Un cop allà, com que em sobrava temps, vaig decidir esperar-me a l'andana. Poc després va arribar a la Sagrera (puntualment a les 19.52) un R4 amb destinació Manresa, 447 en composició simple. El tren anava ple a vessar, amb la gent dreta als passadissos. El següent tren, també amb destinació Manresa (i a diferència dels anteriors, amb parada a totes les estacions), va passar a l'horari previst (20.01) i ja no anava tan ple.
Explico aquesta història per constatar que la línia R12 és molt poc coneguda per la majoria d'usuaris de l'R4 nord, que preferiexen anar drets i arribar més tard, que no pas anar còmodament asseguts en un tren de la sèrie 470. En part és degut al fet que només hi hagi 3 trens al dia, i en part degut al poc interès del viatger per informar-se. Crec que els R12 s'haurien d'anunciar com a "Manresa-Lleida", igual que en altres línies alguns trens s'anuncien com a "Sitges-Vilanova", "Tarragona-Reus" o "Blanes-Maçanet".


