Seguir llegint: https://www.xataka.com/transporte/metro ... obovans-iaEl metro de Shenzhen se está transformando en una red logística autónoma. La clave está en una legión de robovans con IA
- Shenzhen ensaya un modelo de metro que transporta también mercancías
- Dos proyectos oficiales prueban vehículos autónomos y robots de reparto
- El objetivo es reducir costes y aprovechar las horas valle sin alterar el servicio
Durante el día, las estaciones de Shenzhen se parecen, en algunos aspectos, a las de cualquier gran ciudad: llenas de movimiento, altavoces y anuncios que marcan el paso de los trenes. Pero cuando el tráfico se relaja, algo cambia. En el mismo espacio donde hace unas horas había multitudes, aparecen vehículos autónomos y pequeños robots que se mueven con precisión, transportando paquetes de un punto a otro. No hay espectáculo ni artificio, solo un uso distinto de un entorno conocido. La red de metro, pensada para viajeros, empieza a servir también a la logística urbana en un momento en que cada minuto y cada metro cuadrado cuentan.
Metro de Shenzen utilitza hores vall per transportar mercaderies
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7339
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Metro de Shenzen utilitza hores vall per transportar mercaderies
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferroviària - Web ferroviària - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
- M1171-M1172-M1169...
- N7

- Entrades: 393
- Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170
Em sembla una molt bona idea, i utilitza al màxim la capacitat ferroviària tal i com es feia a molts llocs fa anys.
Sandy
Sandy
Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3732
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Lo que no facin els xinesos... Estava veient ahir un reportatge sobre Shenzhen (la ciutat supertecnologica del moment) on explicaven entre d'altres que va inaugurar el seu 1r metro al 2004, ara ja te 10 linies i 555km. i per al 2030 es preveu 32 linies, 8 d'elles express, i 1000 i pico km de via! (nomes que ens poguessin prestar un petit % de la seva eficiencia...). I no nomes a Shenzhen, per tota Xina estan fent uns metros, uns trens, uns ports, uns sistemes de trafic inteligent, etc que son l'enveja d'occident!!!
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Fan molt bon màrqueting els xinesos, això sí, ara jo em pregunto si aquell sistema realment es econòmicament viable. L'inversió sembla bastant significativa en els vehicles i l'infraestructura que els permeti l'accés als trens de metro. I quin és l'avantatge respecte el transport de mercaderies pel carrer? Que no han d'anar pels carrers? Home, si es en hora vall i el metro está tan buit, doncs no seria d'assumir que tampoc n'hi hauria massa tràfic? I si per ser autònoms no poden anar pel carrer, com hi arriben a la destinació? I si sent autònoms poden anar pel carrer, convertir el vehicles de repartiment a funcionament autònom quasi segur que serà més econòmic, perquè s'estalvia tota l'infraestructura al metro.
Resumint, pensant-hi una mica és molt difícil de trobar-li el sentit a tot aquest invent. Encara que es vistós no té gaire lògica pràctica.
Resumint, pensant-hi una mica és molt difícil de trobar-li el sentit a tot aquest invent. Encara que es vistós no té gaire lògica pràctica.
- 122-042-132
- N9

- Entrades: 1918
- Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Anem a pams. La notícia, com quasibé totes, avui en dia, és sensacionalista i mal explicada.
Me'n he documentat, i el que fan a les hores de baixa demanda, dediquen un dels 6 cotxes de la composició, a transportar petita paqueteria, tipus Amazon, i la gent ho recull a les mateixes estacions, i eviten tot de furgonetes repartint paquetets pels carrers, estacionant en doble fila. Salut!
Me'n he documentat, i el que fan a les hores de baixa demanda, dediquen un dels 6 cotxes de la composició, a transportar petita paqueteria, tipus Amazon, i la gent ho recull a les mateixes estacions, i eviten tot de furgonetes repartint paquetets pels carrers, estacionant en doble fila. Salut!

