Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Retards, avaries i deficiències a TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5044
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 25/07/2005 1:02

FGC powa ha escrit: Si a un àrab li preguntes què en pensa del fet que una noi no dugui un burka et dirà que malament, pel que sigui. Si a una persona "occidental" li preguntes, respondrà el contrari.

???
No ho entenc.
A quants àrabs coneixes? Creus que tots voldrien fer posar el burka a la seva dona?

Una conducta és "bona" quan implica plaer o una millora en la "qualitat de vida" d'un grup de persones tan gran com es pugui.

???
Una central elèctrica a la Vall de Boí que anegués les esglésies de la Vall de Boí seria "bona"??

La supressió de l´estació d´Altafulla pel fet que la majoria de persones no hi puja ni hi baixa seria una cosa "bona"?

Una persona que begui alcohol a l'interior del Metro actua bé perquè potencia l'economia -si no ha robat l'ampolla-, però actua malament si incomoda a més passatgers. Si aquesta persona vomita a l'interior del comboi, actua bé perquè "justifica" un lloc de treball, però actua malament si incomoda a més passatgers.

???????

Així, una conducta és bona, no quan sigui habitual, sino quan implica conseqüències positives de major pes que les negatives. Aquest sistema és cutre i "de Perogrullo", però em va bé, per fer judicis de valor.
Potser no t´he entès prou bé, però em sembla un pèl simplista...


P.S: bé, perdó per l´anada de la olla, ja sé que en la pràctica tot això que he dit no té gran cosa a veure amb els trens ni el transport, però...
per què no? Al cap i a la fi, la manera de pensar el transport i els trens també té part de filosofia...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 02/08/2005 23:28

Al metro a la L4 els trens no paraven a Lluchmajor

I el serveis substitutoris de la L1 i L5 embussats en un mega-embús de trànsit provocat per la pluja (molts cotxes+semàfors espatllats a l'Eixample)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7079
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 07/08/2005 13:13

De l'AVUI:
-------------------------------------
La policia deté un jove que va ferir una turista fent 'mètring'

- Els practicants d'aquesta activitat de risc arriben a entrar als túnels enfilats a la part exterior dels combois
El noi anava a l'estrep del vagó i va saltar en marxa


La policia va detenir dijous passat el presumpte responsable de les lesions molt greus causades a una noia canadenca al metro de Barcelona, avui fa una setmana. Els fets van passar a l'andana de la línia 4 de l'estació d'Urquinaona, quan Abdelghaffar K., de 19 anys i de nacionalitat marroquina, estava fent el que es coneix com a mètring, una pràctica d'alt risc i il·legal en què els practicants pugen als estreps dels vagons del metro i salten en marxa quan el comboi ha agafat velocitat.

El passat 31 de juliol, Abdelghaffar va caure sobre Veronque, una noia canadenca de 23 anys que s'esperava a l'andana. La caiguda va ser tan maldestre que va arrossegar la jove, la qual va quedar enganxada entre l'andana i el tren quan aquest ja havia agafat velocitat. La noia va ser traslladada en estat greu a un centre hospitalari, on "està bé dins la gravetat", però els metges encara no saben si salvarà el braç dret. L'atenció hospitalària de la noia l'està pagant la companyia asseguradora del metro.

Els fets es van filmar
Després de la caiguda de la turista, el presumpte responsable de les lesions va fugir corrent escales amunt del metro. Les filmacions del centre de control del metropolità van registrar les imatges dels fets i la direcció de la companyia les va lliurar a la policia. Gràcies a aquestes filmacions es va poder localitzar el responsable, que va ser detingut el dia 4 d'agost al seu domicili de Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat). El jove marroquí va passar ahir a disposició judicial al jutjat de Martorell, segons han informat fonts policials.

Fa entre vuit i deu anys que es va posar de moda aquesta activitat de risc que es coneix com a metring, tot i que en els últims anys no se n'havia detectat cap cas a Barcelona o, si més no, no havien transcendit a la llum pública. El primer metropolità que va patir la moda del metring va ser el metro de París, que va acabar per establir sancions molt dures contra als infractors i va aconseguir frenar el fenomen. A Barcelona també es van detenir fa una dècada alguns practicants, i el comú denominador era la seva joventut: la majoria eren adolescents d'entre 14 i 15, i els més grans no superaven els 18.

