http://www.cccb.org/ca/exposicio-cerda_ ... ecte-29912
He vist a les notícies de TV3 una mena d'audiovisual relacionat amb el metro, però no he trobat informació a la web.
Hora i data actual: 25 juny 2026, 19:08
Entrada Autor: metring » 20 oct. 2009, 15:12

Entrada Autor: Vilarrubla » 26 oct. 2009, 17:17
1848 Construcció del ferrocarril de Mataró a Barcelona
1854-1859 Ferrocarril a Molins de Rei, Martorell i a Granollers
1863 Inauguració de la línia de ferrocarril de Catalunya a Sarrià
1872 Primera línia Rambla- passeig de Gràcia- Gran de Gràcia amb deu tramvies de cavall
1881 Inauguració de la línia de ferrocarril Barcelona-Vilanova
1899 Primer tramvia elèctric a la ciutat
1902 Inauguració del baixador del ferrocarril de passeig de Gràcia-Aragó
1906 Primeres línies regulars d’autobusos plaça de Catalunya- plaça de Lesseps- plaça de Trilla
1912 Inauguració de la línia de ferrocarril Barcelona- Martorell
1919 Línia de ferrocarril Barcelona- Martorell- Igualada i Manresa
1910 Primers taxis en circulació
1916 Entra en funcionament la línia Sarrià- les Planes
1910 Primeres proves de vol a Barcelona
1924 i 1926 Inauguració de les línies del metro de Lesseps i Transversal
1929 Primer semàfor als carrers Balmes- Provença
1944 El Ministerio de Obras Públicas aprova el Plan de accesos a Barcelona, que inclou l’autovia de Castelldefels
1941-1963 Xarxa de troleibusos
1948 Primer vol comercial entre Barcelona i Nova York
1962 Cobriment del carrer Aragó
1967 Obertura al trànsit de la Meridiana
1969 Inauguració de la línia 5 del metro
1969 Inauguració de l’autopista Barcelona- Granollers
1971 Tanquen les darreres línies de tramvies
1974 Primer viatge amb Talgo Barcelona- París
1974 Inauguració del pont aeri a Madrid
1979 Nova estació de Renfe a Sants
1986 Pla de la Vila Olímpica al Poblenou, aprovació definitiva
1988-1993 Pla Diagonal- Poblenou
1992 Inauguració de les rondes de Barcelona
1997 Primer tram de reintroducció del tramvia a la Diagonal
1991 Inauguració del túnel de Vallvidrera
1991 Inauguració de la nova terminal del pont aeri, de R. Bofill
2004 Entra en funcionament el Trambaix per la Diagonal
2001 Integració tarifària del transport
2008 El TGV arriba a Barcelona
Entrada Autor: metring » 28 oct. 2009, 13:52
Entrada Autor: elbandero » 16 nov. 2009, 23:03
Entrada Autor: elbandero » 16 nov. 2009, 23:05
Entrada Autor: buertu » 17 nov. 2009, 00:45
Entrada Autor: Platanito » 17 nov. 2009, 09:24
Entrada gratuita d'11 a 14 hores amb el carnet de les biblioteques de la Diputació:buertu ha escrit:Jo hi vaig anar fa un parell de dijous.
Dir que no és gratis. El preu és 4,50€, i 3,40€ reduit. Segons he pogut veure a la pagina web, és gratuit entrar el primer dimecres de cada mes, els dijous de 20 a 22 i els diumenges de 15 a 20.
La veritat és que estic d'acord amb el que diu en elbandero, és totalment recomanable anar-hi. Hi té uns quants plànols i maquetes que estan molt bé.
Entrada Autor: buertu » 20 nov. 2009, 00:56
Vaja, si ho hagués sapigut, hauria pogut entrar totalment de franc!Platanito ha escrit: Entrada gratuita d'11 a 14 hores amb el carnet de les biblioteques de la Diputació:
http://www.diba.cat/biblioteques/guia/s ... sp?Codi=27

Entrada Autor: Santfeliuenc » 24 nov. 2009, 07:56
Entrada Autor: metring » 24 nov. 2009, 09:35
A qualsevol biblioteca de la xarxa de biblioteques populars de la Diputació de Barcelona. És gratuït i ni tant sols cal fotografia. Només cal presentar el DNI i donar dades. És més, el pots fer des d'aquesta web http://sinera.diba.cat/screens*cat/formulari3_cat.html i anar-lo a recollir a la biblioteca que tu triïs quan omplis el formulari.bitxofo ha escrit:^^I a on es treu el carnet de biblioteques de la Dipu?
Ahora es de color blanco y granateSantfeliuenc ha escrit:Hola,
En cualquier biblioteca de la diputación, vas con tu DNI, pides quete hagan el carnet y te lo hacen al momento. Es una especie de plático azul de mala calidad con tu nombre y una pegatina blanca detrás con un código de barras.
Saludos,
Sergio

Entrada Autor: Santfeliuenc » 24 nov. 2009, 09:55

Entrada Autor: Santfeliuenc » 24 nov. 2009, 10:16
Entrada Autor: metring » 24 nov. 2009, 10:18
Entrada Autor: faristol » 20 gen. 2010, 09:45
Entrada Autor: Guigui » 20 gen. 2010, 13:52
Millor: f.k.a. Banco, a.k.a. Beatas.👍35faristol ha escrit:[...] el simulacre d'estacio sota la plaça Moura (A.K.A. Banco)
Torna a “Trobades i esdeveniments”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026