Gracias !!
Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
-
César
- N5

- Entrades: 152
- Ubicació: Flaçà
- Contacta:
Lineas clausuradas y estaciones abandonadas
Me gustaria saber que lineas de tren estan cerradas al trafico de pasajeros en Catalunya, bien como estaciones abandonadas o donde el tren ya no hace parada.
Gracias !!
Gracias !!
-
Jordi Freixas
Linies?
A veure... que jo sàpiga, de RENFE hi tenim els trams...
Ripoll - St Joan de les Abadeses
Granollers Centre - Les Franqueses
Reus - Roda
Tortosa - Ulldecona?
Tortosa - (no recordo ara cap a on)
i si n'hi han més de RENFE, les desconec.
Respecte a la resta de línies... em sembla que n'hi havien algunes que eren de FEVE (bé, a part dels trens cap a Igualada, Manresa, Suria i Sallent, que van ser transferits a FGC). No sé si els carrilets que comunicaven Girona amb província eren de FEVE.
A veure... que jo sàpiga, de RENFE hi tenim els trams...
Ripoll - St Joan de les Abadeses
Reus - Roda
Tortosa - Ulldecona?
Tortosa - (no recordo ara cap a on)
i si n'hi han més de RENFE, les desconec.
Respecte a la resta de línies... em sembla que n'hi havien algunes que eren de FEVE (bé, a part dels trens cap a Igualada, Manresa, Suria i Sallent, que van ser transferits a FGC). No sé si els carrilets que comunicaven Girona amb província eren de FEVE.
-
davida
- N9

- Entrades: 1878
- Contacta:
Completo la llista:
Via ample
Ripoll - St Joan de les Abadeses - Torrelles
Reus - Roda
Tortosa - Ulldecona
Tortosa - Alcañiz- La Puebla de Hijar
Estació de França - Riu Besos seguint la costa.
Mollet - Caldes -> Mai va pertanyer a Renfe perque va ser clausurada el 1939
Via estreta:
- Tortosa - La Cava
- Reus - Salou
- Sallent - Olvan - Guardiola
- Girona - Flaça - Palamos i Banyoles
- Girona - St Feliu
- Girona - Olot
- Monistrol Renfe - Monistrol - Vila (antic traçat del cremallera no reobert)
- Guardiola - La Pobla de Lillet (el tram fins Castellar de N'hug reobert)
- Manresa Nord (Renfe) - Manresa Baixador
- Antic ramal de Bordeta al Port
- Ramal urba d'Igualada
Biografia: Revista Carril 51
Via ample
Ripoll - St Joan de les Abadeses - Torrelles
Reus - Roda
Tortosa - Ulldecona
Tortosa - Alcañiz- La Puebla de Hijar
Estació de França - Riu Besos seguint la costa.
Mollet - Caldes -> Mai va pertanyer a Renfe perque va ser clausurada el 1939
Via estreta:
- Tortosa - La Cava
- Reus - Salou
- Sallent - Olvan - Guardiola
- Girona - Flaça - Palamos i Banyoles
- Girona - St Feliu
- Girona - Olot
- Monistrol Renfe - Monistrol - Vila (antic traçat del cremallera no reobert)
- Guardiola - La Pobla de Lillet (el tram fins Castellar de N'hug reobert)
- Manresa Nord (Renfe) - Manresa Baixador
- Antic ramal de Bordeta al Port
- Ramal urba d'Igualada
-
Ferrovi
- N8

- Entrades: 867
Hola!
- estació - Sant Ildefons de Cornellà - abandonada l'any 1994 va ser "okupada", més tard desallotjada i cremada -
- linia - Ferrocarril economic Manresa Berga - la via es tapada per una carretera lateral, i es conserven algunes estacions.
- estació - Tonyà
- estació - peralada
- estació - Platja de Garbet
- estació - Montcada i Reixac Sant Joan
- estació - Llerona
- estació - Taradell Mont Rodon
- estació - Aigües de Ribes
- estació - Queixans
- estació - Pla de Vilanoveta
- estació - Castellgalí
- estació - Els Comdals
- estació - Torrebonica
- estació - Castellarnau
- estació - Vallcarca
- estació - Vandellòs
Crec que no em falta cap
- estació - Sant Ildefons de Cornellà - abandonada l'any 1994 va ser "okupada", més tard desallotjada i cremada -
- linia - Ferrocarril economic Manresa Berga - la via es tapada per una carretera lateral, i es conserven algunes estacions.
- estació - Tonyà
- estació - peralada
- estació - Llerona
- estació - Queixans
- estació - Castellgalí
- estació - Els Comdals
- estació - Torrebonica
- estació - Castellarnau
- estació - Vallcarca
- estació - Vandellòs
Crec que no em falta cap
-
liniadelRipollés
- N10

- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Estacions: Camino Mina Grott Apeadero (FV), Drecera (MG), Pantano (MG)
Tancada la línia del Ferrocarril Metropilitano en Miniatura de Vallvidrera (conegut com Mina-Grott)
Hi ha un llibre sobre aquesta línia editat per l'Ajuntament de Barcelona, dins la sèrie "memòria de Barcelona" i escrit pel bon company de la PTP Ricard Fernández Valentí "El mina Grott Història d'un petit tren de Vallvidrera"
La novetat que aporta aquest llibre respecte el fins ara conegut: bitllets del Mina Grott i documentació del ferrocarril trobada a l'Archivo General de la Administración d'Alcalá de Henares
, a més d'un recorregut per l'interior.
Tancada la línia del Ferrocarril Metropilitano en Miniatura de Vallvidrera (conegut com Mina-Grott)
Hi ha un llibre sobre aquesta línia editat per l'Ajuntament de Barcelona, dins la sèrie "memòria de Barcelona" i escrit pel bon company de la PTP Ricard Fernández Valentí "El mina Grott Història d'un petit tren de Vallvidrera"
La novetat que aporta aquest llibre respecte el fins ara conegut: bitllets del Mina Grott i documentació del ferrocarril trobada a l'Archivo General de la Administración d'Alcalá de Henares
Ferrovi ha escrit:Hola!
- estació - Tonyà
- estació - peralada
- estació - Llerona
- estació - Queixans
- estació - Castellgalí
- estació - Els Comdals
- estació - Torrebonica
- estació - Castellarnau
- estació - Vallcarca
- estació - Vandellòs
Crec que no em falta cap
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
ddbar
- N5

- Entrades: 102
et queden les estacions d'Almacelles, Alcanar, Garcia i les que segurament em deixo.
-
liniadelRipollés
- N10

- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Les Planes Altes, corredor mediterrani.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
Jordilar
No tenia constància que la línia continúes passat Sant Joan de les Abadeses. Per cert, quin any es va tancar?davida ha escrit:Completo la llista: Via ample Ripoll - St Joan de les Abadeses - Torrelles
Tampoc tenia constància d'aquesta linia. Quin any es va tancar?davida ha escrit: Granollers Centre - Les Franqueses
- entfe001
- N10

- Entrades: 3589
L'any 1985. De fet, va arriba molt abans a Sant Joan de les Abadesses (1880) que a Puigcerdà.Jordilar ha escrit:No tenia constància que la línia continúes passat Sant Joan de les Abadeses. Per cert, quin any es va tancar?davida ha escrit:Completo la llista: Via ample Ripoll - St Joan de les Abadeses - Torrelles
Crec que cap a l'any 1990, tot i que les vies encara hi van estar durant molt de temps. Sortint de Granollers Centre en sentit nord, es pot veure durant bastant estona un espai a mà esquerra per on circulava el ramal d'enllaç amb la línia de Vic.Jordilar ha escrit:Tampoc tenia constància d'aquesta linia. Quin any es va tancar?davida ha escrit: Granollers Centre - Les Franqueses
-
davida
- N9

- Contacta:
Dates de tancament:
-Ramal de Les Franqueses: 1991. Jo hi vaig circular sobre l'any 83-84 per una incidencia a la línea de Vic prop de Mollet i ens van desviar per aquest ramal i Granollers Centre. Recordo que també estava al llistat inicial de clausures del 1.1.1985 al igual que el Montcada- Ripoll, Ripoll -La Tor i Lleida - La Pobla.
- St Joan de les Abadesses - Torrelles 1975
- Ripoll - St Joan de les Abadesses: Oficialment 1.1.1985 pero el servei de passatgers ja estava suspes desde el 14.7.1981, per un suposades obres de millora que mai es van realitzar.
-Ramal de Les Franqueses: 1991. Jo hi vaig circular sobre l'any 83-84 per una incidencia a la línea de Vic prop de Mollet i ens van desviar per aquest ramal i Granollers Centre. Recordo que també estava al llistat inicial de clausures del 1.1.1985 al igual que el Montcada- Ripoll, Ripoll -La Tor i Lleida - La Pobla.
- St Joan de les Abadesses - Torrelles 1975
- Ripoll - St Joan de les Abadesses: Oficialment 1.1.1985 pero el servei de passatgers ja estava suspes desde el 14.7.1981, per un suposades obres de millora que mai es van realitzar.
-
xussep80
- N3