Les varietats del 'mètring'
El mètring te diverses varietats. Els practicants més insensats arriben a entrar dins del túnel enfilats als estreps, entre els vagons o al final dels combois. Alguns desconeixen que a l'interior dels túnels sovint hi ha elements que sobresurten de les parets i, en més d'una ocasió, els joves han impactat contra aquests obstacles amb l'agreujant que anaven a la velocitat habitual del metro.

Però la forma més practicada, perquè també és la que pot tenir més admiradors i fins i tot és objecte de juguesques, és la de pujar a l'estrep mentre el comboi està a l'andana i saltar abans que entri al túnel, que acostuma a ser més estret que l'andana. El joc és veure qui aguanta més i salta l'últim. "Ens havíem trobat amb joves que s'estavellaven contra el final del túnel", va dir a l'AVUI un portaveu del metro que es del parer de no fer gaire publicitat d'aquesta activitat per evitar l'efecte mimètic entre els joves temeraris.

Conscient de l'augment de la inseguretat al metro, la companyia ha incrementat aquest any en un 50 per cent el pressupost destinat a millorar la seguretat i a lluitar contra el frau. En total s'han destinat nou milions d'euros a aquest concepte.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 16/08/2005 19:04

Hola,

Escuché hace algunos días esta noticia y también he leído que esta persona hasta puede perder su brazo derecho por "la gracieta" del "metreador".

Sinceramente, estoy seguro de que a este tiparraco no le pasará nada de nada en comparación con el daño que ha causado. Si finelmente pierde el brazo derecho o le queda malherido de por vida, nadie en el mundo le podrá compensar jamás por lo que le ha ocurrido en nuestro insegurísimo suburbano barcelonés en donde te puede pasar cualquier cosa impunemente por la falta constante de efectivos y vigilancia. Si lo grabaron, debería de haber habido gente de seguridad y efectivos en el trasbordo que hubiesen atrapado al tipejo.

Este es un argumento más que apoya una idea como la de impedir mediante puertas acristaladas el acceso desde los andenes hasta los trenes que ya tienen sus puertas cerradas y que están en movimiento. Puertas como se van a instalar en la L9/L10 y que en algunas estaciones de metro de FGC ya se tienen en mente, lo mismo que en otras redes del mundo. Con unas medidas de este tipo, nadie se podría subir al metro en marcha para hacer esta barbaridad, que esta noticia que coloca aquí wefer trata frívolamente como si esto fuese una moda, algo divertido y que fuese o constituyese una práctica tolerable con frases como:
Els practicants d'aquesta activitat de risc arriben a entrar als túnels enfilats...
¿Practicantes de actividad de riesgo? de eso nada señores, son delincuentes, gentuza que infringe la ley y que como se aprecia no solamente ponen en grave riesgo sus propias vidas, lo cual nos daría lo mismo a las personas decentes de este mundo, sino que además y no contentos con ellos, se demuestra que son criminales y asesinos ya que ponen en idéntica situación de gravísimo peligro al resto de personas y usuarios. ¿Y si la chica hubiese quedado atrapada y el metro la hubiese arrastrado hasta adentro? ¿y si hubiese muerto? en cualquier caso ya va a quedar marcada de por vida y en el caso de que perdiese su brazo derecho, como parecía comentar una noticia que leí recientemente, su vida ya no volverá a ser la misma y multitud de actividades que realizaba o que podría realizar una persona de 23 años y con toda la vida por delante ya no serán posibles gracias a chusma inmunda como esta que estaría mejor muerta y bajo tierra que conviviendo entre los demás (y no lo digo por el origen marroquí de este tiparraco en particular, sino que lo digo por toda la gentuza esta que se dedica a delinquir de esta misma manera, lo mismo me da que sea negro, blanco, amarillo, verde, rojo o azul).

Seguro que si después de ver pasar eso, alguien va y tira a las vías a este impresentable y lo atropella un metro, que no merece otra cosa semejante engendro, a este segundo personaje se le habría caído el pelo, mientras que a este energúmeno estoy seguro de que no le pasará nada de nada y a los dos días lo tendremos otra vez acechando las estaciones de metro de Barcelona a sus anchas.

Así que por mi parte solamente pido que a ver si se acelera de una vez la implantación en toda la red de barreras con puertas de acceso entre los andenes de las estaciones para impedir caídas de todo tipo, tanto accidentales como voluntarias y para impedir que gente empuje a los demás o que se cuelen en los convoys para delinquir de esta u otras formas similares, etc.

