http://www.lavanguardia.es/participacio ... encia.html
Tmb desconeix el concepte "presumpció d'innocència"
Cartas | 07/04/2011 - 11:52h
L'Hospitalet
Ahir a la tarda em van penalitzar amb 50€ de multa a l’estació Espanya de la L1, en una revisió massiva, per no tenir validada la meva targeta. Però jo sí que l’havia passat per la màquina a Can Serra (L1) i així ho vaig fer constar.
Davant la meva resposta, l’ agressivitat de la revisora va anar en augment, fins al punt que un altre company va haver de continuar amb la meva gestió, donat l’estat d’irascibilitat en què es trobava. Em van dir que tenia 30 dies per al·legar. Però no vaig trigar ni 15 minuts en anar a l’estació Universitat (L1) a posar la meva reclamació. Em van comentar que era massa aviat i que no podien fer res, que anés un altre dia. Increïble. He tornat avui.
Com que a les càmeres de videovigilància no puc accedir sense denúncia, he tingut la idea d’ imprimir tots els extractes bancaris de la meva targeta des del mes de desembre, entregant-los com a document adjunt. Allà es pot veure com cada 25 dies, aproximadament, compro una 50/30 i una mitja de 2 o 3 T-10 al mes.
La cara de la noia que m’ha atès a l’oficina d’Atenció al Client d’Universitat ha estat un poema. Li semblava exagerat que presentés tota aquella “paperassa” per una insignificant multa de 50€. Llavors, com defenso els meus drets? Abans de finals de mes m’han de donar una resposta. Però abans del 4 de maig he d’haver pagat. A sobre, la multa no és tal, sinó que es diu “recaptació”. No trobeu que aquí passa alguna cosa estranya?