albelda, una gironina amb mobilitat reduïda afincada a Barcelona, denuncia que no va poder agafar un tren a l’estació del Clot en direcció Girona perquè l’ascensor per a baixar a l’andana no funcionava

Meritxell Comas
Girona 24 GEN 2025 6:30

Neus Albelda, una gironina amb mobilitat reduïda afincada a Barcelona des de fa més de vint anys, feia cua a la guixeta de l’estació del Clot de Barcelona per a comprar un bitllet de tren en direcció Girona. Era el 6 de gener, dia de Reis, i havia quedat per dinar amb la família, però no per això ho endolcirem més. La sorpresa va arribar quan la persona que despatxava els tiquets va dir-li que no li podia vendre perquè, ras i curt, no podria agafar el tren. El motiu: que l’ascensor per a baixar a l’andana no funcionava. I és que Albelda té una malaltia degenerativa hereditària que li afecta a les funcions motores i, per desplaçar-se fins a Girona, ho ha de fer en cadira de rodes (per Barcelona es mou en tricicle elèctric, però per «qüestió d’espai» no pot fer-lo servir quan viatja a Girona perquè «no entra a l’ascensor de casa el meu pare»).

Ràpidament, ella li va exigir una alternativa: «Senzillament em va dir que anés a una altra estació», lamenta. «Però no tenia marge de maniobra perquè si perdia aquell tren, ja no arribava a temps a dinar si havia d’anar a una altra estació i agafar el següent», assegura. Amb tot, lamenta que «aquestes situacions fan mal i et generen molta impotència, no és només perdre’t el dinar familiar, que també, és veure la feina que encara queda per fer en matèria d’accessibilitat».

Aquesta no era la primera vegada que topava amb aquest escenari. Sense anar més lluny, també s’hi va trobar el 27 de desembre, quan tornava de passar les festes a Girona. «L’ascensor del Clot tampoc funcionava, em vaig haver de buscar la vida i un grup de persones voluntàries es van oferir per agafar-me de la cadira i pujar-me a coll per les escales», recorda.

Aquell dia, però, no ho va fer: «Entre una cosa i l’altra el tren ja era a baix i no vaig ser a temps de reaccionar», lamenta. «Hi havia una altra noia que també anava en cadira de rodes perquè s’havia trencat una cama i els seus pares la van haver de baixar en braços per l’escala, amb tan mala sort que va caure i es va trencar l’altra cama», assegura.

Va demanar el full de reclamacions per a posar una queixa a Renfe però a l’estació li van dir que no en tenien. «No m’ho posen fàcil, em van dir que ho havia de fer a través de la pàgina web i ara resulta que he de trucar no sé on», lamenta.

Un mes sense funcionar
Des de Renfe assenyalen que l’ascensor de l’estació del Clot va estar un mes sense funcionar, en concret, «des de mitjans de desembre fins el 18 de gener, que va ser reparat». La demora, justifiquen, va ser perquè «estaven pendents d’una peça que va tardar en arribar».

Girona «ha quedat enrere»
Tot i això, assegura que «Barcelona està molt millor adaptada que Girona», que critica que «ha quedat molt enrere»: «Vaig anar al Trueta a vacunar-me del covid i no vaig poder accedir a la zona de vacunació en cadira de rodes, em van haver de punxar al passadís», lamenta.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 380

Entrada Autor: Elefant » 24 gen. 2025, 09:34

El problema de fons es que els ascensors no son solució. Quants més ascensors hi han, més avaries. I cap ascensors, especialment aquells que son públics i es veuen exposats a un us intensiu a més de possible incivisme, té un 100% de fiabilitat. Per garantir l'accés a les PMR caldria que tots els ascensors tinguin un segon ascensors com a redundància, per que quan un no funciona funcioni l'altre. Amb això es podria apropar a un 100% de fiabilitat.

