A la Renfe hi ha gent que directament fa servir la T-Cuelas. A Vilassar per exemple gent salta o entra per qualsevol altre banda passant per les vies fins arribar a l'estació i agafar el tren de gratis.
També a Montcada i Reixach R2 he vist cueling people, entre d'altres moltes estacions.
Qui es vol colar, sempre trobarà la forma de fer-ho, en canvi la resta a pagar el pato, mentres hem d'aguantar als vagons al tornar cap a casa, gent borratxa, maleducada, ...
Fins a quin punt serveix tot el que es fa per evitar el frau sistemàtic?
I fins quin punt paguen justos per pecadors? En les estacions no està prou clarament explicat quantes zones has de pagar per anar de A a B, casos de multes injustes també n'hi han.
Sort que no faig servir FGC, perquè allà et multen només per equivocarte de billet de zona. Una cosa es viatjar sense billet, que això s'ha de multar, altre cosa es haver fet servir billet erroni, en aquest cas s'hauria de plantejar el pagament de la diferencia d'alguna manera.
Jo a vegades no n'estic segur del tema zones perquè no està massa ben explicat al meu parer, a més de que la distribució de zones acaba sent una mica arbitraria i a vegades sense sentit. I també segons operador o ATM.
Crec que no només cal posar mesures per evitar el frau, però també cal posar mesures contra absusos d'autoritat i abusos tarifaris.
Ni T-Cuelas, ni abonament de transport a preus abusius.
👍0👎0