Algú sap a què és degut?
Gràcies.
I si existeix un altre fil, feu-m'ho saber, jo no he trobat cap al cercador.
Hora i data actual: 27 juny 2026, 03:29
Entrada Autor: Renfe445 » 28 ago. 2013, 17:02
Entrada Autor: pau5321 » 28 ago. 2013, 17:36
Entrada Autor: Renfe445 » 28 ago. 2013, 17:50
Gràcies, però jo recordo que als Neoplan nº 131 - 140 també feien molt de soroll. També és això? Al 1992 feien "sorollet"?👍40pau5321 ha escrit:El 464 porta temps així, també, molts de la serie 344-358 fan aquest soroll, i alguns Lion's (374-383), és degut a un mal manteniment de la porta, necessita més força per empenyer les portes i fa aquest soroll.
Entrada Autor: pau5321 » 29 ago. 2013, 14:39
És exactament el mateix, de nous només fan un lleu: "pff", si li feu un seguiment a qualsevol dels altres que encara sonen bé, veureu que amb els anys es deterioren. En el cas dels 7800, 8200, 8300 de TMB més del mateix. També els 248-259 de TUSGSAL van acabar els seus dies fent el mateix soroll que el 464Renfe445 ha escrit:Gràcies, però jo recordo que als Neoplan nº 131 - 140 també feien molt de soroll. També és això? Al 1992 feien "sorollet"?pau5321 ha escrit:El 464 porta temps així, també, molts de la serie 344-358 fan aquest soroll, i alguns Lion's (374-383), és degut a un mal manteniment de la porta, necessita més força per empenyer les portes i fa aquest soroll.
Entrada Autor: sag470 » 29 ago. 2013, 16:21
Entrada Autor: scubydu » 29 ago. 2013, 17:40
Coneixent TUSGSAL, apostaria pel manteniment inadequat....sag470 ha escrit:La causa del soroll és, o la baixa pressió del circuit neumàtic (ho dubto perque sino no es podria tancar la porta ni rearmar-la) o un mal estat de la vàlvula per manca d'estanqüeitat, degut al mal estat de les juntes o anells, per exemple. Les causes són un manteniment inadequat o un mal disseny de la vàlvula.
Entrada Autor: Renfe445 » 29 ago. 2013, 17:53
Entrada Autor: sag470 » 29 ago. 2013, 18:41
Entrada Autor: Renfe445 » 29 ago. 2013, 18:48
sag470 ha escrit:és com aquesta: una vàlvula 3/2 http://spanish.alibaba.com/product-gs/3 ... 99547.html. Aquesta la distribueix al piston que mouen les fulles. Una altra causa podria ser que el pistó tingui fuita, que fa el soroll al accionar. Pero ho dubto. El que més s'espatlla és la vàlvula 3/2.
La qüestió del manteniment és la política empresarial. Sembla ser que utilitza una política correctiva, i preventiva només el bàsic, que reduiex molt els costos pero que despres visualment dón molt que desitjar. Aixó no vol dir que no funcioni, pero la qualitat dista de desitjar.

Entrada Autor: Adolescent barceloní » 29 ago. 2013, 21:50
Entrada Autor: Renfe445 » 30 ago. 2013, 00:13
Sí, el botó normalment està a la part dreta de la consola i la il·lustració sembla com uns palets que convergeixen en un. Demà ja posaré fotos.Adolescent barceloní ha escrit:En cas de tenir poca pressió a la porta, hi ha un botó a la consola del conductor que serveix per donar aire a les portes... ho sé perquè un dia que vaig visitar la cotxera d'Oliveras amb uns amics vaig veure com utilitzaven aquell botó...
Després hi ha el cas de les portes dels Noge Cittour nous, els Citaro 62xx, els Lion's City híbrids o el biarticulat, que, si no m'equivoco, no funcionen amb aire sinó amb engranatges (s'obren com les portes del metro enlloc d'obrir-se com s'obren les dels busos més antics), per tant no fan soroll, o no tant...
Entrada Autor: Renfe445 » 30 ago. 2013, 00:47
Normalment, els busos 459 a 469 obren les portes lentament, i amb un sorollet ("pss"). El 464, el que no entenc és que la porta s'obre més ràpidament i amb més soroll, i això és molt estrany, no?👍40sag470 ha escrit:D'estar obstruida no funcionaria la porta. Jo diria que té fuites pel pas del temps i brutícia. D'aquestes vàlvules n'he vist haver de llençar lots perque el 75% tenien fuites, i aixó sent noves.
Entrada Autor: Renfe445 » 30 ago. 2013, 22:06
És aquest?Adolescent barceloní ha escrit:Hi ha un botó a la consola del conductor que serveix per donar aire a les portes.
Torna a “Autobusos i resta transport públic”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026