Centenari del Metro de Barcelona #100anysmetroBCN

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Centenari del Metro de Barcelona #100anysmetroBCN

Entrada Autor: metring » 08 maig 2022, 20:50

En poc més d'any i mig i ja el tindrem! El centenari del metro de Barcelona!!! Veurem què tenen pensat a can TMB, però mentrestant, què us agradaria a vosaltres per fer aquesta celebració tant important?
Fitxers adjunts
100 anys metro BCN.jpg
100 anys metro BCN.jpg (82.88 KiB) Visualitzat 42156 cops



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 869
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » 08 maig 2022, 22:05

M'agradaria que en Joan Carles Salmerón, publiqués la tercera part com a continuació de la Biblia Salmerònica que va iniciar el seu pare, on tanta informació hi ha.
I com no, també circulacions històriques de 100, 300, 400 i 1000, i a ser posible una esperança per el museu del transport, i visitas guiadas a cotxeres.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 08 maig 2022, 22:39

foronda 141 ha escrit: 08 maig 2022, 22:05 M'agradaria que en Joan Carles Salmerón, publiqués la tercera part com a continuació de la Biblia Salmerònica que va iniciar el seu pare, on tanta informació hi ha.
I com no, també circulacions històriques de 100, 300, 400 i 1000, i a ser posible una esperança per el museu del transport, i visitas guiadas a cotxeres.
L'altre dia pensava també lo del tercer llibre :oops: I/o edicions facsímils dels dos primers.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4545
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 08 maig 2022, 22:43

Una reedició de la Salmebíblia, antic i nou testament (o sigui, part 1 i 2) no aniria malament :D


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1371
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » 09 maig 2022, 08:23

Restaurar i posar en marxa el 1100, que entenc que al no fer tant que s'han retirat no haurien de posar pegues de "motius de seguretat" per fer-lo circular en horari comercial.


Instagram: Ferrocarril | Aviació
Youtube: Ferrocarril

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » 09 maig 2022, 10:37

1. Posada en circulació, els diumenges de tot l'any del centenari, del 300 i el 1100.

2. Reconstrucció de l'edicle d'Urquinaona.

3. Viatges nocturns de descoberta al ramal de Correos

4. Reedició dels dos toms d'en Salmeron i, si pot ser, un tercer tom amb les línies i ampliacions posteriors.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

davida
N9
N9
Entrades: 1854
Contacta:

Entrada Autor: davida » 09 maig 2022, 11:09

Un exemple com es celebre un aniversari:

A Londres pel 150 aniversari van fer circular pel metro en horari de servei un tren vapor com el que es va fer servir per inagurar el metro.

https://www.antena3.com/noticias/cultur ... eda53.html



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 380
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 09 maig 2022, 17:13

1. Retornar el 1100 complet al servei, si es pugués fer amb el 300 també, millor; si no, circular el 300, 100 i 400 els caps de setmana. (El 100 amb tots els cotxes que sobrevisquin, 126 i 124 com a mínim; no sé si el 125 encara sobreviu però esperem que sí. A la L1 caldria veure com es fa això, crec que seria més fàcil fer passar el 400 que el 100 per haver-hi la catenària, però hauria de ser possible passar, encara que no sense canvis considerables. La reparació del 400 segurament serà la més difícil.)
2. Reintroduir encara que sigui no funcional trams de tercer carril a les línies que el van tenir, amb el color i estil corresponent per recordar aquells anys (podria estar bé replicar el color a les catenàries tot i que això no s'hagi fet mai).
3. Redecorar alguns 5000, 6000 i 9000 de trens que ja no hi són, i en el cas d'una decoració de 1000, posar la megafonia antiga.
4. Recuperar megafonies antigues a 3000, 4000, 2000 i 2100, com també condició original per alguns 3000, 4000 i 2000. Intentar representar-hi totes les coloracions de cada sèrie.
5. Recuperar entrades antigues d'estacions que les han perdut, en especial els edicles del GMB, incloent l'ascensor d'Urquinaona.
6. Recuperar condició original per estacions singulars i també per alguna de cada prolongació per veure l'evolució de les diferents etapes.
7. Visites a les estacions fantasma, que podrien recuperar l'il·luminació d'estació per recordar-les millor.
8. Recreació del viatge d'inauguració el dia 30 de desembre.
9. Reedició de tots els bons llibres sobre el metro i nous volums sobre el que no hi ha entrat.
10. Visites a les cotxeres, anant-hi amb els trens més vells de cada línia.
I segur que m'he deixat moltes coses!
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 09 maig 2022, 20:57

Un altre: que el Fran Alburquerque, autor de la meravella de vídeo d'un 1000 a Jaume primer del què parlem al fil https://transport.cat/viewtopic.php?f=1 ... 809fd64442 sigui contractat urgentment per recrear estacions a l'antiga amb metros de l'època. Si fos TMB el fitxava ja. Tant de bó jo tingués pasta per demanar pressupost per uns videos wapos i els hi encarregava!



