Línia III i III-B

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23692
Ubicació: Fabra i Puig

Línia III i III-B

Entrada Autor: metring » 19 nov. 2009, 23:14

Obro tema per parlat de quan la línia 3 estava dividida en dues parts. Començo amb un petit article de La Vanguardia, per recordar els motius per aquesta divisió:

http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 12-025.pdf

Interrupción del servicio del "metro" entre Plaza de Cataluña y Atarazanas

Se realizan obras para acoplar trenes de mayor amplitud en la línea del "Gran Metro"

Ante el hecho de la interrupción del servicio de! «metro» entre Cataluña y Atarazanas,-el Consejo Coordinador de los Transportes Municipales de Barcelona indica que esta circunstancia se debe a la necesidad de acoplar los trenes de fabricación más moderna, serie. 1000, que por su amplitud no era posible que pasaran por la antigua línea del «Gran Metro», debiéndose efectuar hasta ahora un transbordo a la altura de la estación Poblé Sec.
Con el fin de evitar este transbordo, se hacen obras de ampliación de las antiguas estaciones del «Gran Metro» para acondicionarlas a la amplitud adecuada. Igualmente debe trasladarse la toma de corriente de «catenaría» a tercer raíl, implicando la paralización de la circulación de trenes de una parte de la línea. Estas obras proseguirán hasta conseguir que la línea III, desde Lesseps hasta Zona Universitaria, tengan las mismas características y puedan circular los trenes citados .de la serié 1000. Esto supondrá una serie de molestias a los usuarios que se paliarán, por una parte, con un refuerzo de autobuses en los tramos donde se realicen las obras y por otra parte se aconseja a los usuarios que efectúen los transbordos para llegar a sus puntos de destino con las. líneas V y I, concretamente en las estaciones Roma, España, Cataluña y Diagonal.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » 20 nov. 2009, 18:45

Si no vaig errat, aquest molest transbord va durar uns cinc anys... que es diu ràpid.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23852
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 20 nov. 2009, 19:21

Doncs pels meus records, sembla que n'hagin sigut molts més.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » 20 nov. 2009, 21:30

Guigui ha escrit:Doncs pels meus records, sembla que n'hagin sigut molts més.
Parlo sense saber, en aquella època era molt petit i no freqüentava la línia, però tinc entés que això va durar fins al 82, i el retall de diari és del 77...


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23852
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 20 nov. 2009, 21:36

No, si no t'ho nego pas. Simplement es tractava d'una apreciació subjectiva.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » 21 nov. 2009, 14:49

extret de la wiki del transport català (la nostra):

15 juliol 1975: inauguració del tram Sants-Estació - Pueblo Seco. Lesseps – Pueblo Seco era la LIII i Zona Universitària – Pueblo Seco era la LIIIB
5 de juny 1982: unificació de l'explotació de les línies 3 i 3B.

L'enllaç va durar 7 anys (- un mes).



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » 21 nov. 2009, 15:49

El LLOP ha escrit:extret de la wiki del transport català (la nostra):

15 juliol 1975: inauguració del tram Sants-Estació - Pueblo Seco. Lesseps – Pueblo Seco era la LIII i Zona Universitària – Pueblo Seco era la LIIIB
5 de juny 1982: unificació de l'explotació de les línies 3 i 3B.

L'enllaç va durar 7 anys (- un mes).
Ok, doncs dos anys més, en Guigui tenia raó. Gràcies.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » 21 nov. 2009, 20:45

A la noticia que amb que s'ha obert el fil posa:

Con el fin de evitar este transbordo, se hacen obras de ampliación de las antiguas estaciones del «Gran Metro» para acondicionarlas a la amplitud adecuada.

Aquestes obres d'ampliació per adequar-les a l'amplitud adequada, varen ser allargar les anadanes?

Si es que si segurament aquesta foto que va penjar metring al fil "Les rajoles de fontana" deu ser d'aquesta època.

A la noticia també posa que el transbordament s'havia de fer a Poble Sec, però era a Paral·lel, no?
Fitxers adjunts
enrajolatdiagonal.jpg
(93.96 KiB) S’ha baixat 865 vegades


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » 21 nov. 2009, 20:51

elbandero ha escrit:A la noticia que amb que s'ha obert el fil posa:

Con el fin de evitar este transbordo, se hacen obras de ampliación de las antiguas estaciones del «Gran Metro» para acondicionarlas a la amplitud adecuada.

Aquestes obres d'ampliació per adequar-les a l'amplitud adequada, varen ser allargar les anadanes?

Si es que si segurament aquesta foto que va penjar metring al fil "Les rajoles de fontana" deu ser d'aquesta època.

A la noticia també posa que el transbordament s'havia de fer a Poble Sec, però era a Paral·lel, no?
La foto es va fer entre el desembre del 1968 i l'octubre del 1969, ja que segons la wiki del transport català aquest va ser el periode de les obres a Diagonal.

El transbordament es feia a l'estació de "Pueblo Seco", actual estació de Paral·lel.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » 22 nov. 2009, 15:51

BCN2008 ha escrit:
elbandero ha escrit:A la noticia que amb que s'ha obert el fil posa:

Con el fin de evitar este transbordo, se hacen obras de ampliación de las antiguas estaciones del «Gran Metro» para acondicionarlas a la amplitud adecuada.

Aquestes obres d'ampliació per adequar-les a l'amplitud adequada, varen ser allargar les anadanes?

Si es que si segurament aquesta foto que va penjar metring al fil "Les rajoles de fontana" deu ser d'aquesta època.

