Voestalpine ha marcat una fita històrica amb la producció i col·locació del primer rail ferroviari fabricat usant hidrogen, un material innovador que no genera emissions de diòxid de carboni. La peça es va produir com a part d'un projecte pilot a la planta de Donawitz, Àustria, emprant una barreja de ferralla i ferro pur reduït amb hidrogen obtingut de fonts renovables mitjançant el procés de l'HYFOR (Hydrogen-based Fine Ore Reduction).
Aquest ferro va ser fos en la instal·lació de recerca en metal·lúrgia TechMet i transformat en rail al molí de laminació contigu, conservant la resistència i duresa exigida en aplicacions ferroviàries. Aquest rail “verd” ja ha estat instal·lat a l'estació central de Linz, Àustria, com a part de l'ampliació a quatre vies de la línia Oest entre Viena i Wels, fet que simbolitza una transició tangible cap a infraestructures ferroviàries més sostenibles.
Article complert
https://www.hibridosyelectricos.com/ene ... 8_102.html

