Remodelació d'estacions de metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina/es obra/es al metro trobeu prioritària/es?

Adaptar intercanviador Catalunya L1 i L3
66
19%
Adaptar intercanviador Clot L1 L2
20
6%
Adaptar Espanya L1 L3
61
17%
Adaptar Sants Estació L5 per sortir a Renfe
50
14%
Adaptar Passeig de Gràcia L2 L4
44
12%
Adaptar Plaça de Sants L1 L5
43
12%
Adaptar Verdaguer L4 L5
36
10%
Adaptar Maragall L4 L5
23
6%
Amb canviar l'estètica d'estacions old fashioned, va que xuta!
5
1%
Altres (expliqueu)
7
2%
 
Vots totals: 355
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Remodelació d'estacions de metro

Entrada Autor: 122-042-132 » 23 set. 2025, 15:26

M1171-M1172-M1169... ha escrit: 01 juny 2025, 12:24 Això sona bé, com pot ser que no ho veiés fa dos dies.
Sandy
I de lila a grog
Fitxers adjunts
Foto: ROF
Foto: ROF



xevi
N8
N8
Entrades: 643

Entrada Autor: xevi » 24 set. 2025, 14:28

Segurament Urquinaona s'ha convertit en la millor estació representativa del GMB.
Pg. de Gràcia, li sobren els grans tubs de la zona d'andanes que no permeten gaudir de la volta original.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 03 oct. 2025, 10:31

https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... _campaign=

L’intercanviador entre les línies 4 i 5 a l’estació Verdaguer tanca el proper 13 d’octubre durant 1 any per obres d’accessibilitat

Les persones usuàries hauran de fer el transbordament pel carrer mentre s’executen els treballs que permetran la substitució de les escales existents a l’intercanviador per rampes

L’intercanviador que uneix les línies 4 i 5 a l’estació de metro de Verdaguer romandrà tancat des d’aquest dilluns 13 d’octubre i durant els propers 12 mesos per les obres d’accessibilitat al passadís d’intercanvi que permetran la substitució de les escales per rampes. L’eliminació d’aquestes barreres arquitectòniques obligarà les persones usuàries d’aquest enllaç a efectuar l’intercanvi entre línies pel carrer. Així, s’haurà de fer des de Passeig de Sant Joan —si l’intercanvi es fa des de l’L4 — i pel carrer Provença fins a la bocana de l’L5 situada a l’encreuament amb el carrer Bailèn, o de manera inversa si l’origen és l’L5. Tant a les sortides des de l’L4 i l’L5 com pel que fa a peu de carrer, els itineraris de l’enllaç estaran degudament senyalitzats i no serà descomptat cap viatge en tornar a validar.

Els treballs, executats pel Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat, ja van començar en aquest espai a principis de 2025 amb una primera fase d’execució que a banda de les rampes també contempla la instal·lació de 3 ascensors. Aquestes feines inclouen la posada en marxa d’un elevador que connectarà el carrer amb el vestíbul a l’L5, i de dos ascensors més que connectaran el vestíbul de l’L4 amb les respectives andanes, així com el recrescut de les mateixes en ambdós sentis —direcció la Pau i direcció Trinitat Nova—. El pressupost d’aquesta obra es de 8,6 milions d’euros.

Una futura segona fase

Amb l’execució d’aquesta primera fase, quedarà adaptada l’estació de l’L4. Els treballs d’accessibilitat es completaran amb una segona fase, que inclourà l’execució dels nous vestíbuls de l’L4 i l’L5, la connexió amb les andanes de l’L5 i el recrescut de les andanes de l’L5. El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica té en redacció el projecte constructiu corresponent, amb actuacions valorades en 19 MEUR.

Imatge



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 04 oct. 2025, 21:16

Article sencer

https://beteve.cat/societat/obres-acces ... s-l5-2026/

Però el que trobo més destacable és aquest paràgraf:

“Urquinaona s’ha tornat a refer, s’ha revisat, som en la darrera fase de redacció en aquest moment. L’any 2028 hauríem de tenir la xarxa de Barcelona adaptada, però aquest projecte va endarrerit, i ens podríem trobar que el 2028 fos l’única estació sense adaptar“, comenta Nadal.

Comentari meu: no seria el moment de refer l'edicle de l'accés a la famosa escala de cargol?

Salut!



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 387
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 06 oct. 2025, 13:06

122-042-132 ha escrit: 04 oct. 2025, 21:16 Comentari meu: no seria el moment de refer l'edicle de l'accés a la famosa escala de cargol?
Totalment d'acord!
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”