Ja deixen un marge generós amb separadors respecte dels cotxes, amb tramvia estret guanyes mig metre: https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... 1b-Ed2.pdfun Ànec ha escrit: ↑Dijous 28/11/2024 15:04Vist les mesures de seguretat dels tramvies no m'estranyaria que fos forçós posar barana a tot el carrer, treient espai de vorera de tota manera.Elefant ha escrit: ↑Dijous 28/11/2024 12:38Teoòricament la catenària es podria enganxar a les façanes o sino ubicar els suports a la vorera a on hi ha també l'enllumenat públic.jgomezs ha escrit: ↑Dimecres 27/11/2024 23:44 Comentari ràpid al tema dimensions dels tramvies. Estava recordant que part de l'espai que necessita el tramvia és per culpa dels suports de la catenària.
Amb el sistema del APS i tramvies més estrets (els nostres Alstom Citadis són de 2,65m d'ample i a molts llocs de França els tenen de 2,4m o fins i tot més estrets) potser podem encabir el tramvia en poc més de l'espai de dos carrils de circulació (parades a part). Que a més els tramvies van per la via i saps exactament quin espai ocuparan, no és com un autobús que li has de deixar un marge perquè hi ha una persona amb un volant.
Quant a enganxar-ho a les façanes, tots els propietaris de les façanes han d'acceptar-ho, de la mateixa manera que passa amb el cablejat, per tant, bona sort aqui també, perque almenys quant al cablejat es el teu veí qui et dona permís, aqui t'ho demana l'administració a canvi de sisplau
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Re: Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Doncs aquest model esta molt bé per interiors de ciutat, amb mig metre de seguretat a banda i banda de la circulació del tram ocupes 6,9 metres, menys de tres carrils del "tipus Barcelona". El model del Trambaix, per exemple, ocupava més de tres carrils (9,1 metres)jgomezs ha escrit: ↑Dijous 28/11/2024 18:31Ja deixen un marge generós amb separadors respecte dels cotxes, amb tramvia estret guanyes mig metre: https://doc.atm.cat/ca/_dir_xarxa_tramv ... 1b-Ed2.pdfun Ànec ha escrit: ↑Dijous 28/11/2024 15:04Vist les mesures de seguretat dels tramvies no m'estranyaria que fos forçós posar barana a tot el carrer, treient espai de vorera de tota manera.
Quant a enganxar-ho a les façanes, tots els propietaris de les façanes han d'acceptar-ho, de la mateixa manera que passa amb el cablejat, per tant, bona sort aqui també, perque almenys quant al cablejat es el teu veí qui et dona permís, aqui t'ho demana l'administració a canvi de sisplau
Bon dia,
Torno amb una actualització de la meva proposta anterior: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 30466&z=14
Algunes de les actuacions més grans:
Desviament extensió L2 Montjuïc, degut a la poca demanda. Passaria pel Morrot i el Port de Barcelona, on es podria desenvolupar estil Canary Wharf. Xavier Trias ja va proposar desenvolupar aquesta zona, però sembla que l'han guardada al calaix:
https://beteve.cat/politica/trias-prese ... ge-social/
L3 Sud, que donaria cobertura a barris densos i serviria com una mena de línia orbital. Bifurcació a Valldaura cap a Llucmajor, Torras i Bages, Bon Pastor, Artigues i acabaria a Sant Adrià.
L7, que passaria de les mans d'FGC al Metro, es desviaria de Gràcia cap a Verdaguer, Arc de Triomf, donant cobertura a barris a prop del mar, per després agafar les vies de la L4 i pujar fins a La Sagrera.
També hi han moltes actuacions a FGC i Rodalies, especialment a FGC, on adjunto un esquema que he fet (PDF té més qualitat). En resum, és bastant més ambiciosa que l'última proposta que vaig fer, pero la trobo més realista. Critiqueu, que segurament ho tindré canviat l'any 2025.
Espero que us agradi,
Marc
Torno amb una actualització de la meva proposta anterior: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 30466&z=14
Algunes de les actuacions més grans:
Desviament extensió L2 Montjuïc, degut a la poca demanda. Passaria pel Morrot i el Port de Barcelona, on es podria desenvolupar estil Canary Wharf. Xavier Trias ja va proposar desenvolupar aquesta zona, però sembla que l'han guardada al calaix:
https://beteve.cat/politica/trias-prese ... ge-social/
L3 Sud, que donaria cobertura a barris densos i serviria com una mena de línia orbital. Bifurcació a Valldaura cap a Llucmajor, Torras i Bages, Bon Pastor, Artigues i acabaria a Sant Adrià.
