Línia exprés TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 869
Ubicació: Poblenou

Nova línia d bus TMB

Entrada Autor: foronda 141 » 11 maig 2021, 12:10

Diu que funcionará a partir de setembre i encara no te número.
Fitxers adjunts
E1GOTWxWEAEH0Dg.png
E1GOTWxWEAEH0Dg.png (253.92 KiB) Visualitzat 35668 cops



premixero
N8
N8
Entrades: 800

Entrada Autor: premixero » 11 maig 2021, 12:45

reedito, según BTV es una linea lanzadera expres para unir el tranvia mientras se materialice de forma rapida y solo con 4 paradas



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 869
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » 11 maig 2021, 13:57

Es solapa amb la 7 en molts trams.
Sembla una excusa per no posar la D30 i donar alguna utilitat al carril bus del carrer Aragó.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2260
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » 11 maig 2021, 14:52

Nova connexió semidirecta del centre de la ciutat amb Glòries i Francesc Macià
Amb la finalitat de captar nova demanda per al transport públic fent-lo més atractiu, els últims mesos TMB i l’Ajuntament de Barcelona han analitzat la viabilitat d’una nova oferta de connexió eficient amb autobús entre el sector central de la ciutat (el Quadrat d’Or de l’Eixample) i els nodes de Glòries i Francesc Macià, que ha donat com a resultat el projecte d’una línia de nova creació amb la previsió de posada en servei el mes de setembre vinent.
Imatge
  • Circulació íntegrament per carrils reservats (anada per Villarroel i Gran Via, tornada per Aragó i Urgell)
  • Només quatre parades per sentit (Hospital Clínic, Universitat / Aribau, passeig de Gràcia i passeig de Sant Joan)
La nova línia d’autobús podrà assolir velocitats comercials de 15 km/h i fer els trajectes entre els extrems i el centre de la ciutat en uns 10-13 minuts, amb un estalvi respecte de les alternatives d’autobús existents, com ara les línies 6 i 7. Això comportarà un guany per als usuaris dels tramvies procedents d’altres municipis, que podran arribar al centre de la ciutat d’una manera àgil, amb un transbordament directe. La nova línia els permetrà accedir des de Francesc Macià i Glòries a punts importants com plaça Universitat, Gran Via o el passeig de Gràcia. S’ha previst que funcioni els dies feiners de setembre a juny de 7 a 22h amb intervals de 8 minuts i se li calcula una demanda d’un milió de viatges anuals, el 30% captats del vehicle privat.
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -barcelona
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: 11 maig 2021, 15:30, en total s’ha editat 3 vegades.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23842
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » 11 maig 2021, 15:00

La font, si et plau?

Caldrà veure el resultat d'aquesta línia, sobretot de cara a si genera una nova modalitat de transport urbà, una mena de bus exprés, o si s'acaba convertint i integrant en una xarxa de tramvia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 11 maig 2021, 15:13

Aquí hi afegeixen que es tracta d'una prova pilot ("insisteixen"):
https://www.elperiodico.cat/ca/barcelon ... s-11715759

I que el 30% del passatge esperen que vingui del vehicle privat :roll:


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3724
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 18 juny 2021, 23:24

Al carrer Aragó hi ha un nou carril bus, l'he vist avui a l'alçada de Pau Claris. En principi deu ser per aquella línia semidirecta que posaran de Fc.Macià a Glòries, però falten 3 mesos, estiguem al cas que igual abans facin en passar alguna altra.



El Yisus 712
N5
N5
Entrades: 91

Entrada Autor: El Yisus 712 » 09 jul. 2021, 13:45

Ecomobisostrans ha escrit: 18 juny 2021, 23:24 Al carrer Aragó hi ha un nou carril bus, l'he vist avui a l'alçada de Pau Claris. En principi deu ser per aquella línia semidirecta que posaran de Fc.Macià a Glòries, però falten 3 mesos, estiguem al cas que igual abans facin en passar alguna altra.
Aquell carril bus porta allà quasi 2 anys. El van fer per disminuir el pas de cotxes i la contaminació i que els busos discrecionals i taxis anessin més ràpid. Podrien aprofitar aquest carril per fer una línia directa Merdiana-Sants per exemple.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2260
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » 31 ago. 2021, 20:15