Y no iría mal más seguridad en los accesos al metro, los pasillos, los trasbordos, etc. que si se pretende que la gente utilice el transporte público y no se vigila la integridad de las personas en él... al final obviamente, el coche saldrá ganando.

Saludos,
Sergio

:(


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7079
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 19/08/2005 13:30

De El Periódico de Catalunya:
--------------------------------------
Tallada 4 hores la L-1 per un tren descarrilat

• L'accident va deixar sense metro el tram entre Santa Eulàlia i Plaça de Sants

Imatge

El descarrilament d'un comboi que es dirigia, sense passatgers, cap a cotxeres va deixar ahir sense servei durant quatre hores un tram de la línia 1 del metro en tots dos sentits de la marxa. L'incident va tenir lloc a les 16.40, a prop de l'estació de Santa Eulàlia, segons va informar un portaveu de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), i va obligar els tècnics a tallar la línia des d'aquesta parada fins a la de Plaça de Sants.
TMB va posar a disposició dels usuaris un servei especial de bus entre Santa Eulàlia i Sants, per permetre també el transbord a la línia 5. Segons TMB, l'avaria es va produir quan els dos primers vagons del tren ja eren a la línia interna que porta a les cotxeres, on es dirigia per ser netejat. Quatre de les rodes van sortir dels rails, cosa que va deixar els altres tres vagons bloquejant la via principal. Al tractar-se d'una maniobra, el comboi circulava a poca velocitat, cosa que va evitar danys materials de consideració.

AVENTURA URBANA
El succés va convertir en una autèntica aventura urbana el trajecte complet per la L-1, la més utilitzada de tot el servei, que té un altre tram inhàbil --entre el Clot i Fabra i Puig-- durant aquest mes d'agost, a causa de les obres de construcció del nou transbordador de la Sagrera.
Un hipotètic intent de cobrir ahir a la tarda la línia des de l'Hospitalet a Santa Coloma, obligava a anar en metro de la parada de l'Hospital de Bellvitge a Santa Eulàlia, agafar-hi l'autobús fins a Plaça de Sants, tornar a baixar a les vies per arribar al Clot, repetir trajecte per carretera fins a Fabra i Puig i reprendre el metro fins al final, a Fondo.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 19/08/2005 13:50

Ara que recordo, abans d'ahir va haber-hi una incidència a la L3. Sobre les 8 de la tarda es va interrompre el servei a tota la línia, i a Diagonal hi havia un tren estacionat a la via 1 (direcció Canyelles), on s'hi va estar uns 5 minuts. En tota aquesta estona no va passar cap per via 2 (direcció Plaça Catalunya i Zona Universitària). Després va marxar aquest tren i tot seguit van anunciar que el servei estava interromput entre Liceu i Plaça Espanya. Tot seguit van anar apareixent diversos trens, ja en servei normal, però amb aquesta limitació. Com a dada, el tren primer que va marxar direcció Canyelles tenia el torn 301, i el següent era ja el torn 307. Quan vaig marxar per agafar el tren cap a Sabadell, sobre les 20.25 de la tarda, el servei, segons la megafonia, ja estava normalitzat a la L3.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 19/08/2005 15:32

Aquest matí he llegit al teletext de Televisió de Catalunya, a la pàgina 811 (Centre d'Informació TransMet) que el servei de la L1 estava interromput entre Clot i Catalunya -de fet, ja des de Fabra i Puig per obres-. El que jo em pregunto és com feien la inversió de marxa, doncs entre Universitat i Glòries hi ha la Renfe que impedeix canviar de via. L'únic que m'ha passat pel cap és que per les dues andanes de Catalunya i Universitat passessin trens alternativament, la qual cosa és un embolic per al públic; o bé deixar inútila una de les dues vies durant l'incidència, el que suposava una greu penalització en la freqüència de pas.

