Barcelona rebatejarà la parada de metro de Glòries com a Glòries Catalanes
L'Ajuntament de Barcelona impulsa el canvi després que l'equip de govern de CiU hagi acceptat el prec d'Unitat per Barcelona-ERC a la comissió de Mobilitat que s'ha celebrat aquest dijous. La qüestió prosperarà en la pròxima executiva de l'Autoritat del Transport Metropolità
MARIA ORTEGA Barcelona | Actualitzada el 19/04/2012 14:10
Convergència i Unió ha acceptat aquest dijous el prec presentat per Unitat per Barcelona-ERC que "insta l'ATM a canviar el nom de la parada de metro de les Glòries per Glòries Catalanes", després que el regidor Joan Laporta hagi explicat que "en aquest cas el nom sí fa la cosa" perquè la plaça de les Glòries és el nom originari d'aquesta espai des del 19 de desembre de 1863, fins que l'any 1939, amb la victòria de l'Espanya de Franco, es va mutilar el nom definitivament fins a la seva recuperació, ja en democràcia, el 1980". Al seu torn, el tinent d'alcalde Joaquim Forn (CiU) s'ha compromès ha portar aquest tema a l'ATM per fer viable una reivindicació "plena de sentit" que demana el seu nom complet.







