https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... oc=9471217&
Mireu, sobretot, el Plec de prescripcions tècniques. Salut!
Hora i data actual: 25 juny 2026, 12:22

Entrada Autor: 122-042-132 » 27 oct. 2014, 14:27
Entrada Autor: Guigui » 27 oct. 2014, 14:36
Entrada Autor: Toni » 28 oct. 2014, 00:32

Entrada Autor: victorcasta » 28 oct. 2014, 00:53
Esclar. La Generalitat no té competència en estudiar quines són les necessitats del territori.Toni ha escrit:Sense parlar de que un cop i mil cops la Generalitat es gasta els nostres diners en coses que no son de la seva competència, en aquest cas també cal dir que és un estudi molt mal encaminat. Omplir les línies d´estacions més que dubtoses és un greu error. Ara realment algú pensa en reobrir el baixador de Llerona?. No té cap mena de sentit, això només es pot proposar estudiar bé perquè no tens ni idea o bé perquè el que t´interessa és fer guanyar uns vots més a l´alcalde/alcaldable de torn que és del nostre partit. Ja hem vist la fantàstica gestió que d´ha fet de la línia de Mataró, amb baixadors cada 500 metres, un desastre (la velocitat comercial de la línia deu ser de riure...). Res, el que deia, que es gastaran els nostres diners en això.... i no podrem fer res per evitar-ho.
Entrada Autor: wefer » 28 oct. 2014, 10:15
El tren triga ara el mateix que quan es va inaugurar la línia, el 1848, amb una primitiva locomotora de vapor i cotxes de fusta. Suposo que això respon la teva pregunta.Toni ha escrit:Ja hem vist la fantàstica gestió que d´ha fet de la línia de Mataró, amb baixadors cada 500 metres, un desastre (la velocitat comercial de la línia deu ser de riure...).
Entrada Autor: Sagrerenc » 28 oct. 2014, 10:30
Entrada Autor: Renfe445 » 28 oct. 2014, 13:40
Però l'has provada, senyor Toni? I baixadors cada 500 metres? Doncs si en alguns punts la distància entre un i altre és aquesta, serà per alguna cosa, que ho hagin fet així. A veure, no són tan estúpids.👍40Toni ha escrit:Ja hem vist la fantàstica gestió que d´ha fet de la línia de Mataró, amb baixadors cada 500 metres, un desastre (la velocitat comercial de la línia deu ser de riure...).
Entrada Autor: Renfe451 » 28 oct. 2014, 13:52

Entrada Autor: victorcasta » 28 oct. 2014, 14:49
No pots plantejar tan fàcilment serveis semidirectes en una malla tan densa com la que hi ha fins a Mataró amb només dues vies. Si no paren a algunes estacions, el resultat serà que aniran "menjant-li el cul" al tren del davant que para a totes.Renfe451 ha escrit:Vull acabar l'off-topic de la línia de Mataró amb una conclusió clara, que va ser un error garrafal quan es van decidir que tots els serveis més enllà de Mataró (Calella/Blanes/Maçanet) paréssin a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Ocata, i Cabrera-V.M. Amb els serveis L'Hospitalet-Mataró bona part d'aquestes estacions ja estarien cobertes perfectament i s'estalviaria més temps de trajecte per als que vénen del Maresme Nord i la Selva marítima. Crec que la Generalitat s'ho hauria de plantejar i tornar a reinstaurar els serveis "semidirectes" (si se'ls pot dir així) a l'R1, i a més amb un cost zero, ja que només s'haurien de suprimir les parades ja esmentades.
Entrada Autor: Guigui » 28 oct. 2014, 15:37

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 28 oct. 2014, 21:24
Responc aqui: http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 26#p240526victorcasta ha escrit:No pots plantejar tan fàcilment serveis semidirectes en una malla tan densa com la que hi ha fins a Mataró amb només dues vies. Si no paren a algunes estacions, el resultat serà que aniran "menjant-li el cul" al tren del davant que para a totes.Renfe451 ha escrit:Vull acabar l'off-topic de la línia de Mataró amb una conclusió clara, que va ser un error garrafal quan es van decidir que tots els serveis més enllà de Mataró (Calella/Blanes/Maçanet) paréssin a les estacions de Montgat, Montgat Nord, Ocata, i Cabrera-V.M. Amb els serveis L'Hospitalet-Mataró bona part d'aquestes estacions ja estarien cobertes perfectament i s'estalviaria més temps de trajecte per als que vénen del Maresme Nord i la Selva marítima. Crec que la Generalitat s'ho hauria de plantejar i tornar a reinstaurar els serveis "semidirectes" (si se'ls pot dir així) a l'R1, i a més amb un cost zero, ja que només s'haurien de suprimir les parades ja esmentades.

