Trenscat ha escrit:Refloto el fil per dir que ara sóc jo qui marxa a París

de l'1 al 4 de novembre i com que em fa mandra llegir-m'ho tot, agrairé que algú em torni a dir els llocs d'interès ferroviario-metrers, si hi ha cap circulació especial, etc. Per cert, que hi vaig en TGV des de Perpinyà i acompanyat de la malba, de manera que no és un viatge ferroviari sinó turístic però amb algunes incursions al metro, RER, estacions, etc

Així de primeres...
A Perpinyà, si hi vas en cotxe, recorda que mirant l'estació, a mà dreta, hi ha el pàrquing d'estada llarga de l'empresa Effia. He mirat i la pàgina de l'empresa em redirecciona a
aquesta, on tens informació de preus. Si estigués complet (en el meu cas vaig agafar una de les últimes places) a la Plaça Catalunya (a l'altra banda de l'avinguda Charles de Gaulle, la que porta a l'estació) hi ha un altre aparcament. I venint de Barcelona, abans d'arribar a la Plaça Catalunya recordo haver-ne vist un altre, però no recordo on.
A París, l'estació de Lyon em va semblar una mica descuidadota. Si agafeu el metro allí intenta trobar el pannell de línies "interactiu" que t'ensenyarà el camí fins a una estació concreta amb bombetes enceses. Està una mica vell però al desembre encara funcionava.
Si us esteu un dia sencer, treieu-vos un passi turístic com ara el Paris Visite. I si aneu carregats de bosses vigileu amb els torniquets de portes dobles!
La línia 2 és una de les "clàssiques", estacions antigues, laberíntiques i amb rajola blanca i rètols enormes. L'estació de Nation em va recordar Horta (amb moltes llicències

). Se suposa que la 1 també.
L'estació del Nord és molt gran i es poden veure en una mateixa nau TGVs, Thalys i Eurostar. Els Eurostar estan encerclats per tanques de vidre i estan més vigilats que la resta. Si no recordo malament, hi ha un pont superior (via pública) una mica més enllà de la fi de les andanes, suposo que des d'allí podries fer alguna foto bona.
Si aneu a la Torre Eiffel (suposo que sí

) utilitzeu la línia 6. L'estació de Bir-Hakeim està a deu minuts a peu de la base de la torre i per arribar-hi (venint de Nation) el metro creua el Sena mitjançant un pont metàl·lic en corba. La tarifa per pujar al "Sommet" al desembre passat era d'11 euros. L'entrada per al "Sommet" us permet estar als tres pisos de la torre, el bitllet de "2ème stage" al primer i al segon, el del primer pis només per al primer. Al segon pis hi ha canvi d'ascensor (d'inclinat a vertical). Al voltant de la torre i a la pròpia torre hi ha paradetes per comprar torres en miniatura i altres records.
Per visitar l'Arc de Triomf no hi ha ascensor, només escales que semblaven prou estretes. Ignoro el preu.
Pel Sena circulen diverses companyies de "golondrines"

que fan un recorregut circular pel tram parisí del riu (NO integrats, òbviament)
Si agafeu els RER, vigileu les destinacions, el sentit del tren i les parades que fa. Circulen per l'esquerra (crec recordar que el metro també).
De nit hi ha força concentració de gent "estranya" per la zona del Moulin Rouge (L2 - Blanche) i l'estació de Saint Lazare. No és que us hagi de passar res, però si hi passeu estigueu atents.
Salut!