FGC implanta un eficaç sistema per atrapar els que es colen
Una càmera grava qui passa la barrera enganxat a un altre usuari i avisa l'inspector
L'empleat rep la imatge al seu mòbil i pot aturar de seguida l'infractor
28 abril 2014
CRISTINA BUESA
BARCELONA
DILLUNS, 28 D'ABRIL DEL 2014
Un home es cola a l'estació de Provença enganxant-se a un viatger amb bitllet i aguantant la porta, en una acció simulada per a aquest diari.
L'any 2001, el 7% dels viatgers de les línies de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) es colaven. El 2013, va ser el 0,041%, una xifra gairebé testimonial. No obstant, molts dels que encara segueixen utilitzant el transport ferroviari sense pagar fan servir un sistema que subleva els passatgers que sí que abonen el seu trajecte: travessen l'accés enganxats a l'esquena de qui acaba de validar el seu bitllet i, aprofitant-se del mínim lapse de temps que dóna la barrera de vidre, entren a l'estació. Un comportament que, a més a més, al ser vist per la resta d'usuaris genera ràbia i frustració i fins i tot algun enfrontament verbal al reprotxar-los la seva acció. A partir d'ara, ho tindran més dif&iac...
Consulta aquest article complet ae-Periódico






