Els horaris són els típics x:10, x:30, x:50. Sovint l'agafo ja a Via Laietana, i és tot just l'hora de sortida de Pl. Catalunya, la qual cosa vol dir que ha sortit abans d'hora. Anit, però, va ser "el colmo". Arribat a Pl. Catalunya amb l'últim Metro de la L3, vaig calcular que tenia temps de sobres fins a les 0:30 per entrar un moment en un bar. En sortir, veig l'N8 al fons, i mentre camino cap a la parada... veig com marxa! El meu rellotge marcava les 0:26, i precisament al matí havia comprovat que va 2 minuts avançat respecte els senyals horaris de la ràdio. És a dir, que el bus va sortir a les 0:24, ni més ni menys que amb 6 minuts d'antel·lació!
Val a dir que, a banda de la frustració que produeix saber que t'has d'esperar entre 20 i 25 minuts més el següent bus, això malmet aquella teoria de que els Nitbus arriben, si fa no fa, a la mateixa hora a Pl. Catalunya, i permeten fàcilment el transbordament cap a altres línies. Pots arribar amb una altra línia a les 0:25, i mentre creues la plaça pensant que arribes amb 5 minuts de marge... l'altre bus marxa abans d'hora!, i et deixa amb un pam de nassos.
A què obeeix aquest comportament? Guanyar temps de descans a l'extrem de línia?