Entrada Autor: 122-042-132 » 19 des. 2014, 09:13

Entrada Autor: UT440_132M » 19 des. 2014, 20:51
Això és el que faria falta, un nou traçat de la R3 que passi per aquesta estació, i així els estudiants d'Osona, Ripollès i Cerdanya, entre altres, podran accedir sense fer una gran caminada a la R8. I evidentment en doble via, espai n'hi ha de sobres, i es podrien esgarrapar uns minuts el temps de trajecte si es coordinen bé els creuaments en aquest tram de doble via, que podria fer uns 3 kms. de longitud aproximadament, mentre no es desdobli la resta de la línia.122-042-132 ha escrit: Una estació intermodal
Per la seva banda, la Plataforma d'Afectats per la R3 de Santa Perpètua i la Llagosta ha anat un pas més enllà i ha demanat convertir aquesta estació en un nus intermodal que faci possible la connexió entre la R3 i la R8 com a alternativa al desdoblament que planteja el Ministeri de Foment. "La idea seria que, aprofitant que ha caducat la declaració d'impacte ambiental de l'estudi informatiu del projecte de desdoblament entre Montcada i Vic, es redactés un nou projecte que permeti desviar l'R3.
Noticia extreta de LV
Salut!
Entrada Autor: Don Ramón » 19 des. 2014, 22:33
Entrada Autor: Toni » 22 des. 2014, 01:01
Estoy en total desacuerdo. Esta variante en Santa Perpètua que pase por Granja Soldevila (o como llamen a la nueva parada que no será así seguro) meterá como mínimo 5 minutos más de viaje a todos los trenes de la R3 (luego diremos que la RENFE es lo peor y que se tarda lo mismo que en el 1200 ante de Cristo). Me da que el desdoblamiento del tramo Montcada - Mollet va a tardar muchísimos años en hacerse, tantos como los necesarios para que los grandes alcaldes de estos municipios dejen de pedir variantes y soterramientos (o mejor dicho cuando sus ciudadanos se den cuenta de que así continuará habiendo vía única y dejen de voltarles). La nueva parada de Granja Soldevila no tiene mucho sentido (está en el campo en una línea sin trenes) pero si el objetivo final es que sea intercambiador es además de inútil, un peligro para la R3.Don Ramón ha escrit:Me hace mucha gracia esto de desviar la R3 para que haga la parada junto a la R8, porque me juego lo más grande que los vecinos de La Florida solo quieren quitarse ese clásico "estorbo" ferroviario de en medio, de hecho castigando su propio barrio, y lo del intercambiador les debe importar tres pitos, solo es para ellos una excusa. No hay que ver más que ese patético nombre, "Plataforma d'Afectats per la R3 de Santa Perpètua i la Llagosta", afectados, como si tener una línea de tren cerca fuera un suplicio y no una ventaja!!!
Sin embargo, ese intercambiador bien hecho beneficiará a muchísima otra gente, todos los que fueran a usar ese intercambiador, que yo le veo muchísimo potencial (sobre todo si se hicieran también los demás intercambiadores). Así que por una vez el desprecio al tren de unos pocos viene de coña para beneficiar a unos muchos. Igualmente me parece más que alucinante que con la situación económica que tenemos haya tan poca valoración por el tren. A mi lo lógico me parecería que todo quisqui estuviera pidiendo a gritos más transporte público para poder dejar de gastar su dinero en coches. Mucha pobreza y mucho desempleo, pero ir en coche como si nos creyeramos yanquis. Quien entienda a alguna gente....
Entrada Autor: Don Ramón » 22 des. 2014, 01:23
Es cierto que será un trayecto un poco más largo, pero midiendo a groso modo con la herramienta de medición de Google Maps, me sale que sería como 1,5km más, lo cual a una velocidad de, digamos, 80 km/h serían 1,2 minutos. Es decir, como mucho se perderán unos 2 minutos. Es un poco exagerado por tu parte que digas que cinco minutos más, sin haber indagado un poco.Toni ha escrit:Estoy en total desacuerdo. Esta variante en Santa Perpètua que pase por Granja Soldevila (o como llamen a la nueva parada que no será así seguro) meterá como mínimo 5 minutos más de viaje a todos los trenes de la R3 (luego diremos que la RENFE es lo peor y que se tarda lo mismo que en el 1200 ante de Cristo). Me da que el desdoblamiento del tramo Montcada - Mollet va a tardar muchísimos años en hacerse, tantos como los necesarios para que los grandes alcaldes de estos municipios dejen de pedir variantes y soterramientos (o mejor dicho cuando sus ciudadanos se den cuenta de que así continuará habiendo vía única y dejen de voltarles). La nueva parada de Granja Soldevila no tiene mucho sentido (está en el campo en una línea sin trenes) pero si el objetivo final es que sea intercambiador es además de inútil, un peligro para la R3.
Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona”
Same vibes https://t.co/IvIc4Bcpg2 pic.twitter.com/4b7JNNNvto
— transport.cat (@transportcat) January 22, 2026
Sr. alcalde, no estem arribant a l’última estació. No hi ha més estació construïda que el Palau de Comunicacions i Transports. La Sra. Bonet ens vol vendre un “balcó des dels peus de Collserola a la ciutat”. Fum, fum, fum, (i el Nadal ja s’ha acabat) pic.twitter.com/eVLmDDm4me
— Coordinadora Pro Museu Transport de Barcelona (@MuseuTransport) January 22, 2026