El tambor de les Glòries desapareixerà durant el 2013
El nou Govern recupera un projecte del 2007 i preveu enderrocar l'anell viari si Adif hi dóna el permís
[...]El projecte del 2007 que s'acaba de recuperar planteja enderrocar l'anell viari i fer subterrànies la Gran Via i la Diagonal, que passarien per sota la plaça, ocupant l'espai que inicialment anava destinat a l'intercanviador. En superfície, en lloc de l'anell viari que es va construir pels Jocs Olímpics, hi haurà un gran parc rectangular envoltat d'equipaments públics.
Per fer possible aquest projecte, a part dels diners, cal convèncer Adif que el túnel ferroviari que hi ha entre Glòries i l'Estació de França no és necessari i que pot passar a millor vida. Segons Vives, les negociacions van pel bon camí i l'Ajuntament de Barcelona està convençut que Adif acceptarà aquesta modificació. Suprimint l'intercanviador a Glòries (gràcies a la Sagrera) la transformació de la plaça és menys complicada. [...]
[...]L'Ajuntament renuncia a construir un intercanviador ferroviari al subsòl[...]







I en cas d'incidència a algun túnel passant?