Com es pot veure a les imatges i ja vam informar recentment, ha desaparegut l'històric rètol de MZA que presidia la entrada principal.
A més, es confirma que TOT l'edifici anirà a terra i no se'n conservarà res. Probablement a principis de 2026 ja no existirà.
Els pisos superiors ja han sigut desallotjats per la força i tapats tots els seus accessos. A la planta baixa encara continuen funcionant unes poques instal·lacions de l'obra.
Després de la recent destrucció d'altres estacions històriques del segle XIX, com la de Sant Feliu de Llobregat i la de Parets del Vallès, ara li toca a la única edificació que encara resisteix a La Sagrera.
Continua així la destrucció sistemàtica del patrimoni cultural del país i l'esborrat de la memòria històrica.
Pel que sembla, no interessa que recordem d'on venim no fos cas descobríssim que abans, potser algunes coses eren millors.
Demolició de l'estació Barcelona - La Sagrera (mercaderies)
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7331
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Demolició de l'estació Barcelona - La Sagrera (mercaderies)
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- genissimon
- N10
- Entrades: 3409
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Una autèntica massacre.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Quin motiu donen per enderrocar aquest edifici? De debò, quina m**da de classe política i de país que tenim quan es tracta de patrimoni i memòria històric, especialment ferroviari... 

"Atenció! Atenció! Pròxima circulació. Un tren sense parada. Si us plau, no s'acostin a la via."
- 122-042-132
- N9
- Entrades: 1898
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Antiga Estació de mercaderies Barcelona-Clot (Sagrera) MZA, a la línia Barcelona-Granollers-Girona-Portbou, entre Clot-Aragó i Sant Andreu Comtal, per on circulen trens de la línia R2 de Rodalies de Catalunya operat per Renfe Operadora. L'estació es va construir del 1918-1922 i acull les oficines d'ADIF per a les obres de la nova estació ferroviària Barcelona-Sagrera.
Patrimoni industrial en perill ja que no està prevista la seva conservació.
Arxiu Històric del Poble Nou.
https://share.google/oXO7N0Q7S1m9ErxTg
https://share.google/G68gydQn1E88etAyl
Patrimoni industrial en perill ja que no està prevista la seva conservació.
Arxiu Històric del Poble Nou.
https://share.google/oXO7N0Q7S1m9ErxTg
https://share.google/G68gydQn1E88etAyl