Estació de Bordeta Cocheras / Santa Eulàlia

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
torres997
N6
N6
Entrades: 172

Estació de Bordeta Cocheras / Santa Eulàlia

Entrada Autor: torres997 » 06 abr. 2019, 19:41

Bones!

Pel que tinc entès, l'estació de Bordeta Cocheras es va inaugurar l'1 de juliol de 1932, quan es va prolongar el Transversal des de l'estació de Bordeta (actualment no operativa).
Més endavant se li va canviar el nom a Santa Eulalia (el nom encara en castellà), però això no va ser amb el canvi de nomenclatura de les estacions del 1982, sinó molt abans...
Algú sap quan? Quan es va canviar el nom d'aquesta estació de Bordeta Cocheras a Santa Eulalia?

PD: Ja sé que no és exactament la mateixa estació, i que el 1980 es va tancar per remodelar-la i transformar-la en l'actual estació... Em refereixo al nom en si.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » 07 abr. 2019, 21:36

Hola,

Parles de dues estaciones diferents: Bordeta, sempre ha sigut Bordeta, es la estació de la que ara nomès es conserva una andana just a tocar de les cotxeres, i es va inaugurar amb la linia.

Santa Eulalia, es va inaugurar uns anys despres, també era exterior i estava just on avui hi ha la pasarel.la que conecta Santa Eulalia amb el pont de La Torrassa.

Quan va entrar en servei l' actual Santa Eulalia, van deixar de prestar servei Bordeta i Santa Eulalia.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4554
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 07 abr. 2019, 22:01

iluro ha escrit:Hola,

Parles de dues estaciones diferents: Bordeta, sempre ha sigut Bordeta, es la estació de la que ara nomès es conserva una andana just a tocar de les cotxeres, i es va inaugurar amb la linia.

Santa Eulalia, es va inaugurar uns anys despres, també era exterior i estava just on avui hi ha la pasarel.la que conecta Santa Eulalia amb el pont de La Torrassa.

Quan va entrar en servei l' actual Santa Eulalia, van deixar de prestar servei Bordeta i Santa Eulalia.
No, se refiere a Bordeta Cocheras que en algún momento se renombró a Santa Eulàlia, pero queremos saber el día exacto del cambio de nombre.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » 08 abr. 2019, 01:16

Renfe445 ha escrit:
iluro ha escrit:Hola,

Parles de dues estaciones diferents: Bordeta, sempre ha sigut Bordeta, es la estació de la que ara nomès es conserva una andana just a tocar de les cotxeres, i es va inaugurar amb la linia.

Santa Eulalia, es va inaugurar uns anys despres, també era exterior i estava just on avui hi ha la pasarel.la que conecta Santa Eulalia amb el pont de La Torrassa.

Quan va entrar en servei l' actual Santa Eulalia, van deixar de prestar servei Bordeta i Santa Eulalia.
No, se refiere a Bordeta Cocheras que en algún momento se renombró a Santa Eulàlia, pero queremos saber el día exacto del cambio de nombre.
Exacte. Quan es va inaugurar la línia, el 1926, ho va fer des de Bordeta fins a Cataluña. 6 anys més tard, el 1932, es va prolongar fins a Bordeta Cocheras, que es situava al costat de l'actual Santa Eulàlia (podem considerar que Bordeta Cocheras és l'antecessora de la Santa Eulàlia actual).

El que dic és que, tot i que inicialment es va batejar la nova estació terminal amb el nom de Bordeta Cocheras, al cap d'un temps se la va anomenar Santa Eulalia, i això va ser molt abans del canvi de noms general que hi va haver el 1982. Deixant a part que l'estació es va remodelar entre el 1980 i el 1983.

Pel que he pogut trobar, el 1957 ja s'anomenava Santa Eulalia (com s'aprecia a la foto que adjunto, extreta del document "El bitllet, si us plau" de TMB), però el que vull saber és quan es va efectuar el canvi de nom de Bordeta Cocheras a Santa Eulalia!
Fitxers adjunts
Bitllet a Santa Eulalia 1957.PNG
Bitllet a Santa Eulalia 1957.PNG (279.64 KiB) Visualitzat 6306 cops


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » 08 abr. 2019, 01:26

He aconseguit fitar encara més el període: el 1939 encara s'anomenava Bordeta Cocheras:
https://books.google.es/books?id=uX3GTX ... as&f=false

Així que l'estació va canviar de nom entre el 1939 i el 1957... Algú té més informació?


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23690
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 08 abr. 2019, 09:56

torres997 ha escrit:He aconseguit fitar encara més el període: el 1939 encara s'anomenava Bordeta Cocheras:
https://books.google.es/books?id=uX3GTX ... as&f=false

Així que l'estació va canviar de nom entre el 1939 i el 1957... Algú té més informació?
Pots adjuntar un "pantallazo", si us plau? És que no es pot visualitzar correctament.



torres997
N6
N6
Entrades: 172

Entrada Autor: torres997 » 08 abr. 2019, 10:02

Oitant! Aquí tens:
És d'un llibre que es diu "Els que es van quedar: 1939 - Barcelona, ciutat ocupada", de Jaume Fabre.
Fitxers adjunts
Bordeta Cocheras 1939.PNG
Bordeta Cocheras 1939.PNG (243.24 KiB) Visualitzat 6272 cops


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Respon

Torna a “Història del transport”