Potser que el senyor líniadelRipollès es quedi tancat a casa una temporada :D



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 19/08/2005 22:31

entfe001 ha escrit: Potser que el senyor líniadelRipollès es quedi tancat a casa una temporada :D
No pateixis, avui estava lluny i només he vist un train jaune avariat i apartat a Bourg Madame. :D


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 20/08/2005 12:23

liniadelRipollés ha escrit:
entfe001 ha escrit:Potser que el senyor líniadelRipollès es quedi tancat a casa una temporada :D
No pateixis, avui estava lluny i només he vist un train jaune avariat i apartat a Bourg Madame. :D
Insisteixo: quedi's a casa. Pel bé del món ferroviari. :D :)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7079
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 28/08/2005 23:12

De El País:
------------------------------------
La línea 1 del metro falla el mismo día que acaban las obras de Sagrera

El centro de control desconocía la situación de los trenes

La línea 1 del metro dejó de funcionar ayer por la tarde durante media hora porque el centro no recibía señal e ignoraba dónde estaban los trenes. El servicio estuvo cortado en su totalidad desde las 15.40 horas hasta las 15.55 horas, cuando se restableció el tramo Hospitalet-Glòries. La línea al completo permaneció sin servicio media hora más. La avería se produjo mientras la empresa anunciaba el final de las obras en esa misma zona. Las obras de la línea 1 del metro de Barcelona están relacionadas con la adaptación de la estación de Sagrera a la construcción de la futura línea 9. El servicio entre Clot y Fabra i Puig fue cortado el 30 de julio. Estas obras son realizadas por la empresa GISA por encargo del Gobierno catalán, sin que la empresa Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB), que gestiona el metro, tenga que ver con ellas. Un portavoz del Gobierno catalán aseguró que la avería que ayer dejó sin servicio a la línea 1 no tiene nada que ver con los trabajos que se efectuaban.

La avería es de las más graves que se pueden producir: el control central dejó de recibir la señal que le indica dónde están los trenes, de modo que su movimiento hubiera carecido de seguridad, de ahí que se paralizara de inmediato toda la línea. La pasada semana, en esta misma línea, pero en L'Hospitalet, ya descarriló un convoy que se dirigía a las cocheras sin que la empresa, que silenció los hechos, haya dado cuenta de las causas del accidente.

Además, la empresa ferroviaria del metro, que depende del Ayuntamiento de Barcelona, ha protagonizado esta semana uno de los incidentes más sorprendentes de su historia. Con motivo de la disputa en el estadio del FC Barcelona del trofeo Joan Gamper anunció que organizaba un dispositivo especial para que los espectadores pudieran viajar en metro una vez terminado el partido, al filo de la medianoche. No obstante, el último metro partió tan sólo media hora después de que se diera por terminado el encuentro, con lo que una buena parte de los que acudieron al Camp Nou tuvieron que agenciarse otros métodos de transporte. Además, los que lograron tomar las líneas 1 y 5 en dirección a Sagrera no pudieron finalizar el viaje debido a la falta de sincronización de los autobuses que cubren temporalmente el tramo cortado por obras en ambas líneas. Una vez acabado el trayecto en autobús, los usuarios no pudieron reengancharse al metro porque el último ya había salido.

Un portavoz de TMB aseguró que la culpa es del FC Barcelona, que prolongó el partido y los festejos más de lo previsto. El trofeo Joan Gamper, que disputaron el Barcelona y el Juventus de Turín, terminó con el resultado de empate a dos, por lo que el juego se prolongó para decidir en los penaltis quién obtenía dicho trofeo.

No es la primera vez que se registran problemas en el servicio sustitutivo de las líneas 1 (en Clot) y 5 (en Sagrada Familia). Durante las últimas semanas, los autobuses no han funcionado hasta las 24.00, horario del metro, sino hasta las 23.00. Un portavoz de la empresa aseguró que la reducción de horario no afectaba en nada a los usuarios.

En cambio, este problema no se ha producido en los autobuses que Ferrocarrils de la Generalitat ha puesto para suplir el corte en la línea del Baix Llobregat."



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 28/08/2005 23:17

Per cert, per coses curioses: com hi havia un bus de la Vallesana destacat a la llançadora de la L5 del metro (corregeixo, crec que n'hi havia 2, jo em refereixo a l'únic bus adaptat a PMR) han agafat i han posat a la porta un avís editat per TMB dient que a partir de demà la L1 funciona normal. El cas és que avui aquest bus ha tornat a Castellar per fer la Vallesana nocturna (i l'últim diürn, en el que he tornat jo) i m'he trobat la nota de marres. Està bé això de saber coses de TMB sent usuari habitual de la Vallesana... :D Si bé no es pot qualificar d'incidència, sí podria entrar a l'apartat de "anomalies" o modificacions del servei de TMB.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dilluns 12/09/2005 12:47

La Malla.net
--------------

Entre les 8:01 i les 8:23
Aturada la Línia 1 del Metro per una urgència mèdica.

