Mr. Baricentro ha escrit:a molts passadissos denllaç me trobat força vegades segurates canins i personal de percepció de TMB petant la xerrada, mentres un allau de possibles victimes traspassaba un possible "peatge subterrani" sense passar per una possible intervenció.
Això és habitual.
Jo moltes vegades em trobo les "chicas de oro", una colla de dones amb pinta d'extaquilleres i en general d'edat pròxima a la jubilació (crec), que van en grup i acompanyades per un segurata humà i un de caní.
Doncs... de controls, ben poquets els he vist fer, la veritat. Ara, s'ho passen la mar de bé xerrant entre elles allà a l'andana d'Universitat L2 o a dins dels trens
No sé, potser és que en hora punta no controlen per no molestar la gent, i quan baixa una mica el personal aleshores comencen a actuar... però el que és jo, només crec haver-les vist treballar un o dos cops. A més, com que se les veu d'una hora lluny, els delinqüents saltadors de valles o bé giren cua, o bé baixen a la següent estació per l'extrem oposat del tren, aprofitant la diafanitat dels trens de la L2.
També és força divertit veure, a Universitat també, com mentre hi ha un membre de seguretat a una de les entrades, els saltadors giren cua i se'n van a l'entrada del costat contrari per saltar igualment i passar descaradament per darrera del vigilant.
Fins i tot, he arribat a veure gent esperant pacientment davant de les cancel·ladores a que el vigilant es donés la volta per colar-se ràpidament i desparèixer entre la multitud.
Sincerament, em sembla qe a la vigilància del metro els falten ganes i motivació per enxampar als defraudadors, i tenen molt poca picardia. Tant costaria, per exemple, amagar-se a dins de la taquilla on ningú no els vegi i quan vegin un saltador detenir-lo? Així, els saltadors mai estarien segurs de si hi ha algú observant-los, i no s'atrevirien a defraudar encara que no veiessin ningú.
👍100👍0👎0