L7, que passaria de les mans d'FGC al Metro, es desviaria de Gràcia cap a Verdaguer, Arc de Triomf, donant cobertura a barris a prop del mar, per després agafar les vies de la L4 i pujar fins a La Sagrera.
També hi han moltes actuacions a FGC i Rodalies, especialment a FGC, on adjunto un esquema que he fet (PDF té més qualitat). En resum, és bastant més ambiciosa que l'última proposta que vaig fer, pero la trobo més realista. Critiqueu, que segurament ho tindré canviat l'any 2025.
Espero que us agradi,
Marc
- Fitxers adjunts
-
- Esquema_FGC_2060.pdf
- (57.61 KiB) S’ha baixat 163 vegades
Mapa fantasia del Metro: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 30466&z=14
-
- N5
- Entrades: 107
Pel que fa a FGC, caldria passar la Llobragat-Anoia a UIC com a primera actuació, que portaria bastants anys d'afectacions, no? Perquè adaptar tota la flota a ample variable i situar dos canviadors d'ample, un entre Espanya i Gràcia (S4/S5/S8/L8) i un entre Roc Blanc i Abrera (S4) ho veig caríssim i complicat, sobretot a nivell de futures ampliacions. Tot i això, el futur del ferrocarril espanyol passa indiscutiblement per implantar l'ample UIC a tota la xarxa, així que si no es fa ara s'acabarà fent més endavant.
I com a mínim a la B-V (la LL-A no l'he agafat més de cinc cops en la meva vida i no la conec prou), trobo que caldrien alguns serveis semidirectes, però pel que fa al recorregut, ho trobo una molt bona proposta.
I com a mínim a la B-V (la LL-A no l'he agafat més de cinc cops en la meva vida i no la conec prou), trobo que caldrien alguns serveis semidirectes, però pel que fa al recorregut, ho trobo una molt bona proposta.
Sí, haurà de ser una de les actuacions més grans que ha fet FGC. La línia Vallès era d'ample ibèric i es va reformar a UIC el 1905 (119 anys, ja!) però òbviament amb una demanda molt més baixa que la de Llobregat-Anoia al 2024. Es preveu que la nova flota vingui al 2030, no sé encara si serà d'ample mètric o UIC. https://www.3cat.cat/324/fgc-renovara-l ... a/3327209/ Una pena que no es consideri el transbord a Martorell, perquè la reforma d'ample podria vindre en fases (fase 1 barcelona-martorell, utilitzant els 112 existents per incrementar la demanda martorell-manresa/igualada, fase 2 la resta?), però tot es veurà més clar en uns anys.Nen de Gràcia ha escrit: ↑Dissabte 21/12/2024 21:07 Pel que fa a FGC, caldria passar la Llobragat-Anoia a UIC com a primera actuació, que portaria bastants anys d'afectacions, no? Perquè adaptar tota la flota a ample variable i situar dos canviadors d'ample, un entre Espanya i Gràcia (S4/S5/S8/L8) i un entre Roc Blanc i Abrera (S4) ho veig caríssim i complicat, sobretot a nivell de futures ampliacions. Tot i això, el futur del ferrocarril espanyol passa indiscutiblement per implantar l'ample UIC a tota la xarxa, així que si no es fa ara s'acabarà fent més endavant.
Mapa fantasia del Metro: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 30466&z=14
M'agrada la idea de la línia radial fins a Montigalà, i l'allargament de la L10 per Badalona. Lo de la branca de la L3 no ho veig clar, és car construir per sota de barris tan densament construïts, i fer-ho amb una branca vol que només tens la meitat de freqüència i no l'aprofites del tot.
També m'agrada la idea de separar la L7, però a la línia de costa no hi viu tanta gent, potser aniria millor una línia de tramvia o de bus allà.
De canviar la LL-A ac ample UIC, m'agrada la idea de fer una línia circular, el problema és que les línies fins a Manresa i Igualada estan plenes de corbes tancades aprofitant l'ample estret, caldria rectificar completament aquells recorreguts (la qual cosa també els faria guanyar velocitat, tot sigui dit).
De la L2 pel Morrot, precisament el desenvolupament nou que s'està fent per aquella zona és el de la Marina del Prat Vermell, pel qual precisament es vol allargar la L2 per Foc (tot i que és d'aquestes coses que s'anuncien cada X anys i mai saps quan va de debò).
