Barcelona s’enlaira: El Prat, entre els 20 aeroports amb millor connexió internacional
La plataforma d'anàlisi d'aviació Cirum valora el Josep Tarradellas com un referent per la seva quantitat de vols directes amb països de tot el globus
Carlos Rojas Periodista | Barcelona. 16 de setembre de 2024 05:30
https://www.viaempresa.cat/ranquing/bar ... 9_102.html
El futuro del aeropuerto del Prat...
La T1 de l’aeroport de Barcelona guanyarà 70.000 metres quadrats amb el desplaçament de la façana
Les obres tenen un pressupost de 700 milions i començaran el 2028
La terminal T1 de l’aeroport de Barcelona guanyarà uns 70.000 metres quadrats de superfície, un 15,5% més, durant el 2031 i el 2032, quan s’acabaran les obres de remodelació de l’espai. L’actuació comportarà un desplaçament de 38 metres de la façana cap endavant. La gestora de la infrastructura, AENA, preveu de començar els treballs el 2028 i hi destinarà una inversió de 700 milions d’euros. Les obres faran necessari construir nous vials d’accés a la terminal per als passatgers, autobusos, taxis i VTC, i enderrocar l’antiga torre de control, fora d’ús des del 2005. Així, la terminal quedarà més a prop de l’edifici del pàrquing. El pressupost de l’ampliació s’inclou dins els 3.200 milions anunciats per AENA per ampliar la infrastructura i allargar la tercera pista.
L’ampliació de la terminal busca guanyar superfície de facturació en un aeroport al límit de la seva capacitat operativa i encabir els nous filtres de seguretat EDSCB, que necessiten més espai que els convencionals.
En una atenció als mitjans, la directora de l’aeroport, Eva Valenzuela, ha dit que les obres de desplaçament de la façana seran complexes i comportaran incomoditats per als passatgers perquè s’han de compaginar amb l’operativa normal de l’aeroport, que l’any passat va rebre més de 55 milions de passatgers. Alhora, Valenzuela ha dit que aquests treballs seran en benefici de tothom. “Venen obres amb incomoditats que es notaran, però cal tenir present que són per a la millora de l’aeroport”, ha afegit.
Quan comencin les obres de la façana, s’haurà de modificar el flux d’entrada a l’aeroport, inhabilitant les portes actuals amb un recorregut alternatiu, i caldrà desplaçar el trànsit de vehicles, taxis i autobusos a nous carrils. El projecte bàsic del desplaçament de la façana s’està redactant i no es preveu que estigui acabat fins d’aquí com a mínim un any.
Valenzuela ha posat l’accent en la importància de les obres a llarg termini, especialment en una infrastructura que ha estat al centre del debat per l’ampliació de la tercera pista, però ha remarcat que les actuacions més quotidianes també són essencials per assegurar la competitivitat de l’aeroport, la qualitat del servei i garantir un aeroport de primer nivell.
Ha reiterat que l’ampliació de la pista és necessària, però també cal adequar les terminals, ja que són actuacions complementàries. L’allargament de la tercera pista té una tramitació més complexa perquè s’ha de tramitar un nou pla director i aquest haurà de superar la revisió de les propostes ambientals de la Comissió Europea.
L’obra de la façana es complementa amb altres actuacions que l’aeroport comença aquesta mateixa setmana: el canvi dels filtres de seguretat de la T1 per equips EDSCB, per fer-los més eficients i permetre als passatgers passar-hi sense haver de treure els aparells electrònics ni els líquids. Aquestes màquines, amb escàners 3D que apliquen tomografia assistida per ordinador, ja s’han instal·lat parcialment a la T2 i al corredor aeri Barcelona-Madrid.
Aena preveu que els filtres siguin plenament operatius a tota la T2 a finals d’aquest any. Les obres a la T1 s’allargaran fins al primer trimestre del 2027, quan ja hi haurà instal·lats tots els nous filtres previstos. En total, es destinen 39 milions d’euros a aquesta millora, dels quals un 30% ja s’han executat. Aquest pressupost no s’inclou a l’acord d’ampliació de l’aeroport.
La directora de la infrastructura ha insistit en la necessitat de comprendre els motius de les actuacions, tot destacant que els nous filtres permeten millorar significativament els estàndards de seguretat. Ha explicat que les principals molèsties per als passatgers seran que una part del control de seguretat restarà tancada i els accessos als filtres canviaran. L’operativa de l’aeroport no s’aturarà en cap moment per cap de les obres anunciades.
https://www.vilaweb.cat/noticies/t1-aer ... -quadrats/
Les obres tenen un pressupost de 700 milions i començaran el 2028
La terminal T1 de l’aeroport de Barcelona guanyarà uns 70.000 metres quadrats de superfície, un 15,5% més, durant el 2031 i el 2032, quan s’acabaran les obres de remodelació de l’espai. L’actuació comportarà un desplaçament de 38 metres de la façana cap endavant. La gestora de la infrastructura, AENA, preveu de començar els treballs el 2028 i hi destinarà una inversió de 700 milions d’euros. Les obres faran necessari construir nous vials d’accés a la terminal per als passatgers, autobusos, taxis i VTC, i enderrocar l’antiga torre de control, fora d’ús des del 2005. Així, la terminal quedarà més a prop de l’edifici del pàrquing. El pressupost de l’ampliació s’inclou dins els 3.200 milions anunciats per AENA per ampliar la infrastructura i allargar la tercera pista.