Una solució millor seria fer rampes d'accés sempre que sigui possible, que generalment amb una mica de voluntat es podria a molts llocs. Pèro com que allò es veu com una solució "cutre" doncs no interessa, volen ascensors que es molt més atractiu de veure, i després venen les queixes perque estan constantment espatllats. La cantinela dels ascensors espatllats porta anys ja, pèro en l'habitual absència total de qualsevol mira pragmàtica a ningú se l'acut que el problema es estar depenent d'aquests ascensors, cars i propensos a les avaries.



jgomezs
N7
N7
Entrades: 346

Entrada Autor: jgomezs » 24 gen. 2025, 12:18

Elefant ha escrit: 24 gen. 2025, 09:34 El problema de fons es que els ascensors no son solució. Quants més ascensors hi han, més avaries. I cap ascensors, especialment aquells que son públics i es veuen exposats a un us intensiu a més de possible incivisme, té un 100% de fiabilitat. Per garantir l'accés a les PMR caldria que tots els ascensors tinguin un segon ascensors com a redundància, per que quan un no funciona funcioni l'altre. Amb això es podria apropar a un 100% de fiabilitat.

Una solució millor seria fer rampes d'accés sempre que sigui possible, que generalment amb una mica de voluntat es podria a molts llocs. Pèro com que allò es veu com una solució "cutre" doncs no interessa, volen ascensors que es molt més atractiu de veure, i després venen les queixes perque estan constantment espatllats. La cantinela dels ascensors espatllats porta anys ja, pèro en l'habitual absència total de qualsevol mira pragmàtica a ningú se l'acut que el problema es estar depenent d'aquests ascensors, cars i propensos a les avaries.
En general et diria que tens raó que les rampes són uns solució més robusta, però que resol menys problemes. Pujar desnivells molt alts amb cadira de rodes, fins i tot si la rampa té tots els descansos necessaris, pot ser tot un Tourmalet. Per a gent gran que els costa fer pujades, també l'ascensor és una solució millor. Si és un tema de cotxets o bicicletes potser és millor la rampa perquè tens més garantia de que funcionaran. Per certs desnivells la quantitat de rampa a construir pot obligar a fer un forat molt gran així que tampoc ha de ser barat.

El tema també és que hi ha un contrast entre el manteniment a Rodalies i tots els altres mitjans. Jo que porto uns quants anys empenyent cotxets, la veritat que ho noto molt si no funciona un ascensor, i al metro veig que si un ascensor no funciona per matí, al vespre ja està arreglat. L'altre dia vaig anar a Rodalies al Prat de Llobregat en direcció Barcelona, i no funcionava res, ni dos ascensors ni escales mecàniques. En el moment de pensar-me les meves opcions, va passar el segurata i em va dir "no funciona, que esto es la Renfe" (literalment!).



Solució Barcelona
N1
N1
Entrades: 2

Entrada Autor: Solució Barcelona » 27 març 2025, 09:55

Sabeu per què la via desviada de Mollet - Sant Fost encara no està operativa? Les obres semblen acabades de fa temps, però encara no s'utilitza, i els trens de la R8 que van a Granollers han de creuar les vies de la R2.

He vist això ja diverses vegades a la xarxa. Les obres semblen gairebé enllestides però per algun detall no s'acaben de posar en servei. Se m'acudeix la connexió a l'aeroport, es va connectar el ramal actual a les noves vies fa mesos però falta posar un tram minúscul de catenària i (potser?) senyalització.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7319
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 06 abr. 2025, 01:29

metropoliabierta ha escrit:Inversión millonaria para renovar las escaleras mecánicas de la estación de Rodalies de El Prat

La actuación se engloba en el Plan de Medidas Urgentes de la Generalitat para mejorar la accesibilidad

Renfe invertirá más de 1,47 millones de euros a renovar las cuatro escaleras mecánicas de la estación de El Prat de Llobregat, incluído el suministro, la instalación y el mantenimiento integral de los equipamientos.

La actuación se enmarca en el Plan de Medidas Urgentes en el que la compañía trabaja con la Generalitat para mejorar, entre otros, la accesibilidad a las estaciones de Rodalies.

Precisamente, una de las 39 actuaciones que recoge el plan es la adecuación de los equipos de elevación en una decena de estaciones, y la renovación de escaleras mecánicas y los ascensores más antiguos cuenta con una inversión de unos 7 millones de euros.
Més informació: https://metropoliabierta.elespanol.com/ ... 422_0.html



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 18 abr. 2025, 18:01

Recordeu que, ja fa uns quants mesos, és va comentar que una de les actuacions previstes, i fàcils de fer, era recuperar l'accés de l'estació de plaça de Catalunya des de la plaça de la Universitat, però jo no n'he sentit ni llegir res més, en sabeu quelcom?. Salut!