També m'agrada la idea de separar la L7, però a la línia de costa no hi viu tanta gent, potser aniria millor una línia de tramvia o de bus allà.
De canviar la LL-A ac ample UIC, m'agrada la idea de fer una línia circular, el problema és que les línies fins a Manresa i Igualada estan plenes de corbes tancades aprofitant l'ample estret, caldria rectificar completament aquells recorreguts (la qual cosa també els faria guanyar velocitat, tot sigui dit).
De la L2 pel Morrot, precisament el desenvolupament nou que s'està fent per aquella zona és el de la Marina del Prat Vermell, pel qual precisament es vol allargar la L2 per Foc (tot i que és d'aquestes coses que s'anuncien cada X anys i mai saps quan va de debò).
Fa uns dies em vaig topar amb els renders de la nova estació de Gràcia per a la L8, i ho vull enllaçar amb el famosíssim tema del canvi de ramal L4-L3.
Una de les principals objeccions a aquest projecte és que realment la millora de connectivitat derivada d'aquesta actuació és mínima o inexistent. Ara estem ampliant la L8 a Gràcia i estem rumiant si arribar a Joanic per enllaçar la L4.
Oportunitat perduda. Qui ha decidit fer l'estació de la L8 al sud en comptes d'al nord de la del metrovallès? si s'hagués fet sota el carrer de l'oreneta, a més de reduïr trajecte per uns metres, podriem haver fet un intercanviador Gràcia-Fontana, que des de la nova estació fins a l'andana de fontana serien uns 150-metres reduïbles si movem una mica l'andana cap a baix.
La L8 ja comunica a plaça espanya amb la L3, però no amb la L4. Si fessim el canvi L3-L4 com s'ha proposat infinitat de vegades, ja sigui per colom o per passeig de gràcia, millorariem considerablement la connectivitat de tot arreu per on passen aquests dos ramals amb el vallès i el Baix Llobregat sense necessitar una altra tunelada multimilionària, sobretot si es fa per Colom.
qui ha decidit fer aquesta ampliació per travessera de gràcia? s'ha considerat fer un intercanviador Gràcia Fontana?
Una de les principals objeccions a aquest projecte és que realment la millora de connectivitat derivada d'aquesta actuació és mínima o inexistent. Ara estem ampliant la L8 a Gràcia i estem rumiant si arribar a Joanic per enllaçar la L4.
Oportunitat perduda. Qui ha decidit fer l'estació de la L8 al sud en comptes d'al nord de la del metrovallès? si s'hagués fet sota el carrer de l'oreneta, a més de reduïr trajecte per uns metres, podriem haver fet un intercanviador Gràcia-Fontana, que des de la nova estació fins a l'andana de fontana serien uns 150-metres reduïbles si movem una mica l'andana cap a baix.
La L8 ja comunica a plaça espanya amb la L3, però no amb la L4. Si fessim el canvi L3-L4 com s'ha proposat infinitat de vegades, ja sigui per colom o per passeig de gràcia, millorariem considerablement la connectivitat de tot arreu per on passen aquests dos ramals amb el vallès i el Baix Llobregat sense necessitar una altra tunelada multimilionària, sobretot si es fa per Colom.
qui ha decidit fer aquesta ampliació per travessera de gràcia? s'ha considerat fer un intercanviador Gràcia Fontana?
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 66
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Jo no entenc perquè no es fa directament fins a Glòries. Fins a Parc del Besòs entenc que es un percal, però deixar-ho a Gràcia podent fer una orbital interior...unÀnec ha escrit:Fa uns dies em vaig topar amb els renders de la nova estació de Gràcia per a la L8, i ho vull enllaçar amb el famosíssim tema del canvi de ramal L4-L3.
home, no li veig gairebé l'avantatge. la L8 a Espanya fa correspondència amb la L1 i la L3. Portant-la a Gràcia guanyem interconnexió Lobregat-Vallès i un enllaç amb la L5. La meva proposta és a més transformar gràcia en un intercanviador també amb la L4 però no serà.LeoMetropol ha escrit: ↑Dimecres 28/05/2025 17:03
Jo no entenc perquè no es fa directament fins a Glòries. Fins a Parc del Besòs entenc que es un percal, però deixar-ho a Gràcia podent fer una orbital interior...