L’ampliació de la terminal busca guanyar superfície de facturació en un aeroport al límit de la seva capacitat operativa i encabir els nous filtres de seguretat EDSCB, que necessiten més espai que els convencionals.
En una atenció als mitjans, la directora de l’aeroport, Eva Valenzuela, ha dit que les obres de desplaçament de la façana seran complexes i comportaran incomoditats per als passatgers perquè s’han de compaginar amb l’operativa normal de l’aeroport, que l’any passat va rebre més de 55 milions de passatgers. Alhora, Valenzuela ha dit que aquests treballs seran en benefici de tothom. “Venen obres amb incomoditats que es notaran, però cal tenir present que són per a la millora de l’aeroport”, ha afegit.
Quan comencin les obres de la façana, s’haurà de modificar el flux d’entrada a l’aeroport, inhabilitant les portes actuals amb un recorregut alternatiu, i caldrà desplaçar el trànsit de vehicles, taxis i autobusos a nous carrils. El projecte bàsic del desplaçament de la façana s’està redactant i no es preveu que estigui acabat fins d’aquí com a mínim un any.
Valenzuela ha posat l’accent en la importància de les obres a llarg termini, especialment en una infrastructura que ha estat al centre del debat per l’ampliació de la tercera pista, però ha remarcat que les actuacions més quotidianes també són essencials per assegurar la competitivitat de l’aeroport, la qualitat del servei i garantir un aeroport de primer nivell.
Ha reiterat que l’ampliació de la pista és necessària, però també cal adequar les terminals, ja que són actuacions complementàries. L’allargament de la tercera pista té una tramitació més complexa perquè s’ha de tramitar un nou pla director i aquest haurà de superar la revisió de les propostes ambientals de la Comissió Europea.
L’obra de la façana es complementa amb altres actuacions que l’aeroport comença aquesta mateixa setmana: el canvi dels filtres de seguretat de la T1 per equips EDSCB, per fer-los més eficients i permetre als passatgers passar-hi sense haver de treure els aparells electrònics ni els líquids. Aquestes màquines, amb escàners 3D que apliquen tomografia assistida per ordinador, ja s’han instal·lat parcialment a la T2 i al corredor aeri Barcelona-Madrid.
Aena preveu que els filtres siguin plenament operatius a tota la T2 a finals d’aquest any. Les obres a la T1 s’allargaran fins al primer trimestre del 2027, quan ja hi haurà instal·lats tots els nous filtres previstos. En total, es destinen 39 milions d’euros a aquesta millora, dels quals un 30% ja s’han executat. Aquest pressupost no s’inclou a l’acord d’ampliació de l’aeroport.
La directora de la infrastructura ha insistit en la necessitat de comprendre els motius de les actuacions, tot destacant que els nous filtres permeten millorar significativament els estàndards de seguretat. Ha explicat que les principals molèsties per als passatgers seran que una part del control de seguretat restarà tancada i els accessos als filtres canviaran. L’operativa de l’aeroport no s’aturarà en cap moment per cap de les obres anunciades.
https://www.vilaweb.cat/noticies/t1-aer ... -quadrats/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Aena treu a licitació la construcció d'un hotel a la T2 de l'aeroport del Prat
El gestor aeroportuari afronta una carència històrica de la infraestructura en comparació amb els seus homòlegs europeus
El projecte d'ampliació del Prat trepitja l'accelerador. Aena vol un aeroport amb més capacitat, però també amb més serveis. Un dels que mai ha tingut és un hotel, a diferència del que passa en altres ciutats del món. Aquesta assignatura pendent comença a resoldre's amb els primers passos per licitar la construcció i l'explotació d'un establiment a la terminal T2. Tot això, la mateixa setmana que el gestor aeroportuari ha presentat una reforma de 700 milions d'euros de la terminal T1, on avançarà la façana uns 38 metres per disposar de més espai per a la facturació i els filtres de seguretat.
Aena aspira a atreure grans operadors hotelers i inversors internacionals per alçar un hotel a la T2, la qual cosa acompanyarà la reforma d'una terminal que ha quedat oblidada. El futur establiment tindrà un màxim de 20.000 metres quadrats, repartits en sis plantes, que no superaran l'alçada dels edificis adjacents. La parcel·la on s'edificarà, de 8.550 metres quadrats, està ubicada davant de la T2 i al costat del bloc d'aparcaments de la terminal, on fa uns anys malvivien persones sense llar. L'espai fa anys que no es fa servir, quan va deixar d'utilitzar-se com a aparcament en superfície. Prèviament, havia funcionat com a graella d'espera per a taxis.
