Casos encara més flagrants són els canvis entre carril central i lateral, per exemple en el 16 i 17 a la Diagonal abans de girar per Via Augusta, on s'han d'empassar entre dos i tres semàfors vermells seguits, simplement perquè algú és incapaç de coordinar-los; o a la Gran Via després de Marina cap a Glòries, on en lloc de fer com fan tots els altres vehicles, amb un carril de desviament a l'alçada de Padilla, han de canviar a Marina, havent de cedir el pas als cotxes que venen pel lateral de Gran Via; l'únic que caldria és moure de lloc la parada que ve després.
Que això estorbaria el trànsit privat? Més enllà de valoracions qualitatives, mireu quanta gent pot arribar a ocupar un autobús simple o articulat i veureu quanta gent surt perjudicada amb el sistema actual.