Portar la L8 a la Sagrada Família ajuda si de de la L8 has d'anar a Sant Martí o Badalona (i viceversa), però a Glòries no li veig més utilitat que la d'anar específicament a Glòries perque la L1 ja la tens a Espanya i a Catalunya
Això em recorda que en algun lloc vaig llegir que, al dissenyar recorreguts de transport públic, quan dues línies es troben, és millor fer que es creuin que fer que es toquin tangencialment. El concepte és que així tens reconeguts més "rectes" i que per tant connecten sense transbord punts més allunyats. A Barcelona, els transbords tangencials que tenim són:unÀnec ha escrit: ↑Dimecres 28/05/2025 16:20 La L8 ja comunica a plaça espanya amb la L3, però no amb la L4. Si fessim el canvi L3-L4 com s'ha proposat infinitat de vegades, ja sigui per colom o per passeig de gràcia, millorariem considerablement la connectivitat de tot arreu per on passen aquests dos ramals amb el vallès i el Baix Llobregat sense necessitar una altra tunelada multimilionària, sobretot si es fa per Colom.
- Plaça de Sants L1-L5
- Passeig de Gràcia L3-L4
- Sagrada Família L2-L5
- Sagrera L1-L5
Com a curiositat m'ha donat per fer un mapa(molt cutre) de com seria el metro de Barcelona si tots els transbords fossin creuant línies, la veritat que sembla tenir força sentit.
L1: Cornellà Centre - Vall d'Hebron
L2: Paral·lel - Fondo
L3: Trinitat Nova - La Pau
L4: Trinitat Nova - Zona Universitària
L5: Hospital de Bellvitge - Badalona Pompeu Fabra
Només he creuat línies de TMB, ara em ve el dubte que potser encara tindria més sentit creuar la L6 amb la L3 a Diagonal, i llavors tenir Sarrià - La Pau i Trinitat Nova - Catalunya
- LeoMetropol
- N4
- Entrades: 66
- Ubicació: Santa Coloma (L1 L9) / Cardedeu (R2)
- Contacta:
Posava el límit a Glòries perque fer una extensió de cop Espanya - Parc del Besòs entenc que és massa, però em referia a, dins de la previsió d'ampliació que tenen pensat fer de la L8, no fer només tres parades, tapar-ho tot i tornar a obrir en 15-20 anys per fer-ne tres mésunÀnec ha escrit:home, no li veig gairebé l'avantatge. la L8 a Espanya fa correspondència amb la L1 i la L3. Portant-la a Gràcia guanyem interconnexió Lobregat-Vallès i un enllaç amb la L5. La meva proposta és a més transformar gràcia en un intercanviador també amb la L4 però no serà.LeoMetropol ha escrit: ↑Dimecres 28/05/2025 17:03
Jo no entenc perquè no es fa directament fins a Glòries. Fins a Parc del Besòs entenc que es un percal, però deixar-ho a Gràcia podent fer una orbital interior...
Portar la L8 a la Sagrada Família ajuda si de de la L8 has d'anar a Sant Martí o Badalona (i viceversa), però a Glòries no li veig més utilitat que la d'anar específicament a Glòries perque la L1 ja la tens a Espanya i a Catalunya
-
- N4
- Entrades: 40
Jo personalment segueixo pensant que enviar-la fins al Besòs, tenint en compte que la demanda de la zona la serveixen sense cap mena de problema Tram+L4, és perdre l'oportunitat d'expandir suburbans cap al Vallès Oriental.LeoMetropol ha escrit: ↑Dimecres 28/05/2025 17:03 Jo no entenc perquè no es fa directament fins a Glòries. Fins a Parc del Besòs entenc que es un percal, però deixar-ho a Gràcia podent fer una orbital interior...
Fa mesos vaig fer una proposta una mica fluixa que algú altre em va aconsellar modificar i trobo que el resultat va quedar molt bé, enviant la LL-A pel túnel de la L4+L11 des de Joanic per fer-la anar cap al Vallès.
També s'ha proposat fer-la anar pel túnel de Meridiana, amb modificacions i millores a Rodalies.
Que solucions alternatives no en falten, vaja, i crec que serien molt més útils a mitjà i llarg termini que enviar-la al Besòs.
I crec que ajudaria més perquè els grans reptes de Barcelona ara mateix són 2, en la meva opinió: descentralitzar a les altres àrees metropolitanes de Catalunya per evitar el col·lapse, i ampliar el TP a les regions suburbanes per evitar el col·lapse.
