Bé, si res no ho torça, jo també pujaré a París el proper dia 7 de desembre, per fer una estada d'aproximadament 19 hores. Significarà per a mi pulveritzar els meus rècords personals de llunyania de casa i de latitud cap al nord (5 graus terrestres de cop), a més de fer 1001 (així ho posa al bitllet) kms d'anada i 1001 de tornada en TGV.
El dia 7 segurament tindré lliure el dia, així que aprofitarem per visitar la part orientomeridional

de la Catalunya Nord. En aquesta ocasió pujarem a Perpinyà en cotxe ja que la tornada no podríem fer-la en TP amb el tren que hem escollit. Jo ja he estat en ocasions per la costa (vés per on, hi passa el tren

) , però desconec totalment la part interior. Hi ha algun poble que valgui la pena? El tren surt a les 17'50 i per tant hi ha força temps. També és viable visitar la part de Salses i Ribesaltes.. (mm, el tren del país càtar

)
La visita no la faig sol i això comporta entre d'altres coses pèrdua de llibertat friki-trenera. Així que haig de filar prim... Les estacions "grans" poden passar com a monuments, per tant, suposo que les visitaré.

.
Por lo tanto:
M'agradaria que m'orienteu una mica sobre llocs ferroviaris
must visit, tant de París com de la Catalunya Nord. A ser possible que siguin combinables amb una visita turística "normal", i així no acabar a la gendarmeria més propera per desordres públics...
També m'agradaria saber on puc assabentar-me del nivell d'alerta del pla Vigipirate, ja que tinc entès que això va per estacions i no és igual per a tota França.
Finalment, si coneixeu algun lloc on es mengi mínimament bé i a preu espanyol

(tant a París com a la Catalunya Nord) també serà d'agraïr.