He vist que, en algunes estacions de FGC, hi ha màquines on es venen anticonceptius. No vull fer una enumeració de les estacions, només us poso el cas de Pl. Catalunya. Al passadís d´accés pel carrer Pelai, hi ha una d´aquestes màquines, que només ven això. Però a les andanes de l´estació, hi han unes màquines que venen anticonceptius, xiclets, patates, i begudes, tot a la mateixa màquina. No ho trobo gens bé. Estic en contra dels anticonceptius, sóc cristià i tinc una filla petita de 9 anys, encara que aquest no és el cas del tema. Ara que la meva filla vulgui comprar-se un xiclet en aquesta màquina, i que per error tregui una d´aquestes porqueries. Ahir em vaig fixar, i en aquestes màquines, a més de vendre anticonceptius, també hi venen joguines sexuals, a una capsa posava "anillo sexual para él y para ella", que no sé què pebrots és ni m´interessa saber-ho.
El que vull dir és que en una estació de tren, o millor dit de metro, no és lloc per vendre aquestes porqueries, perquè és un lloc per on passa molta gent, entre aquesta gent hi ha nens i nenes, nens i nenes que després ens pregunten als pares. Si volen vendre o posar màquines amb anticonceptius, que les posin a les discoteques o a les universitats, o millor a les farmàcies, però no a les estacions.
A més penso que aquestes porqueries s´han de conservar a una temperatura i condicions estables, no em sembla a mi que la màquina que està al passadís de sortida del carrer Pelai sigui un bon lloc per posar-la, ja que aquest lloc té molts canvis de temperatura.
No entenc quina és la intenció de vendre aquestes porqueries a les estacions, es vol fomentar encara més l´incivisme entre els usuaris? El senyor Nadal va dir ara fa un parell de setmanes per tv, tot fent-se l´amo i senyor de rodalies, que "volia pujar als trens de rodalies i veure trens nets i no bruts com van ara, i poder utilitzar els lavabos" Jo al senyor Nadal li diria: el que ha de fer primer és pujar als seus trens, primer a la linia del Vallés per veure la bruticia dels trens, sempre amb fulles de diari brutes de prensa gratuita als seients dels trens, després vagi a la linia del Llobregat-Anoia i provi d´utilitzar un lavabo dels nous trens (no es confondrà perquè tots els trens són iguals, ja no queden trens de la serie 211 en funcionament, perquè només amb 20 anys d´antiguitat vosté els ha decidit apartar del servei, trens que es van comprar amb els diners dels impostos dels ciutadans de Catalunya, i que encara podrien continuar en servei), doncs bé, per la flaira vosté podrà esbrinar a distancia on es troba el lavabo, provi d´entrar (ja no li dic d´utilitzar-lo), i provi també de seure als seients que estan al costat del lavabo. I posem també màquines de condons a les estacions perquè els viatgers puguin fornicar als trens. Això és el que li diria al senyor Nadal.
Penso escriure on faci falta, a FGC, al Síndic de greuges de la Generalitat, al Defensor del Menor, i a la premsa local de Barcelona, penso que és una vergonya la venta d´anticonceptius en un lloc públic per on passen cada dia molts nens i nenes per anar al colegi, com és una estació de tren, i més fent-ho en una mateixa màquina que ven patates i xiclets, a més de "anillos sexuales para él y para ella".
Us poso una enquesta, a veure quina és la vostra opinió.
Salutacions.