"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"
Molt interessant, si que ha acabat tenint força sentit. Mai havia pensat en els intercanviadors Sagrera i Sants d'aquesta manera.jgomezs ha escrit: ↑Dijous 29/05/2025 0:36Això em recorda que en algun lloc vaig llegir que, al dissenyar recorreguts de transport públic, quan dues línies es troben, és millor fer que es creuin que fer que es toquin tangencialment. El concepte és que així tens reconeguts més "rectes" i que per tant connecten sense transbord punts més allunyats. A Barcelona, els transbords tangencials que tenim són:unÀnec ha escrit: ↑Dimecres 28/05/2025 16:20 La L8 ja comunica a plaça espanya amb la L3, però no amb la L4. Si fessim el canvi L3-L4 com s'ha proposat infinitat de vegades, ja sigui per colom o per passeig de gràcia, millorariem considerablement la connectivitat de tot arreu per on passen aquests dos ramals amb el vallès i el Baix Llobregat sense necessitar una altra tunelada multimilionària, sobretot si es fa per Colom.
Com a curiositat m'ha donat per fer un mapa(molt cutre) de com seria el metro de Barcelona si tots els transbords fossin creuant línies, la veritat que sembla tenir força sentit.
El de Sagrada Familia és un cas extrem d'inconveniència, on probablement més gent fa el trasbordament de la que es queda al seu tren, sense parlar-ne del benefici general que suposaria per la zona nord de Barcelona que la L3 tingués uns millors intercanviadors.
Fent el canvi L1-L5 a Sants amb l'ampliació al prat quedaria un bon recorregut , sobretot si va a Badalona, tot i que l'actual ja va bé
El que no acabo de veure és el de la Sagrera, casi que em sembla millor com està ara
-
- N5
- Entrades: 107
El principal problema que hi veig és la diferència d'ample de via entre l'L1 (ibèric antic, 1674 mm) i la resta de la xarxa de metro (internacional, 1435 mm). S'hauria de reformar la línia completa per a poder-ho fer. I el tema material rodant, de gàlib més ample a l'actual L1, és fins i tot més complicat.
Posats a refer línies de zero, jo abans transformaria l'L11 en un metro de debò (via doble i cinc cotxes) integrat a l'L4 (el cos per quilòmetre seria major, però és un tram molt més curt) que canviar d'ample una línia, però estic d'acord amb els creuaments a Sagrada Família i Pg. de Gràcia.
Per cert, a Diagonal hi ha dos carrers de distància entre l'L6 i l'L3, el creuament no sembla gaire possible tècnicament. A més a més, afegir l'L3 a la saturada xarxa d'FGC per una parada és complicar molt l'explotació, deixant de banda que en hora punta l'L6 ha desaparegut per deixar espai a les suburbanes.
Posats a refer línies de zero, jo abans transformaria l'L11 en un metro de debò (via doble i cinc cotxes) integrat a l'L4 (el cos per quilòmetre seria major, però és un tram molt més curt) que canviar d'ample una línia, però estic d'acord amb els creuaments a Sagrada Família i Pg. de Gràcia.
Per cert, a Diagonal hi ha dos carrers de distància entre l'L6 i l'L3, el creuament no sembla gaire possible tècnicament. A més a més, afegir l'L3 a la saturada xarxa d'FGC per una parada és complicar molt l'explotació, deixant de banda que en hora punta l'L6 ha desaparegut per deixar espai a les suburbanes.
amés reduïr l'ample de la linia més transitada del metro tampoc es gaire bona idea en cap cas.
D'aquestes actuacions l'única més aviat obligatòria és la de Sagrada Família. Tant complicat és tecnicament? s'hauria de fer un pou a rosselló i lepant
D'aquestes actuacions l'única més aviat obligatòria és la de Sagrada Família. Tant complicat és tecnicament? s'hauria de fer un pou a rosselló i lepant
Em sona que es va mencionar que TMB va fer un estudi amb la conclusió de que la quantia de viatgers que canviarien de línia respecte als que no seria aproximadament igual.
Principalment el defecte d'aquesta proposta es que es perd la connexió de l'L5 amb La Sagrera, i l'L2 no guanya tant amb aquell enllaç, ja que ve directament des del centre de la ciutat.
A veure, el mapa era ciència ficció.
A Sagrada Família, les dues línies arriben a la mateixa profunditat, i els trens poden fer rampes menys empinades que el transport de carretera, pot ser complicat, i a més en un lloc que ja està altament urbanitzat i amb d'altra infrastructura al voltant (com una línia de tren d'alta velocitat o la mateixa Sagrada Família).
