Resulta que ahir, la validadora a una estació de metro se'm va "cruspir" 16 viatges, passant de 18 a 1. M'ho va semblar veure a la validadora, però no n'estava segur. Avui, ho he constatat. He pujat a un autobús, i la validadora fa el sorollet de marcar dues línies (0 viatges i títol esgotat) i també m'ho marca a la pantalla. A l'estació de Gràcia, l'empleada m'ha dit que no em podia fer el bescanvi, ja que era un error d'una validadora de TMB i que m'havia de dirigir a un centre d'atenció al client. Deia que les despeses del bescanvi anirien a càrrec d'FGC i que no estava autoritzada a fer-ho. Com que li he dit que ja no tenia cap bitllet vàlid per a arribar-me a Provença (cosa certa), m'ha emès un bitllet gratuït FGC, vàlid per a una zona. Un cop al centre TMB, m'han emès de fet una T53/34. Ara, hauria preferit un bescanvi exacte, però al lloc més proper d'un operador integrat, que no és qüestió de fer perdre el temps a la gent.
Conclusió: l'ATM no serveix per a res, ni per a centralitzar la informació (això ja ho sabíem), ni per a emetre títols realment integrats. Aleshores, només queda la funció del farciment de butxaques insaciables, pagant tots nosaltres?