Els usuaris de la Línia 1 del Metro de Barcelona que viatjaven en els combois entre les 8:01 i les 8:23 d'aquest dilluns han hagut d'estar una estoneta aturats. La raó? Una dona s'ha desmaiat a l'altura de l'estació de Navas i s'ha hagut d'esperar l'arribada de l'ambulància.

Prou complicats són els dilluns al matí, i més si comencen els col·legis, com per quedar-se aturats a la línia 1 del Metro de Barcelona a primera hora. Una dona que viatjava en un comboi a l'altura de l'estació de Navas s'ha trobat malament i s'ha desmaiat. Aleshores, s'ha interromput el servei de la Línia vermella mentre s'esperava l'arribada de l'ambulància que l'havia d'evacuar a un hospital.

Els trens s'han hagut d'esperar fins a les 8:21 quan la circulació ha tornat a la normalitat.

http://www.lamalla.net/canal/noticies/l ... ?id=177182


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 12/09/2005 14:26

Per l'hora que era, si avui hagués començat la universitat ho hauria enganxat de ple. Seria un bon hàndicap arribar tard el primer dia...



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7079
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 12/09/2005 15:00

De El Periódico de Catalunya:
--------------------------------
Filtracions d'aigua al metro de BCN obliguen a parar la Línia 4 entre Selva de Mar i La Pau

Barcelona. -- La circulació del metro de Barcelona està parada entre les estacions de Selva de Mar i La Pau de la línia 4 per un problema de filtració d'aigua, segons han informat fonts de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
Segons les mateixes fonts, els trens no circulen entre aquestes dues estacions des de les 9.47 hores del matí, però s'espera poder restablir el servei aviat.

Interrompuda la línia 1 per assistir a una passatgera
La línia 1 del metro de Barcelona ha estat parada aquest matí entre les 8.03 i les 8.21 hores per la urgència mèdica d'una passatgera, segons han informat fonts de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).
El vagó del comboi en què viatjava la dona, que ha hagut de ser evacuada en ambulància, ha estat aturat a l'estació de Navas d'aquella línia, fet que ha provocat la parada de la resta dels trens. A les 8.21 hores, la circulació ha recuperat la normalitat.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 12/09/2005 21:18

Doncs jo he agafat el metro a BCN aquesta tarda, entre Diagonal i Sants/Estació i Barcelona/Plaça Espanya-Arc de Triomf ni he vist missatges a les pantalles ni tampoc per megafonia del tall de la L4



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 13/09/2005 22:33

Aquesta tarda, sobre les 6.15 de la tarda a Clot L1 anunciaven per els panells que els trens de la L2 no s'aturaven a Sant Roc (Badalona)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7079
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 15/09/2005 10:33

De El Punt:
---------------------------
Un «paquet sospitós» atura, durant més d'una hora, tota la línia 1 del metro

EL PUNT. Barcelona

La detecció d'un «paquet sospitós» a l'estació de Santa Coloma, a la línia 1 del metro, va obligar ahir a tallar el servei de transport durant més d'una hora, cap a dos quarts d'onze de la nit. Fonts de la Guàrdia Urbana van explicar que membres del cos d'artificiers de la Policía Nacional es van traslladar a la parada per comprovar el contingut del paquet, que va resultar inofensiu. Cap a les onze de la nit, el servei de metro d'aquesta línia, que cobreix el tram entre l'Hospitalet i Fondo, es va tornar a posar em marxa en alguns dels seus trams. Al tancament d'aquesta edició, però, el servei encara no estava reestablert completament.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7079
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 22/09/2005 11:07

De El Periódico de Catalunya:
----------------------------------
Un curtcircuit en un túnel del metro de Barcelona obliga a parar la línia 5

• Interromput el servei entre les estacions de Sants i Verdaguer des de les 9.30 hores
• L'avaria elèctrica ha causat una gran fumera i ha obligat a desallotjar nombrosos passatgers, entre els quals no s'han registrat intoxicats


Barcelona. -- La línia 5 del metro de Barcelona està fora de servei entre les estacions de Sants i Verdaguer a causa d'un curtcircuit al túnel de Diagonal que ha causat una gran fumera i ha obligat a desallotjar nombrosos passatgers, entre els quals no hi ha hagut intoxicats.

