-------------
Targeta d'autobús intel·ligent a Lleida
Joan Tort
Els lleidatans podran pagar l'autobús urbà amb una targeta intel·ligent sense contacte, és a dir, que no cal passar l'abonament per cap màquina cancel·ladora sinó només apropar-lo a un dispositiu, pràcticament sense necessitat de treure'l de la cartera. El sistema serà operatiu a partir del dia 20 i progressivament substituirà les targetes de cartró que es piquen a les cancel·ladores habituals. El sistema és pioner a Catalunya, on fins ara només s'havien fet algunes proves, i durant el primer semestre del 2006, a més, es podrà recarregar mitjançant missatges SMS o per Internet. Fins a aquest moment, els usuaris podran recarregar 10, 20 o 30 viatges en 75 establiments, majoritàriament estancs i quioscos de Lleida. La targeta costarà un euro i cinc més per cada 10 viatges.
La Paeria i Autobusos de Lleida, gestionada per l'empresa catalana Sarbus, van presentar ahir el nou sistema, que en un futur s'ampliarà a tota l'àrea d'influència de la ciutat, inclòs el transport interurbà, per crear la integració tarifària.
A més d'aquesta targeta, anomenada T10, també s'han creat la d'estudiant, per a joves d'entre 4 i 25 anys, que funcionarà a partir del 2 de gener, així com dues més per a jubilats: la T Nostra A, amb descomptes del 50% per als més grans de 62 anys (fins ara era a partir dels 65 anys), i la T Nostra B, que permetrà els viatges gratuïts als jubilats amb una renda mínima anual de 6.100 euros. Aquestes dues seran operatives entre mitjans de gener i principis de febrer.