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3395
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » 08 maig 2025, 13:42

Diari de Girona, 7 de maig de 2025 ha escrit: Adif adjudica per 2,2M€ la renovació de vies de les estacions de Sant Miquel de Fluvià i Calella
L'actuació suposa desplegar balast, carril i travesses noves i de majors prestacions en una via de Sant Miquel de Fluvià, la R1, i en tres vies de la R-1 de Calella

Redacció
07 MAI 2025 19:13

Adif ha contractat la renovació de vies de la línia R1 i la R11 al seu pas per les estacions de Calella (Barcelona) i Sant Miquel de Fluvià (Girona), respectivament, una actuació a la qual destina 2,2 milions d'euros.

Els treballs consisteixen a modernitzar les vies de les estacions mitjançant el muntatge de balast, travesses i carril nous i de majors prestacions. Adif els compatibilitzarà amb el servei ferroviari, atès que es programaran en horari nocturn i per fases, alternant l'actuació i el trànsit en les diferents vies.

A Sant Miquel de Fluvià, de la línia Cerbere-Bifurcació Aragó, per la qual es presta el servei de la R11, Adif renovarà la via 4 amb l'estesa de nou balast i travesses de formigó polivalents. D'altra banda, a Calella, estació de la línia entre L’Hospitalet de Llobregrat i Maçanet-Massanes, per la qual es presta servei la R1 de Rodalies, Adif renovarà tres vies. En concret, tendirà noves travesses en la via 1, noves travesses i carril en la via 4 i nou balast en la 2 i la 4. A més, instal·larà dos desviaments nous i de tecnologia més avançada.

Altres actuacions per renovar la xarxa
En la R1, aquesta acció es succeeix a una similar realitzada en l'estació de Blanes, on actualment es realitzen les preceptives proves prèvies a la posada en servei del sistema de senyalització ERTMS en el seu nivell 2. També s'estan fent treballs de renovació de la línia aèria de contacte o catenària en el tram entre Sagrera i Maçanet-Massanes.

Paral·lelament, a la R11 es duen a terme actualment treballs de renovació de la catenària en els trams Girona-Figueres i Figueres-Portbou, i recentment s'han adjudicat, per 20,8 milions d'euros, la remodelació i reforç de l'accessibilitat de cinc estacions de la província de Girona: Bordils-Juià, Sant Jordi Desvalls, Camallera, Colera i Vilajuïga.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Trenofílic
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: Trenofílic » 10 juny 2025, 14:22

Com es modificarà l'estació de Montcada Bifurcació, es sap quan es farà? L'accés de l'andana al tren és horrible, ni amb una rampa ho pots solucionar, faran andanes més altes?

D'aquesta estació no entenc perquè a vegades els R4 i R7 de direcció Barcelona es paren a uns 150 metres en una corba abans d'entrar a l'estació, no sé si té alguna relació amb les obres a la platja de vies que han tret i que ara tot es terra.



437.001
N10
N10
Entrades: 5046
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » 07 set. 2025, 12:51

Estacions de Rodalies Barcelona amb obres de reforma en curs

Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
Trenofílic ha escrit: 10 juny 2025, 14:22Com es modificarà l'estació de Montcada Bifurcació, es sap quan es farà?
S'està fent des de fa mesos.
Part del tall tant gran que es farà a la R3 a partir d'aquest setembre de 2025, és degut a les obres de Montcada-Bifurcació.
Trenofílic ha escrit: 10 juny 2025, 14:22 L'accés de l'andana al tren és horrible, ni amb una rampa ho pots solucionar, faran andanes més altes?
Sí, ja estan fent andanes més altes, i també bastant més amples, en part ja són visibles des del tren, si saps entendre les obres.
Es veuen mirant per la finestreta cap al costat Besòs de les vies (si no hi ha cap tren que ho tapi, clar).
Les noves andanes, a més de ser més amples i més altes, tindran marquesines grans, i un nou pas inferior, més ample que l'actual, i amb ascensors.
També estan fent un nou vestíbul.
Trenofílic ha escrit: 10 juny 2025, 14:22D'aquesta estació no entenc perquè a vegades els R4 i R7 de direcció Barcelona es paren a uns 150 metres en una corba abans d'entrar a l'estació, no sé si té alguna relació amb les obres a la platja de vies que han tret i que ara tot es terra.
Pot tenir a veure amb obres a l'estació, o pot tenir a veure amb la senyalització, segons el dia i l'hora.
Com el seu nom indica, aquesta estació és una bifurcació entre dues línies, és on se separen la R4 i la R7 cap a Cerdanyola i Manresa, i la R3 cap a Granollers i Vic.
Una de les raons principals que fan que un tren R4 o R7 direcció Barcelona parin a l'entrada a l'estació, és que estigui esperant que passi un tren R3 destinació Granollers-Canovelles, La Garriga, Vic, Ripoll, Ribes de Freser, Puigcerdà, o Latour-de-Carol, perquè han de cisallar (o sigui, creuar les vies dels trens que van en sentit contrari).

