Alta Velocitat Barcelona-Perpinyà (i més enllà)

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
6%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
2
6%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
4
11%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
6%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
9%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
6
17%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
6%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
3
9%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
11%
S) altres opcions (detallar la resposta)
2
6%
 
Vots totals: 35
jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1222
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: jaezcurra » Divendres 13/12/2013 8:06

Vendidos 30.000 billetes en dos semanas del AVE a Francia
Las nuevas líneas de tren de alta velocidad comenzarán a operar el próximo domingo
Vida | 12/12/2013 - 16:45h | Última actualización: 12/12/2013 - 16:58h
http://www.lavanguardia.com/vida/201312 ... manas.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1222
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 15/12/2013 11:20

El AVE entre Barcelona y París ya es una realidad
El tren sale de la estación de Sants con destino a Francia tras años de retrasos en la conexión
Barcelona | 15/12/2013 - 09:32h | Última actualización: 15/12/2013 - 10:04h
http://www.lavanguardia.com/local/barce ... paris.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1222
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 15/12/2013 18:49

França prioritza la connexió entre Montpeller i Perpinyà que escurça el viatge a París
El ministre de Transports aprofita el dia de l'estrena de l'alta velocitat per anunciar que encarrega els estudis del traçat
CRISTINA BUESA / PERPINYÀ | DIUMENGE, 15 DE DESEMBRE DEL 2013 - 18.43 H
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... is-2928530



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1222
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 15/12/2013 22:10

El primer TGV arriba a París amb 10 minuts de retard per culpa d'uns animals
El que ha sortit de la capital francesa ha arribat a Barcelona a l'hora prevista
ARA Barcelona | Actualitzada el 15/12/2013 18:30
http://www.ara.cat/societat/TGV-Paris-m ... 95490.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1222
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 15/12/2013 22:15

Avaria del TGV París-BCN a Perpinyà
Una fallada mecànica va deixar el tren parat 15 minuts a l'estació del Centre del Món
JULIÁN GARCÍA / EN EL TREN NARBONA-BARCELONA | DIUMENGE, 15 DE DESEMBRE DEL 2013 - 20.36 H
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ya-2929309



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Diumenge 15/12/2013 23:06

jaezcurra ha escrit:Avaria del TGV París-BCN a Perpinyà
Una fallada mecànica va deixar el tren parat 15 minuts a l'estació del Centre del Món
JULIÁN GARCÍA / EN EL TREN NARBONA-BARCELONA | DIUMENGE, 15 DE DESEMBRE DEL 2013 - 20.36 H
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ya-2929309
:) :) :) :) :) Despres ens queixem de RENFE,es podría abrir una seccio especial amb les averies e incidencies en aquesta relación,ja portem unes hores i ja han hagut dos,benvinguts als "(d)eficiens ferrocarrils uropeus :) :)



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 15/12/2013 23:49

carles10000 ha escrit: :) :) :) :) :) Despres ens queixem de RENFE,es podría abrir una seccio especial amb les averies e incidencies en aquesta relación,ja portem unes hores i ja han hagut dos,benvinguts als "(d)eficiens ferrocarrils uropeus :) :)
Doncs sí, jo em queixo de Renfe i de l'incidència tècnica a l'AVE que fa que el Toulouse-Barcelona arribi a Sants amb 37 minuts de retard (0h03 en comptes de 23h26). Sembla ser que el tren ha tingut una incidència tècnica i, en comptes de passar pel by-pass de Narbona, ha hagut d'entrar a l'estació de Narbona, havent de fer inversió de marxa per continuar el trajecte. Si arribar a les 23h26 ja és una mala hora, encara ho és més fer-ho amb retard, i amb el risc de perdre l'últim Rodalies o l'últim Metro per arribar a destinació.

L'interventor ha dit que no hi ha compensacions per retards inferiors a una hora, mentre que en qualsevol AVE, amb un retard de més de 30 minuts et tornen el 100% de l'import del bitllet (5 minuts al Madrid-Sevilla). Estem davant d'un AVE de tercera?

PD: Per un parell de minuts que la meva parella, que viatjava en aquest tren, no perd l'últim R2...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23572
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 16/12/2013 11:21

No hi ha ningú que hi hagi estat a la inauguració d'ahir? Alguna foto? :(



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 16/12/2013 11:39

metring ha escrit:No hi ha ningú que hi hagi estat a la inauguració d'ahir? Alguna foto? :(
Jo anava en Rodalies, fotos desde via 7.

AVE Inaugural a Perpignan i TGV SNCF cap a París.

Imatge

Imatge


Imatge

Imatge

Imatge



albe6
N8
N8
Entrades: 1039
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 16/12/2013 12:59

No en tinc foto, però no podré evitar oblidar el desastre dels del diari Segre. Han posat una foto d'un TGV Réseau en lloc d'un Dúplex. Si haguéssin posat la d'un 100F encara, però un Réseau...