- Entrades: 34
- Ubicació: La Pobla & BCN (L1 Urgell)
A la línia de la Pobla, tot i que no están oficialment clausurades, la major part d'estacions están més que abandonades. De fet, tret de 5 que em venen al cap, diria que tota la resta...
-
Jordi Freixas
ai carai!!!! No m'en recordava d'aquesta línia!! Era d'ample ibèric???davida ha escrit:Mollet - Caldes -> Mai va pertanyer a Renfe perque va ser clausurada el 1939
El tram reobert que dius, no serà el tren turístic aquell que hi ha, oi?davida ha escrit:- Guardiola - La Pobla de Lillet (el tram fins Castellar de N'hug reobert)
- Trenscat
- N10

- Entrades: 2743
- Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
- Contacta:
- Platanito
- N9

- Entrades: 2412
- Ubicació: La Bordurie
En coneixes cap més? Si diu "reobert"...Jordi Freixas ha escrit:El tram reobert que dius, no serà el tren turístic aquell que hi ha, oi?davida ha escrit:- Guardiola - La Pobla de Lillet (el tram fins Castellar de N'hug reobert)
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- neroon
- N6

- Entrades: 315
- Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!
El tram reobert que dius, no serà el tren turístic aquell que hi ha, oi?[/quote]davida ha escrit:- Guardiola - La Pobla de Lillet (el tram fins Castellar de N'hug reobert)
Exacte, és el tren que fa el recorregut entre La Pobla de Lillet i Castellar de N'hug. Hi trobaràs força informació amb fotografies del mateix a la pàgina de Trenscat.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
-
UT596001
- N10

- Entrades: 3664
Sí, era d'ample ibèric.Jordi Freixas ha escrit:ai carai!!!! No m'en recordava d'aquesta línia!! Era d'ample ibèric???davida ha escrit:Mollet - Caldes -> Mai va pertanyer a Renfe perque va ser clausurada el 1939
-
Jordi Freixas
El que m'estranya doncs... és que al menys en el seu recorregut inicial, a la sortida de Mollet, les restes de l'antiga explanació d'aquesta línia, van justament pel costat de la línia Mollet - El Papiol. M'estranya que no haguéssin aprofitat la mateixa explanació ja feta, quan van construir el ramal de mercaderies. N'estava totalment convenút de que es tractava d'una línia de via estreta.
-
davida
- N9

- Contacta:
El Mollet - Caldes, era un carrilet de vía ample. La seva explotació i traçat pel voral de la carretera era mes propi de un carrilet que d'un ffcc de vía ample. Fins hi tot surt a la colecció de Trens de Catalunya del Salmeron, malgrat que es únic linia de la colecció de vía ample.
Per cert proposa fer un trobada per seguir la traça d'aquest ferrocarril i les restes que encara en queden.
Per cert proposa fer un trobada per seguir la traça d'aquest ferrocarril i les restes que encara en queden.
-
437.001
- N10

- Entrades: 5046
- Ubicació: Tarragona
Planes Altes (sense "les") no és a Catalunya, sinó a la Comunitat Valenciana.liniadelRipollés ha escrit:Les Planes Altes, corredor mediterrani.
Línia clausurada: Mollerussa-Balaguer i Térmens-Menàrguens.
La continuació de la línia de St.Joan de les abadesses era fins a les mines de TORALLES, no fins a Torrelles.
-
UT596001
- N10

- Entrades: 3664
Doncs ja saps, obre el corresponent fil a l'apartat de trobades. Arqueologia ferroviària al Vallès...davida ha escrit:Per cert proposa fer un trobada per seguir la traça d'aquest ferrocarril i les restes que encara en queden.