Tot i que aquest cop no van marxar abans d'hora, és un cas més de possible frustració. De fet, a mi em va passar un cop.
Ahir, pels volts de l'1, volia tornar a casa amb l'N8. Pujava per Via Laietana, i en aquell moment baixava un bus de TUSGSAL atapeït de gent, i amb l'indicador frontal "ESPECIAL". Òbviament (per a nosaltres, clar; per a qui no sigui de la ciutat, o no es fixi tant en la dinàmica dels transports, pot no ser-ho tant), un N8 que no podia agafar passatge després de l'origen. Cap problema; feia molt bona nit, així que anem passejant a Pl. Catalunya pel següent (si és que s'hi pot pujar, perquè després de la finalització dels actes de la Mercè es pot esperar que continuï havent molta gent)
Doncs sí, vaig poder agafar el següent, i fins i tot seure (per pur atzar, es va aturar i va obrir portes davant meu). Vam començar la ruta, efectivament sense agafar ningú, i ni tan sols parar (perquè lògicament ningú o gairebé ningú agafa el bus només per fer aquest trajecte) en tota la Via Laietana. El bus va continuar bona parte del recorregut amb molt alta ocupació, i no podia veure si quan s'aturava en una parada pujava gent, o només en baixava, i més tard tampoc no m'hi vaig fixar. En arribar a la Verneda, quan vaig baixar, ja estava força buit (inclús amb bastants seients lliures), i per això em va sorprendre que continuava amb el rètol "ESPECIAL" al davant (lateral i posterior apagats)
Això vol dir que no va agafar ningú en tot el recorregut, i em sembla força malament. Si tenim en compte que l'anterior, com a mínim, ja anava així, ves a saber quants N8 hauria de deixar passar potencialment algú que l'esperés a la part central del recorregut. A mi, de fet, em va passar un cop fa uns anys, a l'alçada de la Vila Olímpica, i en aquell cas ja no anava pas complet, perquè acabava de baixar-ne molta gent que hi anava "de marxa".
Quin protocol deu ser aquell que mou a posar l' "ESPECIAL" quan està tot ple, i no treure'l en cap moment quan ja fa estona que al bus hi cap gent? Alternativa de transport per a la gent que l'utilitza en punts "no saturats" de la línia? (no, no hi havia pas "reforç per esdeveniment especial")
👍0👎0