Plaça de Sants i Sagrera són impossibles de canviar també, perquè en els dos casos hi ha les línies de Rodalies pel mig. Passeig de Gràcia és un altre lloc amb molta infrastructura pel mig (inclòs el parking SABA que tothom ha de rodejar per fer el transbord).
algú podria dir-me un altre enllaç on s'hi baixin el 50% dels viatjers per a fer trasbord? Aquest és el tema.Elefant ha escrit: ↑Dijous 29/05/2025 16:15Em sona que es va mencionar que TMB va fer un estudi amb la conclusió de que la quantia de viatgers que canviarien de línia respecte als que no seria aproximadament igual.
Principalment el defecte d'aquesta proposta es que es perd la connexió de l'L5 amb La Sagrera, i l'L2 no guanya tant amb aquell enllaç, ja que ve directament des del centre de la ciutat.
No només és el que guanya o perd la L5 sino també el que guanyen la L3 i L4 només amb el canvi de la L5. La L2 jo crec que hi guanya més encara; ara per ara no té enllaç amb la L9/10.
De fet seria moltíssim el que la L2 guanyaria. Amb el canvi guanyaria que des de qualsevol parada de la L2/L5 faries la ruta ideal amb només un trasbord excepte a les 5 parades úniques de la L9 Nord des de la L5 mentre que amb l'actual L2 per a la majoria de destins el millor es fer dos trasbords. L'actual L2 és força deficient i encara ho será més amb l'enllaç L8-Gràcia i L1-Badalona (futur llunyà).
El canvi només faria perdre Cobertura directa de Sagrera a zones molt poblades de la L5, però la L5 ja Passa per Sants que té totes les connexions que passen per la Sagrera, per tant només perdrien aquells que viuen en un tram molt petit de la L5 (3 parades?)
Així em sebla veure-ho a mi
si no m'equivoco a sagrada familia els tunels passen molt a prop, distancia mínima, però no es tractaria de fer el canvi just a davant de les estacions, on s'encreuen, sino sota la cruïlla Lepant-Rosselló, uns 200 metres més a davant. Si hi haguessin 10 metres de diferència, que dubto que hi arribi, seria una pendent de només el 5%, a més és una distancia que de totes maneres es pot allargar ja que no es reuarien els tunels sino que passarian un al costat de l'altre.jgomezs ha escrit: ↑Dijous 29/05/2025 18:47A veure, el mapa era ciència ficció. [ho sé]
A Sagrada Família, les dues línies arriben a la mateixa profunditat, i els trens poden fer rampes menys empinades que el transport de carretera, pot ser complicat, i a més en un lloc que ja està altament urbanitzat i amb d'altra infrastructura al voltant (com una línia de tren d'alta velocitat o la mateixa Sagrada Família).
Plaça de Sants i Sagrera són impossibles de canviar també, perquè en els dos casos hi ha les línies de Rodalies pel mig. Passeig de Gràcia és un altre lloc amb molta infrastructura pel mig (inclòs el parking SABA que tothom ha de rodejar per fer el transbord).
Hi ha de casualitat algun planol subterrani de Barcelona?
Si amb la situació actual la meitat de viatgers fan trasbordament, pèro creuant les línies ho faria l'altre meitat, doncs evidentment no té molt sentit de fer-ho.unÀnec ha escrit: ↑Dijous 29/05/2025 18:51algú podria dir-me un altre enllaç on s'hi baixin el 50% dels viatjers per a fer trasbord? Aquest és el tema.Elefant ha escrit: ↑Dijous 29/05/2025 16:15Em sona que es va mencionar que TMB va fer un estudi amb la conclusió de que la quantia de viatgers que canviarien de línia respecte als que no seria aproximadament igual.
No només és el que guanya o perd la L5 sino també el que guanyen la L3 i L4 només amb el canvi de la L5. La L2 jo crec que hi guanya més encara; ara per ara no té enllaç amb la L9/10.
De fet seria moltíssim el que la L2 guanyaria. Amb el canvi guanyaria que des de qualsevol parada de la L2/L5 faries la ruta ideal amb només un trasbord excepte a les 5 parades úniques de la L9 Nord des de la L5 mentre que amb l'actual L2 per a la majoria de destins el millor es fer dos trasbords. L'actual L2 és força deficient i encara ho será més amb l'enllaç L8-Gràcia i L1-Badalona (futur llunyà).
El canvi només faria perdre Cobertura directa de Sagrera a zones molt poblades de la L5, però la L5 ja Passa per Sants que té totes les connexions que passen per la Sagrera, per tant només perdrien aquells que viuen en un tram molt petit de la L5 (3 parades?)
Així em sebla veure-ho a mi