================================================

Montcada-Ripollet (R3)

És l'última estació on van començar obres de reforma.
Estan fent obres de perllongament de les andanes fins a 200m.
Això és perquè actualment només poden estacionar-hi trens de 160m de llarg com a màxim.
També estan construïnt un pas inferior amb ascensors, per tal de poder eliminar el pas a nivell entre andanes, que és perillós perquè l'estació està en corba i té poca visibilitat.

================================================

Parets del Vallès (R3)

Les obres de les andanes estan acabades.
Falten les obres del nou edifici de viatgers amb nous accessos a l'estació, que estan moltíssim menys avançades.
L'edifici de viatgers original està tancat i en procés de demolició.
Les taquilles i màquines autovenda de bitllets estan instal.lades en uns barracons provisionals.

================================================

Granollers-Canovelles (R3)

Obres quasi finalitzades.
Suposo que deu faltar poquet per a que posin en servei el pas inferior, que eliminarà el pas a nivell entre andanes.
Se suposa que alhora que el pas inferior, també haurien d'entrar en servei els nous ascensors, però això no sempre va lligat l'un amb l'altre...
L'única altra cosa que falta, és finalitzar el nou edicle per a les barreres tarifàries, que tampoc se sap si entrarien en servei al mateix temps que la resta de l'obra.

================================================

Les Franqueses del Vallès (R3)

Obres quasi finalitzades.
Suposo que deu faltar poquet per a que posin en servei el pas inferior, que eliminarà el pas a nivell entre andanes, molt necessari perquè aquesta estació està en corba, i el pas a nivell entre andanes és bastant perillós.
Se suposa que alhora que el pas inferior, també haurien d'entrar en servei els nous ascensors, però això no sempre va lligat l'un amb l'altre...
L'única altra cosa que falta, és finalitzar el nou edicle per a les barreres tarifàries, que tampoc se sap si entrarien en servei al mateix temps que la resta de l'obra.
En aquest cas, la reforma de les andanes i sobretot, la nova marquesina de l'andana segona, són tota una millora.

================================================

La Garriga (R3)

Aquesta estació fa una mica més de temps que no la visito.
Però si tot ha anat bé, hauria d'estar tant avançada com Granollers-Canovelles o Les Franqueses del Vallès, és a dir, quasi finalitzada.
En qualsevol cas, la darrera vegada que havia passat, les obres estaven ja bastant avançades.
La nova marquesina de l'andana segona és tota una millora.

================================================

Llinars del Vallès (R2)

Obres de reforma quasi finalitzades.
Ja han eliminat els barracons on havien instal.lat les màquines auto-venda de bitllets i la taquilla provisional.
Ja es veu el nou interior de l'edifici, amb les noves barreres tarifàries.
L'obra de les andanes, i les noves marquesines, fa mesos que està completada, tot i que em sembla que falta acabar alguna cosa de l'enllumenat.
Les noves marquesines són tota una millora.

================================================

Mollet-Sant Fost (R2/R8)

Obres finalitzades fa temps, però la via sentit Granollers de la R8, per alguna raó que no s'ha publicat, segueix sense entrar en servei.

================================================

Barcelona-Estació de França (R2)

Estan renovant la marquesina de l'estació, que feia temps que estava en mal estat.
Però no sé com van les obres.

================================================

Castelldefels (R2)

Les obres de la nova andana van avançant, ja té instal.lada un bon tros de la vora d'andana, i està quasi tot cimentat, esperant el paviment definitiu.
També són visibles les escales del perllongament del pas inferior, que curiosament, estan a una alçada diferent que les altres boques, i l'estructura de l'ascensor.
També s'ha perllongat l'andana de la via 3, la que està en cul de sac, fins a 200m. Va entrar en servei fa mesos.

