Una curiositat sobre els inicis de la línia II

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1894
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Una curiositat sobre els inicis de la línia II

Entrada Autor: 122-042-132 » 04 oct. 2025, 12:26

Buscant informació sobre l'actual línia 5, he trobat aquest paràgraf, que desconèixia, a la Viquipèdia.

Salut

"La Guerra Civil va paralitzar els plans d'expansió de la xarxa de metro, i no va ser fins als anys cinquanta del segle XX que es van obrir nous trams. Entre els plans d'expansió de FMB, el 12 de febrer de 1953 va presentar el projecte de construcció d'un ramal des de l'estació de Navas de Tolosa fins a la d'Horta. Previst inicialment amb la mateixa vía ample el Transversal, el següent 15 de setembre es va presentar una modificació del projecte, pel qual la línia seria independent del metro Transversal, i la via tindria ample estàndard; el començament de la línia es va traslladar de l'estació de Navas de Tolosa a la de La Sagrera.

https://share.google/xXmDeRxkN3J4agaV1



Avatar de l’usuari
M1171-M1172-M1169...
N7
N7
Entrades: 387
Ubicació: Esperant al M1171-M1172--M1169-R1418-M1170

Entrada Autor: M1171-M1172-M1169... » 07 oct. 2025, 23:09

Això surt als llibres que ho tracten. Originalment anava a tenir connexió amb el Transversal, i potser fins i tot operar tal com el GMB amb els ramals de Liceu i Correus. Devien canviar per facilitar un traçat més tancat amb l'ample estàndar. Vist ara encara hagués anat bé que no s'hagués canviat, per la gran ocupació que té aquesta línia, tot i que no el tram original sinó el central que van inaugurar els 1000 en la seva estrena.
Sandy


Atenció! Atención! Attention!
És perillós abocar-se.
Es peligroso asomarse
Do not lean out of the windows

Respon

Torna a “Història del transport”