Comencen els treballs per al bus exprés que connectarà Francesc Macià i Glòries amb el centre

Imatge
Amb aquesta actuació, l’Ajuntament ho deixarà tot enllestit perquè TMB estreni la nova línia de bus, la primera de plantejament exprés dins de la ciutat, previsiblement aquest mes de setembre. Encara no se’n coneix el nom comercial i tindrà només quatre parades al centre, en cada sentit.
Servei en dies feiners en intervals de vuit minuts
La línia circularà els dies feiners de setembre a juny, en horari de 7 a 22 h i amb intervals de vuit minuts. Segons explica TMB, no substitueix cap altra línia i té característiques diferents d’altres alternatives existents, com poden ser els busos 6 i 7. La diferència principal és la rapidesa, ja que permetrà fer els trajectes fins al centre en un temps d’entre 10 i 13 minuts. TMB calcula que reduirà un 30 % el temps actual d’aquest trajecte amb altres busos.
https://beteve.cat/mobilitat/comencen-t ... barcelona/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 31 ago. 2021, 20:40

De fet, ja estan fent proves amb articulats, sense servei. Com a mínim la setmana passada per la tarda en vaig veure. Salut!



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2260
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » 10 set. 2021, 17:12

X1, el bus exprés Glòries - Francesc Macià s’estrenarà el 20 de setembre

El recorregut entre les dues places es farà en un temps màxim de 13 minuts amb quatre parades per sentit


Imatge
Ja té nom i data per a l’estrena. A partir del dilluns 20 de setembre es posarà en marxa l’X1, la nova línia de bus exprés [...]

Imatge

S’identificarà amb el color negre i, d’entrada, utilitzarà vehicles híbrids de gas, tot i que després s’hi afegiran autobusos elèctrics. A partir de dilluns 13 en començarà la campanya informativa.
https://beteve.cat/mobilitat/x1-nova-li ... -setembre/


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2253

Entrada Autor: albert28 » 10 set. 2021, 19:52




iFercat
N7
N7
Entrades: 395

Entrada Autor: iFercat » 11 set. 2021, 13:02

Para zona, y define scifhe la idea es meter los de hidrógeno en esta línia.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3724
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » 20 set. 2021, 14:18

Au, estrenat el nou X1!

Es nota la diferència en velocitat, va superbé aquesta línia.



Gimeno6
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: Gimeno6 » 20 set. 2021, 15:59

¿SE sabe cuántos coches lleva la linea?



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1979

Entrada Autor: sag470 » 20 set. 2021, 20:36

Yo he visto el turno 5. Alguien turno más debe llevar. Creo que son 7.



Gimeno6
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: Gimeno6 » 23 set. 2021, 10:29

Efectivamente, lleva 7 turnos. Confirmado.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 1006
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » 23 set. 2021, 23:34

Estaria molt bé, una nova linea exprés per unir la X1 a Glories, amb Fabra i Puig, tot recte per Avinguda Meridiana, amb parades només a Clot, Navas, i Sagrera, fins a Fabra i Puig. És a dir, la linia que proposo seria la X2: Glories a Fabra i Puig. A l ´estiu de l´any 2.019, vaig provar els busos substitutoris per obres del metro de la L1, entre Clot, i Fabra i Puig, amb parades només a Navas i Sagrera, i el trajecte era força ràpid.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » 23 set. 2021, 23:52

Per què cal un bus substitutori de la L1, mentre el servei de metro funciona amb normalitat?



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4545
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 24 set. 2021, 00:13

oscar440 ha escrit: 23 set. 2021, 23:34 Estaria molt bé, una nova linea exprés per unir la X1 a Glories, amb Fabra i Puig, tot recte per Avinguda Meridiana, amb parades només a Clot, Navas, i Sagrera, fins a Fabra i Puig. És a dir, la linia que proposo seria la X2: Glories a Fabra i Puig. A l ´estiu de l´any 2.019, vaig provar els busos substitutoris per obres del metro de la L1, entre Clot, i Fabra i Puig, amb parades només a Navas i Sagrera, i el trajecte era força ràpid.
Se suposa que el metro és la xarxa exprés de Barcelona.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Respon

Torna a “Autobusos i resta transport públic”