================================================

Molins de Rei (R1/R4)

S'ha anunciat que es torna a licitar l'obra de reforma, paral.litzada degut a que la primera companyia a què es va adjudicar va fer fallida i les obres van quedar parades i a mig fer, i la segona vegada que es van licitar les obres, va quedar deserta o la companyia hi va renunciar per alguna raó.
Evidentment, les obres segueixen parades i a mig fer.

================================================

La Granada (R4)

Obres de les andanes finalitzades, excepte els ascensors, que segueixen sense entrar en servei.
Obres de reforma de la configuració de vies, amb un petit progrés: han demolit part del talús que impedia convertir la via desviada en la nova via principal direcció Barcelona.
Se suposa que l'actual via principal direcció Barcelona ha de passar a ser la via desviada.
La reforma ha estat tota una millora, ara té andanes altes i amples, pas inferior, i marquesines.

================================================

L'Arboç (R4)

Obres finalitzades, excepte els ascensors, que segueixen sense entrar en servei.
La cartelleria, per alguna raó que no acabo d'entendre, és d'Adif i no de Rodalies (suposo que ja la canviaran amb el temps...).
La reforma ha estat tota una millora, ara té andanes altes i amples, pas inferior, i marquesines.

================================================

El Vendrell (R4)

Obres de perllongament de les marquesines finalitzades.
Obres del nou edifici de viatgers, que substituïrà l'actual, que deixarà de tenir ús ferroviari, aparentment finalitzades fa temps, però per alguna raó, no entra en servei.

================================================

Sant Vicenç de Calders (R2/R4)

Està en obres des de fa mesos, amb talls llargs i molt molestos, però són obres de renovació de via per tal d'instal.lar-hi el tercer rail.
Això sí, les obres són un mal de cap.
Però no tenen res a veure amb andanes, ascensors ni res de semblant, no afecten l'accessibilitat del passatger.
Tot i que està programat per a un futur relativament proper la construcció d'una nova andana costat mar, per tal que els R2 no cisallin les vies de la R4.

================================================

A banda d'això, també s'estan fent obres de soterrament de les estacions de Sant Feliu de Llobregat (R1/R4) i de Montcada i Reixac (R2).
També s'està construïnt la nova estació de Barcelona-Sagrera (R1/R2 + Regionals + Alta Velocitat).

================================================

A més, fora de Rodalies Barcelona...
S'està construïnt una nova estació a Reus (Reus Bellissens), que donarà servei al sud de la ciutat, que cau molt lluny de l'estació existent, i a més quedarà molt a prop del campus universitari, de l'hospital, i de l'estació d'autobusos.
I s'estan reformant set estacions a Girona (Fornells de la Selva, Celrà, Bordils-Juià, Sant Jordi Desvalls, Camallera, Vilajuïga, i Colera), amb pas inferior, moltes eren bastant perilloses i estaven en molt mal estat.
Tot i que això ja és un off-topic, cap d'aquestes vuit estacions són estacions de Rodalies Barcelona.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: 08 set. 2025, 11:49, en total s’ha editat 1 vegada.



437.001
N10
N10
Entrades: 5046
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » 07 set. 2025, 14:44

Estacions de Rodalies Barcelona pendents de reforma

NOTA: No es compten obres de manteniment d'ascensors ja existents, escales mecàniques ja existents, marquesines ja existents, ni enllumenat ja existent.

Obres programades (en teoria)

Fabra i Puig (R3/R4/R7). Andanes i (esperem) instal.lació d'ascensors. En qualsevol cas, les andanes són el mínim, és l'única estació de Barcelona amb andanes totalment baixes.
Plaça Catalunya (R1/R3/R4). Reconfiguració dels punts de parada dels trens per millorar la distribució dels passatgers, i reobertura de l'accés al metro Universitat (L1/L2). Per fer això, se suposa que han de renovar la part de l'andana que ara no s'utilitza.

Tordera (R1). Reconstrucció de la via desviada i construcció d'una nova andana, amb pas a desnivell (superior o inferior, no se sap), i ascensors.

Sant Vicenç de Calders (R2/R4). Nova andana exclusiva per a la R2, per eliminar cisallaments, amb perllongament del pas inferior i un nou ascensor.