A la noticia també posa que el transbordament s'havia de fer a Poble Sec, però era a Paral·lel, no?
La foto es va fer entre el desembre del 1968 i l'octubre del 1969, ja que segons la wiki del transport català aquest va ser el periode de les obres a Diagonal.

El transbordament es feia a l'estació de "Pueblo Seco", actual estació de Paral·lel.
la foto és de març de 1969.



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » 06 des. 2009, 02:22

L'actual Línia 3 va estar partida en dos durant uns anys (línies III i IIIB) a causa de la incomptabilitat de gàlib (més estret a la part antiga) i també de la presa de corrent (catenària a la part antiga, tercer carril a la part nova). El transbordament es feia a l'estació de "Pueblo Seco", aprofitant que ja hi havia la infraestructura feta per la futura Línia 2.

Les obres a què es refereixen van consistir essencialment en ampliar una mica el gàlib (fixeu-vos que els trens 300 més antics tenien un gàlib més estret) i canviar el sistema de presa de corrent. Es van anar fent sense interrompre el servei, el que va fer que s'allarguessin una mica, i que fins el 1982 no es pogués explotar la línia com a una unitat.

Per cert, a la línia IIIB circulaven alguns trens de la sèrie 1100, que seguiren circulant per la línia 3 fins que van ficar els 3000 cap el 1986/7. Com a curiositat dir-vos que mentre circularen a la Línia 3 no dugueren remolc intermedi, pel que les composicions eren de quatre cotxes (a la sèrie 300 sí eren de cinc cotxes durant els vuitanta)



davida
N9
N9
Entrades: 1854
Contacta:

Entrada Autor: davida » 06 des. 2009, 11:20

Fins el 1982 l'estació Pueblo Seco era la estació que ara s'anomena Paral.lel.
L'actual estació de Pobla Sec fins 1982 es va dir Parlamento.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23692
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 07 des. 2009, 11:49

davidbarna ha escrit:L'actual Línia 3 va estar partida en dos durant uns anys (línies III i IIIB) a causa de la incomptabilitat de gàlib (més estret a la part antiga) i també de la presa de corrent (catenària a la part antiga, tercer carril a la part nova). El transbordament es feia a l'estació de "Pueblo Seco", aprofitant que ja hi havia la infraestructura feta per la futura Línia 2.
Però lo de les vies del costat, a on ara hi ha l'estació de la L2, no eren per apartar els trens, i no per fer estació? :? Perquè al cap i a la fi, els trens de les línies III i IIIB passaven un al costat de l'altre, a les vies de la L3, segons tenia entès.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » 07 des. 2009, 12:31

quna es refereix a l'estació de "Pueblo Seco" és l'estació de Paral.lel. L'infraestructura de la L2 (actual estació Paral.lel L2) es feia servir com a apartador/rentador i dipòsit de tren de la línia 3b.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » 07 des. 2009, 13:14

El LLOP ha escrit:quna es refereix a l'estació de "Pueblo Seco" és l'estació de Paral.lel. L'infraestructura de la L2 (actual estació Paral.lel L2) es feia servir com a apartador/rentador i dipòsit de tren de la línia 3b.
I fins poc abans de l'inauguració de la L2 encara s'hi podien veure de rasquilló 3000s aparcats...


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » 07 des. 2009, 20:04

El LLOP ha escrit:quna es refereix a l'estació de "Pueblo Seco" és l'estació de Paral.lel. L'infraestructura de la L2 (actual estació Paral.lel L2) es feia servir com a apartador/rentador i dipòsit de tren de la línia 3b.
Jo pensava que a les vies de la L2 hi paraven els trens de la LIII-B i a les vies de la L3 els trens de la LIII i que per això estaven tan properes per a poder fer transbords ràpids i que després els trens de la LIII-B accedien per l'actual ramal de servei L2-L3.

Així doncs tant la LIII com la LIII-B paraven els trens a les vies de la L3?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23852
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 07 des. 2009, 20:11

No. Ja havies deduït bé. La línia IIIB sortia de l'actual andana L2, i la línia III de la de l'L3.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » 07 des. 2009, 20:20

Guigui ha escrit:No. Ja havies deduït bé. La línia IIIB sortia de l'actual andana L2, i la línia III de la de l'L3.
Doncs em sebla a mi que no. Segons tinc entès, des d'una via de la nau de la L3 sortien els trens de la LIII-B i de l'altra via sortien els de la LIII.
Almenys aquesta foto ho diu: http://www.transport.cat/wiki/index.php ... ral300.jpg El 300 té pantògraf, i la via del costat te 3er rail.
A més, la nau de la L2 no era dipòsit?

Saluts!



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » 07 des. 2009, 20:21

Guigui ha escrit:No. Ja havies deduït bé. La línia IIIB sortia de l'actual andana L2, i la línia III de la de l'L3.
Llavors quan el Llop ha dit "L'infraestructura de la L2 (actual estació Paral.lel L2) es feia servir com a apartador/rentador i dipòsit de tren de la línia 3b." es refereix al túnel direcció Sant Antoni?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » 07 des. 2009, 20:39

Jo pel que tenia entes, cada tren venia del seu sentit cap a l'estació actual de la L3 com ho farien en qualsevol altra estació. Els viatgers baixaven, canviaven d'andana i pujaven a l'altre tren. Llavors, els trens enlloc de tirar endavant, reculaven respectivament per la via que havien vingut i poc desprès canviaven de via, com si d'un terminal es tractés. L'actual estació de la L2 restava tancada al públic i els pasos del mur situat a l'andana comuna estaven tapiats.


Què és alló??

Respon

Torna a “Història del transport”