Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3999
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Entrada Autor: UT440_132M » 05 oct. 2025, 17:23

Ahir vaig anar a fer una ullada a les obres de desdoblament al sud de Vic, i que ha provocat el tall entre Vic i Balenyà aquest cap de setmana, essent una mena d'assaig pel tall que es començarà a realitzar a partir de mitja setmana.

Aquest es el resultat.
Fitxers adjunts
IMG_20251004_180143.jpg
IMG_20251004_180129.jpg
IMG_20251004_181350.jpg


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 07 oct. 2025, 08:29

https://beteve.cat/mobilitat/comencen-t ... ternatius/

Comença el macrotall de l’R3, que s’allargarà durant 16 mesos pel desdoblament de la línia

Renfe posa en funcionament 60 busos que cobriran part del trajecte afectat, amb sortida i arribada l’estació de Fabra i Puig

Maria Solans

Aquest dimarts han començat les afectacions a l’R3 de Rodalies per les obres de desdoblament de la línia, entre Parets del Vallès i la Garriga. Això suposa interrompre la circulació de trens entre l’Hospitalet de Llobregat i La Garriga. És el tall més llarg que s’ha fet fins ara a Rodalies i servirà també per remodelar l’estació de Montcada Bifurcació.

Ara bé, el primer dia de tall ha començat amb problemes. Segons ha informat Renfe, la circulació de trens està interrompuda entre La Garriga i Manlleu —el tram que no està afectat per les obres—. El motiu és una incidència a la infraestructura d’Adif, que s’ha produït a l’estació de Vic. Rodalies afirma que s’està gestionant un servei alternatiu entre La Garriga i Manlleu.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 07 oct. 2025, 09:13




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1918
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 08 oct. 2025, 14:31

Adif està treballant en el desdoblament dels 17 quilòmetres de la R3 de Rodalies que separen Parets del Vallès i la Garriga. Però la línia té una longitud total de 165 quilòmetres . Actualment, només hi ha via doble en un tram de 12 quilòmetres entre Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet. La resta és via única. És a dir, queda per desdoblar més del 80% de la línia. S'acosta una dècada sencera d'obres de gran importància i afectació sobre els usuaris , per la qual cosa la Generalitat estudia agrupar les obres de desdoblament dels diferents trams pendents per intentar evitar concatenar llarguíssims talls com el que comença aquest dimarts i es prolongarà durant 16 mesos.

"S'haurà de continuar en altres trams, que es troben en diferents fases de planificació ", ha explicat la consellera de Territori, Sílvia Paneque , després de realitzar una visita a les obres de la R3 a Parets del Vallès juntament amb el president, Salvador Illa , en què tots dos han atès les explicacions del director adjunt de construcció de línies en explotació d' Adif, Ángel "La Generalitat desitjaria concentrar el calendari per deixar la R3 llista com més aviat millor ", ha afegit. En aquesta línia, el departament que dirigeix ​​ja està estudiant en quin grau es podrien executar alhora els diferents projectes.

Influirà no només els avenços dels estudis i els complexos tràmits, sinó també “ la capacitat inversora ” principalment del Ministeri de Transports, que és el que decideix en última instància la possibilitat o no de dur-les a terme. En qualsevol cas, per a la consellera es tracta de posar solució a “un deute històric amb la R3 ”, l'únic que es manté en via única al llarg del traçat. Encara més quan es tracta d'una línia amb 35 estacions que és clau per a la mobilitat a l'interior de Catalunya .

Però si alguna cosa ha posat de manifest l'actual tall de la R3 és l' elevat cost del pla alternatiu de transport , que puja fins als 56,8 milions d'euros , un terç del pressupost de les obres mateixes . Agrupar els talls podria suposar no només reduir el temps de l'afectació sobre els usuaris, sinó també un estalvi en l'aplicació dels dispositius destinats a assegurar-ne els desplaçaments diaris.

L'article:
https://share.google/9w4JSiw6fGoJaRMoJ



Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 397

Entrada Autor: Elefant » 08 oct. 2025, 14:54

122-042-132 ha escrit: 08 oct. 2025, 14:31 Adif està treballant en el desdoblament dels 17 quilòmetres de la R3 de Rodalies que separen Parets del Vallès i la Garriga. Però la línia té una longitud total de 165 quilòmetres . Actualment, només hi ha via doble en un tram de 12 quilòmetres entre Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet. La resta és via única. És a dir, queda per desdoblar més del 80% de la línia. S'acosta una dècada sencera d'obres de gran importància i afectació sobre els usuaris , per la qual cosa la Generalitat estudia agrupar les obres de desdoblament dels diferents trams pendents per intentar evitar concatenar llarguíssims talls com el que comença aquest dimarts i es prolongarà durant 16 mesos.
Averam, el projecte de desdoblament és només fins a Vic, que son 60 km des-de Montcada-Bif., 165 km serà fins a Puigcerdà, però no hi ha projecte ni necessitat de desdoblar mes enllà de Vic en el curt o mig terme.
I entre Montcada-Bif. i Montcada-Ripollet només hi han al voltant de 3km de línia de tren, i cap tram en via doble.

Però com pot ser una periodista tan incompetent
:facepalm-01



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7339
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » 05 nov. 2025, 23:48

Rodalies pierde el 20% de los usuarios de la línea R3 durante el primer mes del corte ferroviario

El corte de la línea de Vic para avanzar en las obras de desdoblamiento entre Parets del Vallès y La Garriga se ha traducido durante el primer mes en una pérdida del 20% de los viajeros que tenía el servicio ferroviario en el tramo afectado. Los buses sustitutorios están registrando unos 10.000 desplazamientos diarios de media, lo que representa menos de la mitad de los alrededor de 20.000 usuarios que tenía la línea R3 antes del macrocorte.

Otros 4.500 viajeros, en lugar de optar por el servicio alternativo por carretera, han preferido pasarse a utilizar la líneaR2, que recorre alguno de los municipios afectados y colindantes y permite llegar a los mismos sitios aunque el desplazamiento a pie se haga más largo. También, en menor medida, a la R4 en el ámbito de Barcelona por donde ha dejado de circular la R3, que nacía en L'Hospitalet y cruzaba la capital antes de adentrarse en la vía única hacia la Catalunya interior.

El número de usuarios que ha optado por la alternativa ferroviaria disponible ha superado las expectativas, que estaban más puestas en los buses, cuya oferta inicial fue superior al de la demanda y se ha ido ajustando a medida que avanzaban las semanas.

Imatge
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... iario.html



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”