Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
egm99
N2
N2
Entrades: 10
Membre des de: 13 jul. 2026, 11:09

Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Entrada Autor: egm99 »

jgomezs ha escrit: 07 set. 2026, 11:40 Una pregunta: has tingut en compte com s'encaixa el tramvia als carrers on el poses? D'entrada veig el carrer del Vall de Terrassa que és força estret, fins i tot per a un tramvia en via única, que a més quedarà bloquejat per qualsevol cotxe que hi hagi de fer una maniobra. La carretera de Barcelona de Ripollet, el carrer del Rosselló de Sant Cugat, l'avinguda de Matadepera de Sabadell... fins i tot la carretera de Barcelona de Sabadell no va tant sobrada d'espai. S'ha de pensar en com fer l'encaix urbanístic del tramvia en cada cas, perquè la operativa n'estarà molt condicionada.
Si, ho he intentat tenir en compte. Sé que segurament algun tram dels que he proposat jo seria inviable, no soc planificador urbanístic, però crec que sí que físicament el tramvia hauria de poder circular per tots els trams que he proposat (a excepció del Carrer Vall de Terrassa, reconec que allà sí que podria haver-hi problemes). En quant a Sant Cugat, 100% podrà passar pels carrers vianantitzats del centre incloses en el meu traçat proposat. Visc a Sant Cugat i passo per aquells carrers sovint. La velocitat en aquests trams seria baixa i s'hauria de reorganitzar les direccions d'alguns carrers. En quant a les avingudes més transitades i amb menys espai per a vies segregades, la meva idea es un carril bus-tramvia perquè no es barregin tant els cotxes privats amb el tramvia (aixi segur que no aparca ningú al carril bus també).
jgomezs ha escrit: 07 set. 2026, 11:40 No veig clar l'aprofitament de la línia dels FGC per al tren-tram, aquella és una línia que ja va molt carregada de demanda en hora punta del matí. No crec que FGC es pugui permetre que un servei de tramvia, amb les incerteses d'horaris que imposa un tramvia compartint carrer amb els cotxes, li trenqui la malla horària que porten per totes les línies suburbanes.
En el seu moment jo també tenia els meus dubtes, peró a la meva proposta definitiva (la que he compartit abans) el tramvia només utilitza les vies de la B-V entre Mira-sol i el COR de Rubí. En aquell tram els trens arriben a una freqüencia d'un tren cada 5 minuts en hora punta, servit només per la linia S1. A les estacions de Mira-sol, Ca n'Ametller (actual Hospital General) i el nou baixador proposat de Can Mates el tramvia s'aturaria en una via apartada per deixar passar als S1 si és necessari. Sempre tindria prioritat de sortida de l'estació el S1 davant del S10. No se si m'explico.
jgomezs ha escrit: 07 set. 2026, 11:40 Em pregunto si alguns d'aquests serveis no es poden començar a donar com a busos per comprovar/generar la demanda, sobretot donat que la S11 coincideix amb el projecte de fer un BRT entre Sabadell i Terrassa per l'eix de la N-150.
A curt termini, i tant. Trobo bona idea un BRT per l'N-150 entre Sabadell i Terrassa, però aixó no hauria de ser un reemplaçament al projecte tramviari. Fins i tot es podria aprofitar el traçat del BRT per al tramvia també, sobretot en els trams més estrets, encara que sempre que les vies puguin ser segregades, millor.

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries”