Fa uns dies vaig anar a l'aeroport del Prat. Feia molts anys que no hi havia estat. De fet, d'abans de la T1.
Vaig accedir a l'aeroport en tren. Per la passarel·la (que està en un estat lamentable de conservació i manteniment, sense valorar el «tapís rodant») vaig accedir directament a la T2 (ja era hora !!!). D'allà amb l'autobús llançadora cap a la T1. Com sardines en una llauna i amb un temps de trajecte lamentable (i no critico els conductors que deuen fer el que poden). A la tornada, tot el procés a la inversa.
Dades: plena ocupació del tren (463+465) entre Sants i l'Aeroport (agost). Una quantitat molt significativa del passatge, a l'autobús llançadora per accedir a la T1 (que, com he dit es queda petit).
Observacions
1.- Si gran part del passatge que arriba en tren a l'Aeroport te com a destinació la T1, els autobusos llançadora T1↔T2 van «a petar», i els trens arriben cada mitja hora ¿per què no tornen a implantar autobusos llançadora directes entre l'estació i la T1 coordinats amb els horaris dels trens? Estalviarien molt de temps i descolapsarien els autobusos llançadora entre les terminals.
2.- La comunicació entre els mòduls A-B-C de la T2 pel costat terra (sense passar els controls de seguretat) s'ha de fer per l'exterior. Si la meteorologia no acompanya, la sensació és d'estar en una república bananera. En aquest sentit l'estat de conservació i manteniment de la passarel·la entre l'estació de tren i la T2 tampoc ajuda a aquesta sensació de república bananera.
3.- L'estació de tren s'ha quedat petita respecte a la quantitat d'usuaris que hi acudeixen. Si, com és el cas, només s'utilitza una de les dues vies, el col·lapse a l'andana entre la gent que baixa del tren i la que hi vol pujar és important. Altra cosa és que les barreres tarifàries no funcionin o només en funcionin algunes. La meva proposta és que, alternativament, es facin servir les dues andanes de l'estació, que sempre hi hagi un tren a punt de sortir esperant a l'estació que hi arribi el següent, i així la gent que vol marxar de l'Aeroport ja s'esperarà a dalt del tren buidant l'andana i facilitant la baixada del tren als que hi arriben. Tan bon punt s'ha aturat el tren que arriba, el que maxa pot empendre el seu camí. Això, però, te un cost: una unitat més destacada a la línia i un maquinista aturat a l'Aeroport tot el dia (de fet, un de diferent cada mitja hora).
4.- Algú hauria de demanar a TMB (o a qui en sigui el responsable) que tapi tota la senyalètica de l'estació de metro que hi ha al costat de la del tren. És patètic i confón a la gent.
5.- Cal millorar la connexió actual de la llançadora entre les dues terminals: potser cal habilitar un carril bus directe entre elles que redueixi el temps de trànsit actual. També millorar freqüències, posar busos més grans (articulats) o doblar servei en dies i hores d'alta afluència per tal que la gent no vagi tant apilada. També pot ser que jo tingui aquesta impressió per anar-hi en ple mes d'agost quan, precisament, l'aeroport rep més viatgers.
6.- No vaig tenir en cap moment la sensació que la terminal T2-B estiqués infrautilitzada, sinó tot el contrari: estava plena de gent.
De tota manera, continuo insistint en que el tren hauria de tenir parada a les dues terminals, amb accessos directes des de cadascuna d'elles (no em serveix la passarel·la), amb una configuració de les vies en raqueta per tal que els trens siguin passants en totes dues estacions alhora que canvien de sentit.
Salut !!
👍20👍0👎0
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.