La licitació inclou un dret de superfície de 75 anys de durada. L'hotel es vol que tingui com a mínim una categoria de 4 estrelles i una capacitat d'almenys 300 habitacions. A banda d'oferir allotjament, es preveu que disposi d'altres serveis com restaurants, sales de conferències, zones comercials i un gimnàs. El cànon que haurà de pagar l'adjudicatari serà variable en funció dels ingressos, però sempre haurà d'abonar un mínim garantit anual. Segons detalla Aena, l'adjudicatari podrà canviar de marca o gestor de l'establiment mentre duri el contracte, sempre que tingui una categoria similar i es trobi sota el paraigua d'un grup hoteler internacional.
L'hotel del Prat no és l'únic que ha tret a licitació Aena, que té els mateixos plans per a l'aeroport de Barajas, on ha projectat un establiment d'uns 18.400 metres quadrats a la Terminal 2. Els interessats podran presentar ofertes per als dos projectes, tant de forma independent com conjunta, i ho poden fer en els pròxims quatre mesos.
Dotar d'oferta hotelera el Prat i Barajas encaixa en els plans d'Aena d'atreure més activitat econòmica als terrenys que els envolten i de desenvolupar una ciutat aeroportuària amb empreses de logística, aeronàutica i càrrega. En aquest context, el gestor va adjudicar abans de l'estiu una parcel·la de 50.000 metres quadrats per a usos logístics a Cilsa –participada per l'Autoritat Portuària de Barcelona i Merlin Properties– després que s'hagi quedat sense espai a la ZAL. Més recentment, DHL ha invertit 80 milions d'euros per posar en marxa una nau de 10.000 metres quadrats, també dedicada a la logística.
https://www.ara.cat/economia/aerolinies ... 14733.html
El gestor aeroportuari afronta una carència històrica de la infraestructura en comparació amb els seus homòlegs europeus
El projecte d'ampliació del Prat trepitja l'accelerador. Aena vol un aeroport amb més capacitat, però també amb més serveis. Un dels que mai ha tingut és un hotel, a diferència del que passa en altres ciutats del món. Aquesta assignatura pendent comença a resoldre's amb els primers passos per licitar la construcció i l'explotació d'un establiment a la terminal T2. Tot això, la mateixa setmana que el gestor aeroportuari ha presentat una reforma de 700 milions d'euros de la terminal T1, on avançarà la façana uns 38 metres per disposar de més espai per a la facturació i els filtres de seguretat.
Aena aspira a atreure grans operadors hotelers i inversors internacionals per alçar un hotel a la T2, la qual cosa acompanyarà la reforma d'una terminal que ha quedat oblidada. El futur establiment tindrà un màxim de 20.000 metres quadrats, repartits en sis plantes, que no superaran l'alçada dels edificis adjacents. La parcel·la on s'edificarà, de 8.550 metres quadrats, està ubicada davant de la T2 i al costat del bloc d'aparcaments de la terminal, on fa uns anys malvivien persones sense llar. L'espai fa anys que no es fa servir, quan va deixar d'utilitzar-se com a aparcament en superfície. Prèviament, havia funcionat com a graella d'espera per a taxis.
La licitació inclou un dret de superfície de 75 anys de durada. L'hotel es vol que tingui com a mínim una categoria de 4 estrelles i una capacitat d'almenys 300 habitacions. A banda d'oferir allotjament, es preveu que disposi d'altres serveis com restaurants, sales de conferències, zones comercials i un gimnàs. El cànon que haurà de pagar l'adjudicatari serà variable en funció dels ingressos, però sempre haurà d'abonar un mínim garantit anual. Segons detalla Aena, l'adjudicatari podrà canviar de marca o gestor de l'establiment mentre duri el contracte, sempre que tingui una categoria similar i es trobi sota el paraigua d'un grup hoteler internacional.
L'hotel del Prat no és l'únic que ha tret a licitació Aena, que té els mateixos plans per a l'aeroport de Barajas, on ha projectat un establiment d'uns 18.400 metres quadrats a la Terminal 2. Els interessats podran presentar ofertes per als dos projectes, tant de forma independent com conjunta, i ho poden fer en els pròxims quatre mesos.
Dotar d'oferta hotelera el Prat i Barajas encaixa en els plans d'Aena d'atreure més activitat econòmica als terrenys que els envolten i de desenvolupar una ciutat aeroportuària amb empreses de logística, aeronàutica i càrrega. En aquest context, el gestor va adjudicar abans de l'estiu una parcel·la de 50.000 metres quadrats per a usos logístics a Cilsa –participada per l'Autoritat Portuària de Barcelona i Merlin Properties– després que s'hagi quedat sense espai a la ZAL. Més recentment, DHL ha invertit 80 milions d'euros per posar en marxa una nau de 10.000 metres quadrats, també dedicada a la logística.
https://www.ara.cat/economia/aerolinies ... 14733.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.