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1222
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 16/12/2013 16:44

Renfe utilitza models d'AVE del 1992 remodelats per als trajectes al sud de França
En lloc de comprar-ne de nous, n'han remodelat deu amb 21 anys d'antiguitat, cosa que els ha costat 30 milions d'euros, i se n'han estalviat 240. Renfe ha posat desfibril·ladors dins de cada un d'aquests combois que travessen els Pirineus
ACN / A. SOLÉ Barcelona | Actualitzada el 16/12/2013 14:16
http://www.ara.cat/societat/Renfe-utili ... 95295.html



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23823
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/12/2013 17:33

La notícia, o si més no el titular, sembla destil·lar un cert tuf de greuge. Com si calgués destinar material apte per anar a 350 per a trajectes més de la meitat dels quals discorren per línia convencional, com és el cas de Tolosa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1839
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 16/12/2013 17:47

I del 10 100F, 6 son la reforma del 101 Ex-Euromed, que son mes nous. Van entrar en servei el 1997. Els altres son els 4 darrers 100 originals, el 100.016 que va fer el primer Marsella Madrid va ser entregat ja l'any 1993



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dilluns 16/12/2013 18:08

davida ha escrit:I del 10 100F, 6 son la reforma del 101 Ex-Euromed, que son mes nous. Van entrar en servei el 1997. Els altres son els 4 darrers 100 originals, el 100.016 que va fer el primer Marsella Madrid va ser entregat ja l'any 1993
Lo mes gros d'aquest assumpte es que els trens de la serie S-103 coneguts com Velaro si que estan homologats ha França ademes que la DB utilitza aquest tipus de tren per fer el trajecte Frankfurt - Paris Gare Nord.
Fitxers adjunts
TGV y ICE.png
TGV y ICE.png (316.96 KiB) Visualitzat 6932 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23823
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 16/12/2013 18:35

trensmat ha escrit:Lo mes gros d'aquest assumpte
Què té de gros aquest assumpte?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 16/12/2013 18:53

Amb el tema dels AVE's vells, seria un greuge si a Barcelona fossin aquests i a Madrid fossin tots nous de trinca.
El problema no és que portin uns trens d'un lloc a un altre, a més que han siguts netejats i reformats de dalt a abaix.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dilluns 16/12/2013 19:34

trensmat ha escrit:Lo mes gros d'aquest assumpte es que els trens de la serie S-103 coneguts com Velaro si que estan homologats ha França ademes que la DB utilitza aquest tipus de tren per fer el trajecte Frankfurt - Paris Gare Nord.
Que dos trens siguin semblants no vol dir que siguin idèntics, els Velaro de la DB són bastant diferents als de renfe, sobretot pels temes elèctrics. A més els s103 són monotensió a 25kV, i els s100 ja eren bitensió a 25kV i 3kV en origen, pel que era molt més fàcil d'arreglar els s100 per anar sota 1,5kV a França que els s103. A més, jo no veig problema en que hi hagi trens d'Alta Velocitat amb 20 anys circulant, al contrari, són un model que durant aquests anys han donat servei perfectament, i la reforma era més econòmica que les altres opcions.
I bé, sobre el titular de la notícia de l'Ara, a més d'un li donaria un atac de cor si sapiguessin que a França encara circulen els TGV PSE, amb 33 anys de servei a les seves esquenes, o cotxes Corail amb prop de 38 anys de servei, amb les respectives remodelacions, i avui encara fan serveis de gran qualitat.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3719
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 16/12/2013 20:08

El primer TGV arriba a París amb 10 minuts de retard per culpa d'uns animals
http://www.ara.cat/societat/TGV-Paris-m ... 95490.html (serà questio que posin protecció, pel perill que suposa tant pels humans com per la resta d'animals)



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1171
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 16/12/2013 22:34

Arrel de la nova posada en marxa dels trens directes, conseqüencies com acortament del Talgo Mare Nostrum que circulara fins Barcelona.
Imatge
http://www.flickr.com/photos/raulitinbcn/11406634923/


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dilluns 16/12/2013 22:49

Si s`haguessin comprats nous(aquesta era l`idea inicial) tambe haguessin hagut critiques,si es van elegir els Alsthom era perque iguals que els TGV-A,els van tindre que actualizar mecanicament a Belfort,ya que tot era original,els sistemes de senyalitzacio i electrificació franceses es van montar a La Sagra i a Belfort a part de l`actualització mecánica li van ficar els sistemes de medició........
Els Velaro Alemans no tenen res a veure amb els espanyols,els alemans eren Krauss-Maffei (Bomardier) i els espanyols Siemens.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”