UGT i CCOO proposen que durant la jornada de vaga general convocada pel proper 29 de març es garanteixi la circulació del 20% dels trens AVE, d'un màxim del 30% dels de Rodalies i del 40% dels vols internacionals. Així ho recull la proposta de serveis essencials de transport que han presentat al Ministeri de Foment les dues centrals, la mateixa de la vaga del 20 de setembre del 2010.
Els sindicats han explicat que, en el seu moment, van pactar amb l'exministre José Blanco usar el pacte de mínims com a base davant futures convocatòries. La primera que va tenir en compte els trens d'alta velocitat. Els pitjors parats van ser els trens de llarga distància o regionals, que no es van incloure en la proposta. A Rodalies, es va establir un funcionament d'una mitjana del 25% dels serveis. Encara que en hora punta van circular el 30% dels trens habituals.
[...]
Font → Economia digital




