Extraído de la web:
http://canal-h.net/
La nova estació de FGC de Granvia s’anomenarà Europa-Fira
Visita de Corbacho i Macias a la zona
La nova estació de Ferrocarrils de la Generalitat que s'està construint a la plaça d’Europa, entre les parades d'Ildefons Cerdà i Gornal, s'anomenarà Europa-Fira i entrarà en funcionament dintre de sis mesos.
Així ho ha anunciat l'alcalde, Celestino Corbacho, qui també ha confirmat que l'1 de setembre s'obriran completament a la circulació de vehicles els carrils deprimits de la Granvia, en tots dos sentits.
Corbacho ha realitzat aquest anunci durant la visita d’obres juntament amb el senador de CiU, Pere Macias, conseller de Política Territorial de la Generalitat l’any 2000 quan es va constituir el Consorci per a la Reforma de la Granvia i el projecte es va posar en marxa.
La nova estació de la línia Baix Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat donarà servei a la zona de la plaça d’Europa i a la Fira de Granvia, i tindrà connexió amb la futura línia 9 del Metro. La parada Europa-Fira entrarà en funcionament en un període de 6 mesos mentre que la connexió amb la L9 es preveu per a l’any 2009.
Mentrestant, les obres de la plaça d’Europa avancen al ritme previst. L'alcalde ha anunciat que a la tardor es procedirà a la pavimentació de la zona i a la plantació de l'arbrat, i s'espera que la urbanització d'aquesta gran plaça, eix central de la nova Granvia, estigui acabada abans de la primavera del 2007. Serà llavors quan, segons Corbacho, es podrà creuar la Granvia a peu.
En aquest sentit, Pere Macias, ha assenyalat que ara que la Granvia comença a tenir una configuració d’autèntica via urbana, es posa de manifesta que el projecte ideat per Generalitat i Ajuntament tenia un abast no només local sinó nacional.
Actualment, els vehicles ja circulen pels carrils deprimits del tronc central de la Granvia, però només en el tram en direcció a Barcelona.
Canal-h.net. 26/07/2006