Avui (no diré torn, ni unitat) a la L4, arriba un tren a Joanic, el qual jo agafo, el motorista (dic "el motorista" referint-me en masculí, no pel gènere de la persona**, i a aquesta també em referiré en masculí) ha entrat a l'estació amb cara d'amargat i bufant.
Al sortir, ha marxat a tota llet cap a Alfons X, fent la corba d'entrada massa brusca.
Reprenem la marxa, i també ho fa força ràpid, pocs metres abans de fer la corba d'entrada a Guinardó, fa una bona frenada, però entra correctament.
Sortim d'aquesta cap a Maragall i arriba el desastre. La primera corba, la fa ràpid i es nota, però la segona s'ha passat, i l'ATP (per fí!!!) ha aturat el tren, en plena corba peraltada.
Fins aquí, és el pa de cada dia de molts motoristes d'aquesta línia, o l'ATP l'atura aquí, o l'atura a la corba d'entrada a Guinardó, i a alguns, a plena baixada (ex. tram Alfons X - Verdaguer).
Però avui ha estat pitjor, des de que ha reprès la marxa, ha estat traccionant, frenant, torna a traccionar, torna a frenar, i així fins quasi parar a l'estació, ens hem estat així tota la recta fins l'estació, amb l'increïble molèstia que provoca al passatge, però jo estic molt bé, però hi ha altre gent, amb problemes d'esquena per exemple, que aquest mètode de conducció tan barroera fa mal.
A L5, la gran majoria que van en ATP a la baixada de Vilapicina, els para l'ATP. En canvi a L3, els cops que van amb ATP (que són sovint), gairebé mai han caçat a algú (estant-hi jo present).
Sincerament, estic cansat d'aquesta gent, ara tothom fa tot, i la qualitat és pitjor, estacions sense personal, (allà on hi ha personal, estan pendents de les seves converses que del passatge, a Vall d'Hebron L5, sempre hi ha un AAC a l'andana, va a buscar el motorista fins a mitja andana, i es posen a parlar fins que el motorista ha de marxar, i algun cop, l'afer del que parlaven, que no era rés vinculat amb l'empresa, ens va fer permetre el luxe d'acumular retard), motoristes que no saben conduir, altres AAC que els hi fas una pregunta i no saben respondre't, etc...
** He posat gènere, no se si l'altre paraula més adient, està bloquejada.