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 380
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 09 maig 2022, 23:21

metring ha escrit: 09 maig 2022, 20:57 Un altre: que el Fran Alburquerque, autor de la meravella de vídeo d'un 1000 a Jaume primer del què parlem al fil https://transport.cat/viewtopic.php?f=1 ... 809fd64442 sigui contractat urgentment per recrear estacions a l'antiga amb metros de l'època. Si fos TMB el fitxava ja. Tant de bó jo tingués pasta per demanar pressupost per uns videos wapos i els hi encarregava!
Una altra gran idea!
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Elefant
N7
N7
Entrades: 380

Entrada Autor: Elefant » 10 maig 2022, 08:32

Encara de ser del Transversal i complir "només" 98 anys, penso que seria magnífic que es posés en funcionament el cotxe de la serie 100. Pèro no sé com de realista sigui això tècnicament (sobre tot per tema de gàlib com que ara hi ha la catenària).
Tenir aquests vehicles funcionals sempre es bò per que no s'oblidin i que estiguin a prop de la gent, que no guardats en una cotxera.
Reconstruir l'edicle d'Urquina també em semblaria un gran homenatje, i que també es quedaria com a petit monument al metro.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5809
Ubicació: La Gran Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » 15 juny 2023, 13:28

El 7 de juny, durant el congrés de l'UITP, TMB va explicar això:


La paraula "licitació" és inequívoca, de manera que només caldria preguntar-se quina mena de "restauració" duran a terme, i si seria del mateix caire pels 4 vehicles esmentats.

És a dir, ni el 100 ni el 400 han circulat en aquest segle, i qüestions d'evolució de les infrastructures ho impedirien actualment per molt ben restaurats que estiguessin. D'aquests es pot sospitar amb un 99,9% de probabilitat una restauració estètica (tornant a "ajuntar" les dues peces, en el cas del 400) de cara a exposició estàtica.

El "300" i el 1100 sí que han circulat en aquest segle, però (i, en el cas del "300", durant un període un cop a l'any fins fa 5 primaveres), i seria força imperdonable que no es plantegessin les seves respectives restauracions a estat de marxa. Si més no, la del "300", que és l'autèntic protagonista del centenari, com a tren composat per autèntics cotxes inaugurals de la línia el 30/12/1924.

I el 1100, si no el restauran ara a estat de marxa, trobo que ja ens en podem acomiadar, de veure'l en moviment.

En tot cas, fa pinta que vulguin exposar-los en algun espai.

Què penseu que passarà?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4545
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 15 juny 2023, 18:49

Que deixaran el tema aparcat fins que s'adonin massa tard i facin una merda d'exposició a Diagonal.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 380
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 15 juny 2023, 23:04

A mi em fa pinta que ens volen callats agraint-los tots els desastres de l'últim any, i només fa poc més d'un any encara teníem el 1100 sencer (i alguna capa menys de pintura no desitjada a tots els trens) i tots els 3000.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4545
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 16 juny 2023, 15:07

A veure, és normal que no es conservin totes les unitats. A cap lloc ho fan això, on coi guardaràs 20 unitats que no utilitzaràs?


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 16 abr. 2024, 22:13

Restauració de trens històrics del metro (suposo que estàtica):



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4545
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » 16 abr. 2024, 22:18

Té pinta d'exposició estàtica estil Trens i Estacions (Born 1981).


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23642
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » 17 abr. 2024, 08:43

Renfe445 ha escrit: 16 abr. 2024, 22:18 Té pinta d'exposició estàtica estil Trens i Estacions (Born 1981).
Absolutament, i només un cotxe de cada sèrie, no fos cas... I en 8 mesos, què no sabien que el centenari era aquest any? Serà que no portem temps l'afició parlant del tema!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1864
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » 17 abr. 2024, 15:07

Diguem que està bé, però arribarem al desembre, molt justet.

Comentaris al doc. del plec de condicions:

El 300, el plànol presentat no correspon al 300R
L'esquema de pintura proposat pel 1100 hauria de ser l'esquema original i amb el bigotis.
En relació a la feina que cal fer pel 400 serà la manera de conservar-lo, no com fins ara que el tenim trinxat.

I desprès caldrà buscar-lis un lloc digne, per guardar-los en òptimes condicions, no com fins ara. Salut!



xevi
N8
N8
Entrades: 641

Entrada Autor: xevi » 17 abr. 2024, 17:28

Exposició per passar l'expedient... d'aqui a 5 anys podrits una altra vegada... vergonya TMB!



Respon

Torna a “Història del transport”