Jo l'any passat també vaig fer Granollers-Londres per terra, però no per el camí més curt... de fer vaig fer:
Granollers Centre-Barcelona Sants
Barcelona-Saragossa
Saragossa-Canfranc
Canfranc-Oloron amb bus SNCF
Oloron-Pau
Pau-París en tren de nit
Estada a París d'un matí
París-Londres amb l'Eurostar
De tornada sí vaig anar amb el tren de nit de París a Portbou, allà enllaçant amb el regional fins a Granollers. A l'anar el tren va arribar gairebé dues hores tard a Canfranc perquè el tren es va avariar a Osca, així que vaig perdre l'enllaç amb l'autobús, i em va tocar esperar al següent. I enlloc de fer després Pau-Tolosa de Llenguadoc en tren diürn i Tolosa-París en tren nocturn em va tocar fer Pau-París en tren nocturn, tot i així només vaig arribar a París 1/2 hora més tard del que havia previst...
El proper cop que vagi a la Gran Bretanya (el que no sé és quan) vull anar en tren fins a Calais i travessar el canal de la Mànega en vaixell fins a Dover.
Platanito ha escrit:gràcies especialment a la policia d'aduanes francesa i el seu interès en entendre per què vaig decidir anar a Londres per terra

A mi aixó em va passar a un regional Mulhosa-Basilea, l'any passat. Anava d'Interrail i després de fer Granollers-Cervera en regional i Cervera-Mulhosa en el desaparegut tren de nit, agafava aquest regional per allà agafar un IC a Spiez i transbord a un regional a Interlaken. En el regional em va tocar control dels agents de duana francesos, molt desagradables. Suposo que anirien buscant gent que entrés a Suïssa per portar diners d'amagat a bancs (em van insisitir si portava més de 10.000 euros en efectiu, jo mai he tingut a la vida tants diners) i fins i tot em van escorcollar enmig del tren, evidentment sense trobar res. Suposo que no els quadrava massa veure un català en aquell tren, em van preguntar fins i tot quins trens havia fer servir per arribar! En canvi, arribada a Basilea a la via 31, la duana Suïssa completament buida. Després vaig travessar unes quantes fronteres més (Suïssa-Àustria amb pas per Lienchestein sense aturada inclosa, Àustria-República Txeca, República Txeca-Alemanya, Alemanya-França, França-Espanya) i no em vaig trobar cap control, tot i coincidir amb la fugida massiva de Sirians a Europa (cosa que vaig poder veure amb els meus propis ulls a la Hauptbahnhof de Viena).
Curiosament quan vaig anar a Londres no vaig tenir cap problema ni amb els duaners anglesos ni amb els francesos.
👍0👎0