Protocol d'actuació en cas d'emergència a metro TMB
Publicat: 27 set. 2011, 19:08
Aquest diumenge vaig presenciar (per desgràcia) com actuen els treballadors del FMB en cas d'una emergència mèdica.
Em dirigia cap al castell de focs de fí de festa de La Mercè, a la L1 de metro, quan a Glòries entra un home per la porta, completament fora de sí, i cau rodó al terra del vagó (si no recordo malament, el 4026). Al no repondre a cap estímul (estava inconscient), els passatgers vam estirar de l'alarma a la següent estació, Marina.
Doncs bé. L'alarma tanca i bloqueja totes les portes, a més d'emetre un pitido. Al cap de minut, minut i mig, les portes es tornen a obrir, i l'AAC (el conductor) va venir amb la ràdio, on va informar de la situació. Van aturar el servei a tota la línia, i els panells i megafonia de les andanes ràpidament van informar de l'aturada del servei per incidència.
Al cap d'una estona (ja havien passat 5 minuts) va baixar el personal de l'estació. L'AAC no parava de preguntar per ràdio qué havia de fer, i allà ningú sabia quin protocol seguir. Cinc minuts més tard va rebre resposta per ràdio (suposo, del Centre de Control), on vaig poder escoltar:
- Desalojad el tren, y llevádlo a Sagrera.
I així ho van fer. Van desallotjar-nos del tren, l'AAC va canviar de cabina, i van emportar-se l'home dins del tren, sol, cap a Sagrera. Ja havien passat més de 15 minuts. Al minut va venir un altre comboi i es va restrablir el servei a la línia.
Desconec que va passar amb aquéll pobre home; espero que els serveis d'assistència estiguessin ja preparats a Sagrera, però, l'actuació em va deixar confús.
Em dirigia cap al castell de focs de fí de festa de La Mercè, a la L1 de metro, quan a Glòries entra un home per la porta, completament fora de sí, i cau rodó al terra del vagó (si no recordo malament, el 4026). Al no repondre a cap estímul (estava inconscient), els passatgers vam estirar de l'alarma a la següent estació, Marina.
Doncs bé. L'alarma tanca i bloqueja totes les portes, a més d'emetre un pitido. Al cap de minut, minut i mig, les portes es tornen a obrir, i l'AAC (el conductor) va venir amb la ràdio, on va informar de la situació. Van aturar el servei a tota la línia, i els panells i megafonia de les andanes ràpidament van informar de l'aturada del servei per incidència.
Al cap d'una estona (ja havien passat 5 minuts) va baixar el personal de l'estació. L'AAC no parava de preguntar per ràdio qué havia de fer, i allà ningú sabia quin protocol seguir. Cinc minuts més tard va rebre resposta per ràdio (suposo, del Centre de Control), on vaig poder escoltar:
- Desalojad el tren, y llevádlo a Sagrera.
I així ho van fer. Van desallotjar-nos del tren, l'AAC va canviar de cabina, i van emportar-se l'home dins del tren, sol, cap a Sagrera. Ja havien passat més de 15 minuts. Al minut va venir un altre comboi i es va restrablir el servei a la línia.
Desconec que va passar amb aquéll pobre home; espero que els serveis d'assistència estiguessin ja preparats a Sagrera, però, l'actuació em va deixar confús.