Santa Perpètua de Mogoda-La Florida (R3). Renovació de l'andana, nous accessos adaptats a PMR, nova marquesina, i no sé si nou edifici de viatgers i tot. Tot i que crec que és possible que aquesta obra s'ajornés si es decidís desdoblar el tram Montcada Ripollet-Parets, cosa que seria bastant lògica.

Sant Vicenç de Castellet (R4). Renovació d'andanes, marquesines més grans, construcció de pas inferior, instal.lació d'ascensors, nou accés cap a l'oest de les vies que millori el transbordament a FGC i l'accés a l'oest del casc urbà.
Castellbell i el Vilar-Monistrol de Montserrat (R4). Eliminació del pas a nivell per a vehicles. Tot i que no sé si això aniria lligat immediatament amb la reforma de les andanes i construcció de pas inferior o superior amb ascensors o rampes.
Sant Sadurní d'Anoia (R4). Instal.lació d'ascensors. Però no sé com ho faran, perquè l'andana central, on actualment paren els trens, és massa estreta, i l'ascensor no hi cap. Hi ha qui diu que treurien una via per ampliar l'andana central, però em sembla que seria més pràctic que reforméssin les andanes laterals i poséssin allà els ascensors, ja que així no es treuria capacitat a la línia, on se suposa que amb el tercer rail, han de passar-hi més trens de mercaderies que fins ara...




Obres pendents encara no programades oficialment (o almenys no se'n sap res)

Cornellà (R1/R4). Marquesines més grans (ara només n'hi ha a l'andana direcció Molins/Sant Vicenç, i és tipus parada de bus).
Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1). Teleindicadors de proper tren a les andanes.

Sitges (R2). Marquesines més grans.
Garraf (R2). Noves marquesines més grans (la de l'andana central, on paren la majoria dels trens, és tipus parada de bus).
Platja de Castelldefels (R2). Noves marquesines més grans (ara només hi ha marquesina a l'andana direcció Barcelona, i es queda curta quan hi ha molts passatgers, mentre que la de l'andana direcció Vilanova/Sant Vicenç és tipus parada de bus).
Viladecans (R2). Marquesines més grans, i teleindicadors de proper tren a les andanes.
Granollers-Centre (R2/R8). Vies en cul de sac amb andanes de menys de 200m.
Cardedeu (R2). Marquesines (no en té).
Palautordera (R2). Noves marquesines més grans (ara només hi ha marquesina a l'andana direcció Barcelona, i és tipus parada de bus).
Sant Celoni (R2). Via en cul de sac amb andana de menys de 200m.
Riells i Viabrea-Breda (R2). Marquesines (no en té).

Figaró (R3). Reforma d'andanes, pas inferior o superior (no en té, s'han de creuar les vies a nivell, estació amb poca visibilitat).
Sant Martí de Centelles (R3). Perllongament d'andanes, pas inferior (no en té, s'han de creuar les vies a nivell, estació en corba amb poca visibilitat).
Centelles (R3). Reforma d'andanes, pas inferior o superior (no en té, s'han de creuar les vies a nivell, estació en corba amb poca visibilitat).
Balenyà-Els Hostalets (R3). Perllongament de l'andana, nova marquesina.
Balenyà-Tona-Seva (R3). Perllongament d'andanes, i enxamplament de l'andana segona, actualment massa estreta i no adaptada a PMR, pas inferior o superior (no en té, s'han de creuar les vies a nivell, estació en corba amb poca visibilitat).
Manlleu (R3). Perllongament d'andanes, nou pas inferior o superior (no en té, s'han de creuar les vies a nivell).
Borgonyà (R3). Perllongament de l'andana.
Sant Quirze de Besora (R3). Perllongament d'andanes (no queda clar com).
La Farga de Bebié (R3). Perllongament de l'andana.

El Vendrell (R4). No està clar si s'hauran de perllongar les andanes a 200m o no.
Gelida (R4). No està clar si s'haurà de perllongar l'andana direcció Barcelona a 200m o no.
Martorell Central (R4/R8). Nous accessos, millora del temps de transbordament amb FGC. Millora de les vies en cul de sac per tal de permetre trens de 200m.
Montcada I Reixac-Manresa (R4/R7). Perllongament d'andanes, nou pas inferior, marquesines més grans.
Cerdanyola del Vallès (R4/R7). Marquesines més grans.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”