Fonts de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) han explicat que el curtcircuit s'ha produït poc abans de les 9.30 hores al túnel de Diagonal de la línia 5. La causa de l'avaria han estat unes guspires que han saltat al túnel de la parada de Diagonal i han provocat una gran fumera.

La densa columna de fum causada pel curtcircuit ha obligat TMB a desallotjar els nombrosos passatgers que en aquella hora eren als combois que circulaven per la línia i els que esperaven a les estacions l'arribada dels trens. Diverses dotacions dels Bombers de Barcelona s'han desplaçat al lloc



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7079
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 23/09/2005 13:29

De El Periódico de Catalunya:
-----------------------------------
Un curtcircuit paralitza la línia 5 del metro

• Un fum dens va obligar a interrompre el servei 80 minuts

Una avaria en un cable d'una caixa de ventilació del túnel de l'estació de Diagonal, a la línia 5, va obligar ahir a interrompre el servei de metro durant gairebé una hora i mitja. Davant l'espectacular fumera que sortia del túnel, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va aplicar el pla d'emergència i els protocols d'autoprotecció previstos.
Des de les 9.36 del matí, el tram comprès entre les estacions de Verdaguer i Sants-Estació es va haver de tancar a causa del temor que va despertar el fum originat pel curtcircuit. "Va ser més espectacular que perillós i, una vegada dissipat el fum, el servei es va restablir ràpidament", van assenyalar fonts de l'empresa TMB, que de seguida va ordenar desallotjar els passatgers a les estacions de Diagonal, Hospital Clínic i Entença.

FUMERA APARATOSA
La companyia va fer circular diversos vagons buits per acabar de diluir el fum originat per l'avaria, que va fer saltar espurnes. El funcionament dels trens es va restablir a les 10.54 hores, segons va confirmar TMB.
Dues dotacions de bombers van actuar a l'estació de Diagonal i van detectar que l'aparatosa fumera va ser provocada per un curtcircuit en el sistema de ventilació. TMB va recalcar ahir que la incidència "no va provocar cap dany ni va tenir conseqüències personals, tampoc a les instal.lacions ni en els trens".
L'empresa encarregada de gestionar el suburbà ha hagut d'afrontar un mes ple de petites incidències en el servei, que va començar el 18 d'agost quan un comboi sense passatgers, que anava a les cotxeres, va descarrilar a la línia 1, a l'altura de l'estació de Santa Eulàlia. Posteriorment, el 2 de setembre, una vagoneta va quedar encallada a l'entrada de l'aparcament de l'estació de Can Boixeres, a la línia 5, cosa que va obligar a aturar el servei 15 minuts.

MÉS CONTRATEMPS
Alguns dies després, el 8 de setembre, un problema tècnic en les agulles de les instal.lacions va tallar el servei de metro de la línia 1 durant 40 minuts. L'incident va afectar les estacions d'Hospital de Bellvitge i Bellvitge. Més important va ser l'avaria sorgida a la línia 4, el 13 de setembre, quan una filtració d'aigua a l'interior del túnel de l'estació Besòs Mar va obligar a tallar el servei de trens tres hores.
El mateix dia, la línia 1 va viure un altre problema, encara que d'importància menor, però es va produir en plena hora punta. Una dona va patir un problema mèdic i va haver de ser evacuada en ambulància. Per aquest motiu, la línia va estar sense servei durant 18 minuts. La mateixa línia 1 va viure dos dies després una falsa alarma motivada per les sospites que va despertar un paquet a la parada de Santa Coloma. Un usuari del metro va trucar als mossos alertant de l'existència d'un objecte sospitós a l'estació. Els mossos van identificar el paquet i va resultar ser finalment una bossa amb material de neteja. El servei no es va restablir fins al cap d'una hora i mitja.



Avatar de l’usuari
Cahorand
N4
N4
Entrades: 56
Ubicació: Can Bonastre (Piera)

Entrada Autor: Cahorand » Divendres 23/09/2005 18:56

Ja ho sé, ja ho sé. Jo el vaig patir, el retard. Vai arribar tard a classe... :evil: :roll:


Baixador per a Can Bonastre (entre Piera i Masquefa) ja!
Rodalies per Diagonal i Gran Via ja!
TAV per Roma i Aragó ja!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”